В България винаги е имало почва за развиването на бизнес с ръчно изработени продукти. Условията за развиване на „бавна“ мода тук стават все по-благоприятни. Винаги е имало потребители за такава услуга, но сега хората стават все по-информирани. Това каза Ваня Пешина, основател на Pesh Art, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Тя сподели, че ръчно изработените модни продукти се различават от тези, които са за масова употреба, най-вече в бързината и качеството. При „бързите“ модни продукти потребителите купуват нещо на ниска цена, но животът му е по-кратък. При „бавните“ получават не само качество, в повечето случай на добра цена, но и грижа.
„Грижата е това, върху което ние се съсредоточаваме. Според мен българският потребител все по-често включва в избора си грижата за природата. Опитва се да бъде по-информиран, по-загрижен, по-отговорен, както към себе си, така и към самите продукти и всичко, което го заобикаля“.
Пешина сподели още, че няма универсална формула при определянето на цената за тези продукти. Тя поясни, че те имат минимум, който се определя от качеството на продуктите.
„Последните няколко години тези продукти покачиха цените си и се опитваме да се съобразим и с това, и с клиентите си. Характерно за нас е, че дори индивидуалната поръчка не променя цената на продукта, защото държим клиентите да са удовлетворени“.
Основателката на Pesh Art сподели още, че според нея българските потребители стават все по-платежоспособни и не толкова заради самата сума, а защото се учат как да харчат по-разумно. Да влагат парите си там, където те ще оцелеят повече време.