Към средата на годината в България съществуват 15 функциониращи ритейл паркове с обща квадратура 174,600 кв.м. и 4 в процес на строителство. Градовете, в които има концентрация на такъв тип проекти са Пловдив (4), София (3) и Варна (2). Най-големите търговски паркове, според брутната им отдаваема площ, са Jumbo Plaza (28,995 кв.м.), Retail Park Plovdiv (26,439 кв.м.), Retail Park Sredetz (25,743 кв.м.), Retail Park Veliko Tarnovo (20,086 кв.м.), Retail Park Varna (14,866 кв.м.).
Наемните нива в този тип обекти варират между 6 и 10 EUR/кв.м. на месец, а свободните площи са едва 7%. Близо 90% от ритейл парковете в страната са собственост на местни компании. Преобладаващата част от площите са наети от международни оператори, работещи в страната ни директно, 9% са на франчайз принцип, а 40% са български фирми, сочи проучване на Colliers.
Повече от половината търговски паркове имат над 11 магазина, около 40% са с между 6 и 10, а едва 7% са с до 5. Типичният ритейл микс включва супермаркет, магазин за електроника, обзавеждане, мода, здраве и красота, зоомагазин. Разпределението на площите в търговски паркове по категории е в полза на обектите за обзавеждане и тип „направи си сам“, които заемат 39% от търговския микс, следвани от мода (10%), супермаркети (9%), детски стоки (7%), електроника (8%), спортни стоки (6%), красота и здраве (3%), услуги (3%) и други.
Докладът на Colliers посочва Бургас, Плевен, Русе, Разград, Сливен, Кърджали, Пазарджик, Враца, Кюстендил като градове с потенциал за развитие на търговски паркове.