Несъмнено една от най-тиражираните теми в областта на недвижимите имоти, да не кажем и най-тиражираната, е какво ще се случи с цените. Първите две години след идването на кризата поевтиняването на жилищата се изразяваше в двуцифрени числа. Последваха години на по-слаб спад, но все пак тенденцията продължи да е надолу. Дали сме стигнали дъното или не продължава да бъде актуален въпрос. Едно е ясно, че ако станем свидетели на поскъпване, то няма да е масово, а сегментирано.
„За раздвижване на цените в посока нагоре е все още рано да се говори. Такъв потенциал има за малко на брой, много качествени имоти в райони с отлична достъпност и инфраструктура. Представете си нова, качествена сграда с гаражи за всеки собственик, до метрото, до парк, в тих, спокоен квартал, без презастрояване. И в тази сграда са останали непродадени няколко имота с площ 70-80 кв.м. За такива имоти има сериозно търсене и евентуално натиск за вдигане на цените”, обяснява тазседмичният гост в ПроИнтервю Калоян Богданов, маркетинг мениджър на „Адрес недвижими имоти”.
Несъмнено важна роля за движението на цените на имотите играе не само икономическата ситуация, но и това каква маркетингова стратегия се прилага при представянето на обекта. „Има няколко много силни школи в областта на маркетинга в недвижимите имоти - американската, британската, напоследък и руската, от където всеки специалист може да почерпи опит. Маркетинга в сферата на имотите се развива всеки ден и става все по-интересен, иновативен, технологичен, специфичен. Нашата цел и в добри и в не толкова добри времена е да имаме най-добър ефект от маркетинг активността ни”, казва Богданов.
Не по-малко важни са важни и качествата, които трябва да притежава един посредник на имоти. „Първо и най-важно – да има житейски опит, което не значи, че младите хора нямат нужните качества. Напротив, има много млади хора със сериозен житейски опит. Някои от другите качества са: комуникативност, желание за работа с много и различни хора, умения за водене на преговори, убедителност, познания в много допълнителни области - строителство, право, финанси, градоустройство, чужди езици са също много важни. Истински добрите и успешни брокери на пазара всъщност са много малко”, констатира Богданов.
Въпроси към Калоян Богданов може да задавате ТУК.