До момента в света най-дългият тунел е Готард в Швейцария. Дължината му е 57 км. В най-скоро време обаче той ще остане на второ място, тъй като Китай започва строежа на подводен тунел с дължина 127 км. Дефакто двойно по-дълъг от сега съществуващия.
Инвестицията на новото супер съоръжение е 45 млрд. USD. Цената му в Европа би била между 70 и 80 млрд. USD. Очаква се новото съоръжение да бъде пуснато в експлоатация след 2030 г. По него ще се движат електрически влакове. Подводният тунел ще бъде разположен в източната част на Китай в района на големия залив Бохай. Известен е още като Бохайско море. На бреговете му живее население, близо до това на Русия. Там е разположен и един от най-големите промишлени градове – Тиендзин. Наблизо се намира и столицата Пекин.
Важността на района за икономиката на страната е от първостепенно значение. През залива преминават много вериги за доставки. Така например, за да се стигне от Ляодун до Шандонг е необходимо да се мине по заобиколен маршрут дълъг 1500 км. Сегашното решение на китайците е пуснатия в действие ферибот, който плава по маршрута от глад Далиан до полуостров Ляодонг и гр. Янтай на полуостров Шандонг. Така разстоянието от 1500 км се скъсява на 150 км. Скоростта на ферибота обаче е ниска и преминаването отнема близо 8 часа.
Особеното на новия подводен тунел е, че автомобилите няма да се движат по него самостоятелно, а ще бъдат натоварвани на железопътни платформи. Решението е продиктувано от трудности с вентилацията на дългото над 120 км съоръжение. Локомотивите са електрически и не водят до замърсяване на въздуха.
Авторите на проекта съобщават, че съоръжението ще спести до 4 млрд. USD годишно от намаляване на разстоянието, вредните емисии, натоварването на досегашните пътища и други. Така на практика, инвестицията ще бъде възвърната за период между 10 и 12 години.