Община Пловдив загърби идеята да строи навсякъде, където е възможно многоетажни паркинги. Въпреки че местата стават все по-малко, а имотите са ограничени, градските власти нямат намерения да строят общински съоръжения. В мандата на Здравко Димитров бе открит първият общински многоетажен паркинг в район „Западен”, който стартира при предшественика му, като изглежда това ще бъде последното подобно съоръжение.
На последната сесия на Общинския съвет стана ясно, че Общината няма да заделя пари за строителството на такива съоръжения, пояснява Trafficnews. Вместо това ще дава терените и проектите на частни фирми, които да ги изграждат и стопанисват. Зам.-кметът Тодор Чонов заяви, че от световната банка са пуснали запитване за свободни терени, които могат да се изградят подобен тип съоръжения. Така Пловдив ще върви към публично-частно партньорство, като тепърва ще се решава какво ще бъде то.
На сесията стана ясно, че Община Пловдив ще решава проблемите с паркирането чрез три механизма – разширяване на Синя зона, въвеждането на Зелена зона в кварталите на града, както и зона с ниски емисии в централна градска част.
Това се случва на фона на безпрецедентен ръст на цената на едно паркомясто със скоба в район „Централен”. Пловдивчанинът е решил, че може да отделя по 110 лева на месец за място пред блока, като редовната цена на този тип услуга е 20 лева.
До последно в плановете на Община Пловдив бе изграждането на паркинга на ул. „4 януари”, който в момента бе направен като временен паркинг. Там се очакваше проектът да бъде преработен, за да може колите да влизат откъм „Цар Борис III Обединител” . Съоръжението обаче не бе вкарано в приоритетните проекти на Община Пловдив, който бе гласуван на последната сесия.
Другите два паркинга, които трябваше да се направят бяха на ул. „Любен Каравелов“ и в ЖР „Тракия“.