ФАКТИ.БГ

Започна строежът на най-дългия тунел в България и на Балканите

Той ще е част от трасето София-Пловдив

Публикувана: 16 Юли, 2021 13:21
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8533
Започна строежът на най-дългия тунел в България и на Балканите
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 23 гласа.

На 15 юли беше дадено началото на строителството на най-дългия тунел не само в България, но и на Балканите. Той е част от модернизирането на 20 км участък от жп линията Елин Пелин-Вакарел. Дължината му е 6.8 км, а инвестицията на целия участък, който е най-труден от линията Елин Пелин-Костенец, е 500 млн. млн. без ДДС.

По предварителна информация тунелът трябва да е готов през 2030 г. Но е напълно вероятно срокът да бъде удължен.

Особеното при тунела е, че влаковете в него ще могат да се движат със скорост от 160 км/ч, а за товарните влакове тя ще е 120 км/ч. Това на практика означава, че в него ще могат да се движат и машини от по-ново поколение.

Към момента за строителни дейности са наети 200 работници. Още при „при първата копка“ на тунела министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров коментира, че бъде най-големият на Балканите тунел, като подобен не е строен от 50-те години на миналия век.

В рамките на 20-километровата отсечка ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит камък, разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина oт ĸилoмeтъp и пoлoвинa, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина от 700 мeтpa, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и изграждане на нови системи за видеонаблюдение, oтгoвapящи нa пocлeднитe eвpoпeйcĸи изиcĸвaния.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 23 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Си ган
1 Отговор
Честито на печелившите...

Оценка:
-7 +18

Дърт Вейдър
2 Отговор
Абсолютно излишна инвестиция, някой има пари, и не знае какво да прави с тях.

Оценка:
-16 +28

zeus
3 Отговор
В момента най-дългия тунел в България е Козница с дължина 5808 метра. Построен за 2 години от трудови войски, а сега с модерната техника щели да копат 10 години.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +117

Притежател
4 Отговор
А тунела под шипка КОГА?

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +66

9986
5 Отговор
служебното си приписва чужди ползи.

Изпълнител на линията от Елин Пелин до Вакарел бе избран още в края на 2019 г. - обединение ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“.

Кой управляваше 2019.

Айде по коректни бъдете

Коментиран от #9, #19


Оценка:
-32 +11

6
Този коментар е премахнат от модератор.
от село Извор
7 Отговор
Не е вярно най дългия тунел ще бъде при нас село Извор Радомирско над 10 километра ще изровят цялата планина за да направят безмислен проект за жп линия до Македония при положение че има до Кюстендил през Земен и за Гюешево а може и от другата страна до Дупница и от там да се свържете със Кюстендил но нали трябва да се откраднат милиони евро ще ги дадат на свои хора и фирми не на тунела през село Извор Радомирско хора излезте на протест стига спахте

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +24

Бойко Разбойко
8 Отговор
Аз ще направя 500 000 000 светлинни години хипертунел до центъра на Галактиката.Само пак ме изберете!Моля ви!

Оценка:
-6 +31

пешо
9 Отговор

До коментар #5 от "9986":


много добре помним кой "управляваше". виж цената, както и коментара на зевса по-горе.

Оценка:
-2 +20

Мирослав
10 Отговор

До коментар #7 от "от село Извор":


ЖП връзката с Македония е жизнено необходима за България. Що се отнася до трасето през Земен - то не отговаря на съвременните изисквания - радиусите на завоите са малки, тунелите тесни. Трябва си абсолютно ново трасе до Македония.

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +18

Пламен
11 Отговор
Добра идея, сега кажете фирмата, но без под изпълнителите, тях ги знаем.

Оценка:
-0 +16

Гост
12 Отговор
Пътниците искат да се радват на гледка, докато пътуват. Никой не ще да се вози в тунел, все едно е някой шахтьор.

