Индустриална зона София-Божурище продължава да се развива. В момента няколко проекта са в напреднал етап на реализация, а парцелите за застрояване продължават да намаляват. Близостта до столицата и удобната транспортна връзка с нея са основният фактор, който разви зоната сравнително бързо.
Най-новата придобивка в нея е логистичната база на българска куриерска компания, която е част от френския пощенски оператор La Poste. „Метрика“ обработва предимно стоки на онлайн търговци. Базата в Божурище ще служи като хъб за обработка и спедиция на пратки от България, Гърция и Румъния.
Пандемията е преначертала плановете на компанията и в най-скоро време тя ще удвои броя на своите служители. „Компания специализирана в реализирането на изнесени услуги с фокус през последните 6 години върху онлайн магазините. Важно е да осигурим достатъчно високо качество на обслужването и достатъчна бързина, защото при онлайн търговията тя е много важна“, казва изпълнителният директор на „Метрика“ Милена Рамчева.
През последната година онлайн търговията набра голяма скорост. Много от търговците, които дотогава имаха само физически магазини, бяха принудени от обстоятелствата да създадат и онлайн такива, за да могат да достигнат до клиентите си. „Това, което може да предложим в допълнение са изнесени процеси. Важно е да се отбележи, че има съществена разлика при обслужването на крайния и на бизнес клиентите“, обяснява Рамчева.
Доказателство за бързото развитие на онлайн търговията е и фактът, че за първото тримесечие на текущата година компанията е обработила 50% от поръчките, които са направени през цялата 2020 г.
„Следвайки тенденциите за нарастване при онлайн търговията, увеличаваме три пъти складовите си площи през последните пет години в Румъния. Избрахме да разширим капацитета на склада в Румъния до 12 000 кв.м. и да се преместим в нов склад в България, тъй като логистичните потоци на електронната търговия и промоционалната логистика и в двата географски района, продължават да се развиват бързо. За нас е важно да осигурим капацитет в базите в Букурещ и София, за да отговорим на търсенето на клиентите“, казва Мариан Шейтан, изпълнителен директор на компанията-майка на „Метрика“ в Румъния – „Медияпост Хит Мейл“.