Last news in Fakti

9 Април, 2021 15:10 3 883 10

Концесионерът на летище „София” потвърди инвестиционните си намерения

  • концесия-
  • летище-
  • софия-
  • плащане-
  • концесионер

СОФ Кънект ще вложи над 900 млн. лв.

Концесионерът на летище „София” потвърди инвестиционните си намерения - 1

СОФ Кънект подписа Допълнително споразумение към Концесионния договор за Летище София с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, което урежда възстановяване на икономическия баланс на концесията и ще позволи незабавно стартиране на инвестиции на стойност над 900 млн. лв.в летището на българската столица по време на най-тежката авиационна криза в историята.

Въпреки кризата, амбицията на водещия участник в консорциума Меридиам и неговите партньори Щрабаг и летищния оператор Летище Мюнхен, винаги е била и продължава да бъде да превърнат Летище София в модерно и конкурентоспособно европейско летище, което да бъде създател на социален, икономически, екологичен и устойчив растеж и по този начин да допринесе както за развитието на София и региона, така и на цяла България. Световни стандарти на устойчивост, които вече сме прилагали на Летище Мюнхен и Летище Ла Гуардия (Ню Йорк),ще бъдат приложени в София, за да се превърне Летище София в успешен проект, от който облагодетелствани ще бъдат българските граждани, служителите на летището и търговските му партньори.

Възстановяването на икономическия баланс на концесията (което се прави в пълно съответствие с клаузите на Концесионния договор) е абсолютно необходимо за оцеляването на летището в безпрецедентната криза в авиационния сектор, предизвикана от пандемията от COVID-19. Това е потвърдено от водещи международни институции с богат опит, които прилагат стриктни правила. Възстановяването на баланса включва актуализиране на плана за капиталовите разходи и отлагане (а не опрощаване) на годишните концесионни възнаграждения за първите 10 години от срока на концесията.Отлагането на плащанията ще позволи от самото начало на концесията да бъдат направени необходимите инвестиции, независимо от негативните последици от пандемията.

Важно е да се отбележи, че всички ключови предимства от концесията за България се запазват въпреки кризата, както и че възстановяването на баланса не намалява размера на инвестицията за срока на концесията:

1. Авансовото концесионно възнаграждение от 660 млн. лв. (с ДДС) ще бъде заплатено незабавно в пълен размер;

2. Планът на капиталовите разходи е увеличен с 16 млн. евро до 624 млн. евро (спрямо 608 млн. евро съгласно Концесионния договор) и всички заложени технически изисквания ще бъдат спазени със съответните напасвания във времето, съобразени с намаления въздушен трафик;

3. Ангажиментът да бъде построен нов Терминал 3 до 2030 г. остава непроменен, въпреки намаляването на трафика от 7,1 млн. пътници през 2019 г. до само 2,9 млн. пътници през 2020 г.

Опитът на Меридиам, който има 90 проекта в 26 държави и специализира в дългосрочни проекти за публична инфраструктура като Ла Гуардия Сентрал Терминал (Ню Йорк), няколко магистрали в Германия и 300 км. високоскоростна железопътна линия във Франция, ни дава увереност да смятаме, че Летище София ще бъде най-добре позиционирано да се възстанови след пандемията от COVID-19 и успешно ще се конкурира с другите големи летища в региона.

Меридиам инвестира в дългосрочен план и никога до момента не е продавал инвестиция. Инвестиционните ни намерения в България също са дългосрочни. Ние поемаме ангажимент към българското общество и се надяваме, че като държава-членка на Европейския съюз България ще осигури стабилност и устойчивост на инвестициите. Европейската правна рамка на концесиите предполага партньорство между държавата и частния инвеститор при условията на равнопоставеност, предвидимост и общ интерес.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Явни

    22 3 Отговор
    намерения за далавери !
  • 2 БАЙ Х@Й‼

    25 4 Отговор
    И Костов така подписа за едни централи в последния ден на власт ‼‼‼‼‼‼‼
  • 3 А така

    23 3 Отговор
    Подписаха на бързо, Бойко би ни продал за едно шкафче винаги, така даде и златните ни мини на безбожно дълга концесия, че защо да влизат по 1-2 милиарда на година в хазната, като може да вземе рушвет.
  • 4 Павел Пенев

    6 1 Отговор
    Защо криете кой висш чиновник от САЩ ще е концесионер на нашето летище в София? Сега и безплатна концесия,подобно на военните самолети,които никога няма за видим.
  • 5 Аз казах.

    0 8 Отговор
    Браво на ГЕРБ до края на 10 годишен период ще имаме нова самолетна писта нов терминал ремонтирани първи втори терминал. А комунистите замо за далавери мислят но тук няма да намерят.
  • 6 Чекмеджаров

    2 0 Отговор
    Летището е било и ще бъде печелившо, може би в момента има застой. Защо трябва печеливши предприятия да харизваме на други, а може би са наши хора. Да е пълно чекмеджето, това е грижата на Тиквата.
  • 7 злей

    2 0 Отговор
    ВСИЧКИ действащи към момента концесии да бъдат обследвани с помощта на експерти при новото анти-мафия правителство и където се открие незащитен национален интерес да се предоговорят или да се прекратят!!!
  • 8 Гост

    1 0 Отговор
    С мързеливия персонал няма как да се случат нещата.Трябва да се работи по превличане на повече компании да ползват летището.Отделно да се въдвори ред.Вчера чакам и на такси стоянката няма да ви казвам каква караница и надвикване има.Това не е ок.Трябва да има ред и да си стоят по колите не да викат като диваци.Отделни колички няма. Служителите блеят или пушат цигари .Това също не е добре...абе какво да кажа все е ..
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 безпартиен

    0 0 Отговор
    При концесия за 30 години тези 900 млн.разпределени погодини са......30 млн.на година и то без да се отчета инфлацията!Ами то тези пари ще са само за боядисване годишно!Рестото-в чекмеджето!