Оценка:
-6 +10

Нов
13 Отговор
Не е ли "малко" скъп този участък-25 000 000 на километър??????А говорят за скъпи магистрали......Осъзнайте се!!!!

Оценка:
-1 +17

Пари за пенсии няма............
14 Отговор
Те тръгнали тунели да строят и да ни водят в космоса

Оценка:
-0 +10

Мара
15 Отговор
Правилно ли разбрах, че става дума за разстояние от 20км, а самия тунел е 6,5 км и в тези 6,5км влаковете ще минават със 160км/ч. И правилно ли разрбах, че сава дума само за Елин Пелин-Вакарел! Само тази ли отсечка остана от цялата перфектна ж.п. мрежа на страната! Ако е така, евала!

Оценка:
-1 +19

Браво
16 Отговор
То влакове няма, те тюнел щели да строят

Оценка:
-2 +21

17
Този коментар е премахнат от модератор.
Скопския
18 Отговор
Аз па знам, че най-дългия тунел е в Македония!

Оценка:
-1 +3

12345
19 Отговор

До коментар #5 от "9986":


И какво се суччва от 2019 година до сега?
Тунелът "Козница" е прокопан за две години, а сега две години не можем да забием кирка!!!!

Оценка:
-0 +12

Трудовакъ
20 Отговор

До коментар #4 от "Притежател":


И тунела под Петрохан, КОГА?!

Оценка:
-1 +5

ПОПРАВКА
21 Отговор
НЕ СЕ ЧУДЕТЕ НА ПРИРОДНИТЕ КАТЪКЛИЗМИ ЗЕМЯТА СИ ОТМЪЩАВА КОМУ Е НУЖНО ТЕЗИ ТУНЕЛИ ПРЕСТАНЕТЕ ДА КЪРТИТЕ ПРИРОДАТА

Оценка:
-0 +5

gasf
22 Отговор
за 2030 г залагат трасе с макс скорост 160 км/ч, което ще се еплоатира поне до 2080. При положение, че от много години в европа стандартната макс скорост на железниците е около 250км/ч по белите държави
Тогава в европа ще се пътува с 500.....

Оценка:
-0 +7

Казуар
23 Отговор
Има такъв израз- измръзнах като вакарелски спирач. След Вакарел жп линията е с голям наклон за влак и когато не е имало въздушни спирачки, в композицията е имало вагони с кабини в които е имало железничари които за натягали ръчно спирачките докато влакът слезе в равнината.

Оценка:
-0 +3

ужас
24 Отговор
Публикувано във факти.бг: По предварителна информация тунелът трябва да е готов през 2030 г. Но е напълно вероятно срокът да бъде удължен.

Оценка:
-0 +6

мечо
25 Отговор
шти падне гулиаму усвоявъне

Оценка:
-1 +2

Голем смях
26 Отговор

До коментар #10 от "Мирослав":


Щом сме устискали хиляди години без жп връзка с Македония ще устискаме още хиляда.И какво му е жизненото на тази връзка с тези примати.

Оценка:
-0 +2

незнайко
27 Отговор
Хората минаха под ЛАМАНША, ние ще се хвалим с тунел на земята СЛЕД 10 ГОДИНИ !!!

Оценка:
-0 +2

П тран
28 Отговор
Чудесно! Нашият процъфтяващ ЖП транспорт точно от това има нужда!

Оценка:
-0 +1

2020
29 Отговор

До коментар #3 от "zeus":


Тунелът между Англия и Франция под Ла Манш, дълъг 50 километра и 450 метра е построен и пуснат в експлоатация за 7 години!!!!!!!

Оценка:
-0 +2

бравос
30 Отговор
кви тунели кви 5лв бре народееееееее....ние един път нямаме като хората те тунели ми правят.....дерзай рая.....

Оценка:
-1 +0

Иван
31 Отговор
Едни пари трябва да се по усвоят....

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът отговаря на въпрос на зрител в интервю за ТВ 7:
Вдигам 140-145 килограма от лежанка"

Още бисери
ТОП 5