В началото на март 2012 г. екипът на Центъра за неформално образование и културна дейност АЛОС стартира поредната инициатива в рамките на платформата „Паралелни стъпки, паралелни пространства”.
В случая става въпрос за самостоятелен проект, финансиран по програма „Дебюти” на Национален фонд „Култура” и насочен към осъществяване на първите публични изяви на дипломанти от две художествени гимназии. Идеята е чрез поредица от презентации, уъркшопи и съвместна творческа работа да се стимулират ученици от ХІІ клас да изведат свои авторски проекти в сферата на съвременното изкуство, с които официално да дебютират на българската художествена сцена, съобщиха от АЛОС.
Партньори на Център АЛОС в начинанието са Национална гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа”, гр. Трявна и Национална гимназия за приложни изкуства „Проф. Венко Колев”, гр. Троян.
В реализирания първи етап на проекта бяха селектирани единайсет дебютанта, избрани след участие в уъркшопи за подготовка на проектни предложения в двете художествени училища. Избраните проекти ще бъдат реализирани в рамките на пленер, който предстои да се проведе през месец април в гр. Трявна. Резултатите от пленера ще бъдат показани последователно в две изложби в галерийните пространства в Трявна и София на Национален дарителски фонд „13 века България”.
„Паралелни стъпки, паралелни пространства” е културно-образователна инициатива, насочена към млади артисти, ученици и студенти в сферата на визуалните изкуства. Проектът инициира изграждане на образователна платформа в полето на неформалното образование, за запознаване с основните процеси, тенденции и форми в модерното и съвременното изкуство. Главната му цел е да подпомогне художественото образование в България, като компенсира празнотите в информационен, теоретичен и практически план, които образователните институции не са в състояние да запълнят.
Инициатори на начинанието са Център за неформално образование и културна дейност „АЛОС” и сдружение „Изкуство в действие”.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА