На 15 юли беше дадено началото на строителството на най-дългия тунел не само в България, но и на Балканите. Той е част от модернизирането на 20 км участък от жп линията Елин Пелин-Вакарел. Дължината му е 6.8 км, а инвестицията на целия участък, който е най-труден от линията Елин Пелин-Костенец, е 500 млн. млн. без ДДС.
По предварителна информация тунелът трябва да е готов през 2030 г. Но е напълно вероятно срокът да бъде удължен.
Особеното при тунела е, че влаковете в него ще могат да се движат със скорост от 160 км/ч, а за товарните влакове тя ще е 120 км/ч. Това на практика означава, че в него ще могат да се движат и машини от по-ново поколение.
Към момента за строителни дейности са наети 200 работници. Още при „при първата копка“ на тунела министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров коментира, че бъде най-големият на Балканите тунел, като подобен не е строен от 50-те години на миналия век.
В рамките на 20-километровата отсечка ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит камък, разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина oт ĸилoмeтъp и пoлoвинa, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина от 700 мeтpa, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и изграждане на нови системи за видеонаблюдение, oтгoвapящи нa пocлeднитe eвpoпeйcĸи изиcĸвaния.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Си ган
13:22 16.07.2021
2 Дърт Вейдър
13:25 16.07.2021
3 zeus
Коментиран от #29
13:26 16.07.2021
4 Притежател
Коментиран от #20
13:26 16.07.2021
5 9986
Изпълнител на линията от Елин Пелин до Вакарел бе избран още в края на 2019 г. - обединение ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“.
Кой управляваше 2019.
Айде по коректни бъдете
Коментиран от #9, #19, #34
13:30 16.07.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 от село Извор
Коментиран от #10
13:43 16.07.2021
8 Бойко Разбойко
13:46 16.07.2021
9 пешо
До коментар #5 от "9986":
много добре помним кой "управляваше". виж цената, както и коментара на зевса по-горе.13:54 16.07.2021
10 Мирослав
До коментар #7 от "от село Извор":
ЖП връзката с Македония е жизнено необходима за България. Що се отнася до трасето през Земен - то не отговаря на съвременните изисквания - радиусите на завоите са малки, тунелите тесни. Трябва си абсолютно ново трасе до Македония.Коментиран от #26
14:20 16.07.2021
11 Пламен
14:32 16.07.2021
12 Гост
15:11 16.07.2021
13 Нов
15:27 16.07.2021
14 Пари за пенсии няма............
16:28 16.07.2021
15 Мара
16:56 16.07.2021
16 Браво
17:19 16.07.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Скопския
09:15 17.07.2021
19 12345
До коментар #5 от "9986":
И какво се суччва от 2019 година до сега?Тунелът "Козница" е прокопан за две години, а сега две години не можем да забием кирка!!!!
15:12 17.07.2021
20 Трудовакъ
До коментар #4 от "Притежател":
И тунела под Петрохан, КОГА?!16:31 17.07.2021
21 ПОПРАВКА
21:19 17.07.2021
22 gasf
Тогава в европа ще се пътува с 500.....
08:47 18.07.2021
23 Казуар
13:21 18.07.2021
24 ужас
16:56 18.07.2021
25 мечо
17:54 18.07.2021
26 Голем смях
До коментар #10 от "Мирослав":
Щом сме устискали хиляди години без жп връзка с Македония ще устискаме още хиляда.И какво му е жизненото на тази връзка с тези примати.20:14 18.07.2021
27 незнайко
09:31 19.07.2021
28 П тран
14:07 19.07.2021
29 2020
До коментар #3 от "zeus":
Тунелът между Англия и Франция под Ла Манш, дълъг 50 километра и 450 метра е построен и пуснат в експлоатация за 7 години!!!!!!!18:15 19.07.2021
30 бравос
09:21 22.07.2021
31 Иван
18:18 05.08.2021
32 Рашку
Коментиран от #35
23:39 05.08.2021
33 Известен
23:42 05.08.2021
34 Уйке
До коментар #5 от "9986":
Ами то и Борисов се правеше на най-големия евроатлантик, пък България бе приета в НАТО и ЕС при други правителства!10:50 06.08.2021
35 Бай...
До коментар #32 от "Рашку":
Тогава се работеше за да се свърши работа, сега се работи за да се краде!10:53 06.08.2021