Работата акцентира на идеята за художествено овладяване на пространството и използването му, като равностоен елемент в произведението, наред с материалните компоненти. Изследването на светлината и движението и включването на реално протичащото време, бе другата линия на заниманията. В основата й лежи концепцията за избягване на физическата материалност на произведението. Участниците насочиха усилията си към създаване на атрактивни светлинни и кинетични интерактивни произведения, които представиха пред тревненската публика. Освен тях, в двора на училището бе изградена мащабна инсталация, която бе визуален контрапункт на архитектурните дадености на конкретното пространство.
Главната му цел е да подпомогне художественото образование в България, като компенсира празнотите в информационен, теоретичен и практически план, които образователните институции не са в състояние да запълнят. Идеята е чрез поредица от кампанийни мероприятия (уъркшопи, презентации и изложби) да се създаде възможност за паралелна на институционалното образование подготовка, която да го допълва и разширява.
Проектът се реализира от Център за неформално образование и културна дейност „АЛОС“ с подкрепата на фондация „Америка за България“.