Отидете към основна версия

5 511 12

Ново управление на сградата на VIP-а на летище "София"

  • летище-
  • софия-
  • вип-
  • vip-
  • управление-
  • концесия

Помещението не е част от концесията на столичния аеропорт

Снимка: БГНЕС

Правителството реши Авиоотряд 28 да поеме управлението на ВИП „А” – Правителствена зала на летище София. До момента терминалът се управляваше от летище София. С оглед функциите на обекта той не е включен в концесията на летище София, поради което се налага прехвърляне на управлението му към Авиоотряд 28, който с последните промени в Закона за гражданското въздухоплаване е преименуван на Държавен авиационен оператор.

Решението не предвижда промяна в кръга на лицата, които имат право да преминават през ВИП „А”. Частично се запазва и редът за ползване – чрез изпращане на официално писмо от протоколните служби на съответните ведомства, като изпращането вече е до Държавния авиационен оператор.

Решението на правителството няма да доведе до допълнителни разходи, трансфери и други плащания.

Кабинетът прие решение за безвъзмездно предоставяне на имоти – публична държавна собственост, на Държавния авиационен оператор. Предоставят се три поземлени имота, върху единия от които е разположена сградата на ВИП „А“ – Правителствена зала на летище София, а другите са площадки за паркиране на въздухоплавателни средства. Имотите обслужват пътниците и въздухоплавателните средства за полетите със специално предназначение и полетите за нуждите на министерства и ведомства, които се осъществяват от авиационен оператор съгласно Закона за гражданското въздухоплаване. Промените в Закона за гражданското въздухоплаване предвиждат преименуване на авиационния оператор Авиоотряд 28 в Държавен авиационен оператор.

Към момента имотите са публична държавна собственост, чиято издръжка се осигурява от летищните такси, които събира търговското дружество „Летище София“ ЕАД. Имотите не са включени в обекта на концесия на летище София. Предвид това събираните летищни такси не могат да продължат да се ползват за по-нататъшната им издръжка. Проектът предвижда имотите да бъдат предоставени за управление на Държавния авиационен оператор, който да осигурява средствата, необходими за поддържането им, с оглед неговите функции и предназначението на имотите.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.

Свързани новини