16 Юли, 2021 13:21 12 672 35

Започна строежът на най-дългия тунел в България и на Балканите

  • тунел-
  • елин пелин-
  • вакарел-
  • инвестиция-
  • дължина-
  • балкани-
  • българия

Той ще е част от трасето София-Пловдив

Започна строежът на най-дългия тунел в България и на Балканите - 1
Снимка: Shutterstock

На 15 юли беше дадено началото на строителството на най-дългия тунел не само в България, но и на Балканите. Той е част от модернизирането на 20 км участък от жп линията Елин Пелин-Вакарел. Дължината му е 6.8 км, а инвестицията на целия участък, който е най-труден от линията Елин Пелин-Костенец, е 500 млн. млн. без ДДС.

По предварителна информация тунелът трябва да е готов през 2030 г. Но е напълно вероятно срокът да бъде удължен.

Особеното при тунела е, че влаковете в него ще могат да се движат със скорост от 160 км/ч, а за товарните влакове тя ще е 120 км/ч. Това на практика означава, че в него ще могат да се движат и машини от по-ново поколение.

Към момента за строителни дейности са наети 200 работници. Още при „при първата копка“ на тунела министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров коментира, че бъде най-големият на Балканите тунел, като подобен не е строен от 50-те години на миналия век.

В рамките на 20-километровата отсечка ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит камък, разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина oт ĸилoмeтъp и пoлoвинa, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина от 700 мeтpa, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и изграждане на нови системи за видеонаблюдение, oтгoвapящи нa пocлeднитe eвpoпeйcĸи изиcĸвaния.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 30 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Си ган

    27 7 Отговор
    Честито на печелившите...
  • 2 Дърт Вейдър

    35 19 Отговор
    Абсолютно излишна инвестиция, някой има пари, и не знае какво да прави с тях.
  • 3 zeus

    141 3 Отговор
    В момента най-дългия тунел в България е Козница с дължина 5808 метра. Построен за 2 години от трудови войски, а сега с модерната техника щели да копат 10 години.

    Коментиран от #29

  • 4 Притежател

    86 2 Отговор
    А тунела под шипка КОГА?

    Коментиран от #20

  • 5 9986

    14 34 Отговор
    служебното си приписва чужди ползи.

    Изпълнител на линията от Елин Пелин до Вакарел бе избран още в края на 2019 г. - обединение ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“.

    Кой управляваше 2019.

    Айде по коректни бъдете

    Коментиран от #9, #19, #34

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 от село Извор

    32 8 Отговор
    Не е вярно най дългия тунел ще бъде при нас село Извор Радомирско над 10 километра ще изровят цялата планина за да направят безмислен проект за жп линия до Македония при положение че има до Кюстендил през Земен и за Гюешево а може и от другата страна до Дупница и от там да се свържете със Кюстендил но нали трябва да се откраднат милиони евро ще ги дадат на свои хора и фирми не на тунела през село Извор Радомирско хора излезте на протест стига спахте

    Коментиран от #10

  • 8 Бойко Разбойко

    34 10 Отговор
    Аз ще направя 500 000 000 светлинни години хипертунел до центъра на Галактиката.Само пак ме изберете!Моля ви!
  • 9 пешо

    25 3 Отговор

    До коментар #5 от "9986":

    много добре помним кой "управляваше". виж цената, както и коментара на зевса по-горе.
  • 10 Мирослав

    21 1 Отговор

    До коментар #7 от "от село Извор":

    ЖП връзката с Македония е жизнено необходима за България. Що се отнася до трасето през Земен - то не отговаря на съвременните изисквания - радиусите на завоите са малки, тунелите тесни. Трябва си абсолютно ново трасе до Македония.

    Коментиран от #26

  • 11 Пламен

    20 1 Отговор
    Добра идея, сега кажете фирмата, но без под изпълнителите, тях ги знаем.
  • 12 Гост

    10 8 Отговор
    Пътниците искат да се радват на гледка, докато пътуват. Никой не ще да се вози в тунел, все едно е някой шахтьор.
  • 13 Нов

    22 2 Отговор
    Не е ли "малко" скъп този участък-25 000 000 на километър??????А говорят за скъпи магистрали......Осъзнайте се!!!!
  • 14 Пари за пенсии няма............

