Българинът е с нулева застрахователна култура, заяви в Proинтервю ректорът на ВУЗФ доц. Григорий Вазов.
В България застраховането се развива по свой път и по своя философия. На практика то имаше своето историческо развитие, но от 7-8 години на застрахователния пазар в България присъстват най-големите застрахователни компании, е мнението на доц. Вазов.
Според него те налагат своите продукти и своята корпоративна култура, т.е. казано по друг начин, по отношение на застрахованаето като продукти, и като компании България има всичко, което го има на пазара и в развитите държави. "И аз мисля, че тези компании се държат коректно на този пазар. Тук се сблъскваме с един друг проблем, който е по-важен според мен. Това е застрахователната култура на хората в България. А тя е на практика нулева. Ние още смятаме, че на нас нищо няма да ни се случи, или ако ни се случи нещо, държавата трябва да ни помогне. А това е глупаво. Защото застраховането освен защита от бъдещи бедствия, то е и формула за акумулиране на ресурс. Парадокс, ние обичаме повече колата си, от себе си. А това вече е въпрос на народопсихология, а не на застрахователна култура. Вече тук големите застрахователни компании, които са в България, трябва да направят проекти и програми, с които да променят тази народопсихология и да развият застрахователната култура в България", категоричен е доц. Вазов.