Отидете към основна версия

4 198 3

Нова мода при офисите

  • офиси-
  • пазар-
  • наем-
  • софия-
  • тенденции

Все повече компании започват дейността си в споделени офиси и гъвкави пространства

Снимка: М. Богданова ©

Гъвкавостта при наемането на нови площи, условията по договорите и възможността за разширения до голяма степен определят решенията на наемателите при избора на офиси през 2019 г. Динамичният технологичен и финансов сектор, консолидацията на бизнеси и навлизането на нови пазари налагат по-бързата адаптивност на фирмите и местата, които обитават. Това налага наемодателите да следват техния ритъм, за да могат да отговорят на промяната в търсенето.

„Увеличава се делът на компании, които започват в споделени офиси и гъвкави пространства в периода си на първоначален растеж. В тази връзка подобни площи стават все по-необходими и на големите бизнес комплекси, за да отговорят на това търсене“, казва Георги Попчев, пропърти мениджър в Lion’s Head Investments. Коуъркинг пространствата могат също така да осигурят нови наематели за големите офис сгради - това са компании, които са преминали през първоначалния си период на навлизане в България или стартиране на нов бизнес. Освен това споделените офиси могат да дадат временно решение в случаите, когато наемателите имат спешна нужда от нова площ, докато постигнат споразумение със своя наемодател за дългосрочен офис.

„По-високата цена за едно работно място в коуъркинг пространствата е фактор, който придобива основно значение за компаниите след преминаване на първоначалната им фаза на развитие на бизнеса и ги мотивира да преминат към дългосрочно наемане на офис. Когато настъпи този момент, е важно избраната бизнес сграда и условия да отговарят на плана им за развитие. А този избор вече не се характеризира само с временно използване на пространство, но и със създаването на качествена работна среда за служителите“, уточнява Попчев.

За да се справят с предизвикателствата, и на пазара на труда, и едновременно с това да поддържат висока ефективност на служителите си, работодателите обръщат все по-голямо внимание на своя офис и условията в него. Факт е, че компаниите се стремят да стимулират работещите да прекарват повече време там, като обособяват различни зони за работа в неформална обстановка, зони за почивка и за прекарване на свободното време.

„С поставянето на човека в центъра на дългосрочния план за развитие на наемателите, виждаме как се променя посоката на търсенето на офис площи. Отвъд основните изисквания за ключова локация и добър транспорт, вече е налице и поглед към детайлите – животът в сградата, вида и функционалността на общите части, допълнителните услуги и условията за здравословен начин на живот“, допълва Георги Попчев.

Времето за планиране на големите наематели на пазара също се променя в посока на това решения за удължаване на наемния срок да се взимат значително по-рано преди крайната дата. Това дава възможност, и на наемател, и на наемодател да планират дългосрочно и да инвестират повече в по-добра офис среда.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Свързани новини