    12 1 Отговор
    Те тръгнали тунели да строят и да ни водят в космоса
  • 15 Мара

    29 1 Отговор
    Правилно ли разбрах, че става дума за разстояние от 20км, а самия тунел е 6,5 км и в тези 6,5км влаковете ще минават със 160км/ч. И правилно ли разрбах, че сава дума само за Елин Пелин-Вакарел! Само тази ли отсечка остана от цялата перфектна ж.п. мрежа на страната! Ако е така, евала!
  • 16 Браво

    27 2 Отговор
    То влакове няма, те тюнел щели да строят
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Скопския

    6 1 Отговор
    Аз па знам, че най-дългия тунел е в Македония!
  • 19 12345

    20 0 Отговор

    До коментар #5 от "9986":

    И какво се суччва от 2019 година до сега?
    Тунелът "Козница" е прокопан за две години, а сега две години не можем да забием кирка!!!!
  • 20 Трудовакъ

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "Притежател":

    И тунела под Петрохан, КОГА?!
  • 21 ПОПРАВКА

    10 0 Отговор
    НЕ СЕ ЧУДЕТЕ НА ПРИРОДНИТЕ КАТЪКЛИЗМИ ЗЕМЯТА СИ ОТМЪЩАВА КОМУ Е НУЖНО ТЕЗИ ТУНЕЛИ ПРЕСТАНЕТЕ ДА КЪРТИТЕ ПРИРОДАТА
  • 22 gasf

    12 0 Отговор
    за 2030 г залагат трасе с макс скорост 160 км/ч, което ще се еплоатира поне до 2080. При положение, че от много години в европа стандартната макс скорост на железниците е около 250км/ч по белите държави
    Тогава в европа ще се пътува с 500.....
  • 23 Казуар

    9 0 Отговор
    Има такъв израз- измръзнах като вакарелски спирач. След Вакарел жп линията е с голям наклон за влак и когато не е имало въздушни спирачки, в композицията е имало вагони с кабини в които е имало железничари които за натягали ръчно спирачките докато влакът слезе в равнината.
  • 24 ужас

    10 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: По предварителна информация тунелът трябва да е готов през 2030 г. Но е напълно вероятно срокът да бъде удължен.
  • 25 мечо

    5 1 Отговор
    шти падне гулиаму усвоявъне
  • 26 Голем смях

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мирослав":

    Щом сме устискали хиляди години без жп връзка с Македония ще устискаме още хиляда.И какво му е жизненото на тази връзка с тези примати.
  • 27 незнайко

    6 0 Отговор
    Хората минаха под ЛАМАНША, ние ще се хвалим с тунел на земята СЛЕД 10 ГОДИНИ !!!
  • 28 П тран

    2 0 Отговор
    Чудесно! Нашият процъфтяващ ЖП транспорт точно от това има нужда!
  • 29 2020

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "zeus":

    Тунелът между Англия и Франция под Ла Манш, дълъг 50 километра и 450 метра е построен и пуснат в експлоатация за 7 години!!!!!!!
  • 30 бравос

    4 2 Отговор
    кви тунели кви 5лв бре народееееееее....ние един път нямаме като хората те тунели ми правят.....дерзай рая.....
  • 31 Иван

    4 0 Отговор
    Едни пари трябва да се по усвоят....
  • 32 Рашку

    4 0 Отговор
    Козница за 2години.Вакарел за 10години.Сигурно през 1949-51са копали мъже с кирки, а сега джендъри с техника.

    Коментиран от #35

  • 33 Известен

    4 1 Отговор
    Тя, планината сега е станала по-твърда. Като камък е.
  • 34 Уйке

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "9986":

    Ами то и Борисов се правеше на най-големия евроатлантик, пък България бе приета в НАТО и ЕС при други правителства!
  • 35 Бай...

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Рашку":

    Тогава се работеше за да се свърши работа, сега се работи за да се краде!