Отидете към основна версия

2 429 2

Инвеститори търсят креативен начин за печелене

  • търговски площи-
  • мол-
  • наем-
  • европа-
  • азия

Все по-трудно се печели от търговски имоти

Предприемачите, както и досега, са съсредоточени върху придобиването на имоти със смесено предназначение, като например сгради с търговска и жилищна част, хотели с офиси площи. Повяват се обаче и нови тенденции. В САЩ чистото поглъщане е спаднало със 60% през третото тримесечие на тази година спрямо същия период на миналата. Независимо от това, делът на свободните площи в Националния търговски център остава непроменен – 4.5%, а наемните нива са се повишили с 5.5% на годишна база.

Един от ключовите моменти остава повишаване на търсенето на оздравителни продукти и услуги (в частност фитнеси) сред младежите. Това доведе до вълна от нови бутици и фитнеси. Броят на последните се е повишил с 23.5% за периода 2010-2019 гг.

Премиум сегментът в Европа вече не е толкова популярен. Търсенето на дребно на имоти високо качество на Стария континент намалява, което доведе до спад на наемните нива през третото тримесечие на тази година спрямо същия период на миналата. Това в най-висока степен се отнася за Великобритания и Холандия. Наемните нива на главните европейски търговски улици е спаднала с 0.4%, което е понижение за първи път на тримесечие от 2010 г.

По-големият избор и по-високата предпазливост на инвеститорите в Азиатско тихоокеанския регион доведе до сдържан ръст на наемните нива на всички основни пазари. По-сложните пазарни условия направиха наемодателите по-сговорчиви.

Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.

Свързани новини