Отидете към основна версия

3 102 43

Диана Русинова за ФАКТИ: На Северната тангента пътната маркировка е много зле

  • русинова-
  • пътна-
  • маркировка-
  • северна-
  • тангента-
  • пътища

Тя просто е опасна,  защото няма никаква светлоотразителност, казва експертът

Снимка: Европейски център за транспортни политики
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

На Северната тангента пътната маркировка е много зле. Това е констатацията на Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. В късния следобед вчера тя проведе измерване на пътни маркировки в движение с акредитирана лаборатория.

„Подобна лаборатория за първи път идва в България. С уред, който е закачен на автомобила, се измерва маркировката в движение“, обясни Русинова за Факти.бг. Лабораторията представлява специализиран автомобил, който е собственост на Техническия университет в Загреб.

Според нея за съжаление на повечето места у нас маркировката е в много лошо състояние. А също така се оказва, че все още пътната маркировка е една от основните причини за инциденти, както и липсата на контрол.

„Има места, на които пътната маркировка е добра, но има и такива, на които трябва да се подмени. На Северната скоростна тангента е много зле маркировка. Става въпрос, че тя е извън експлоатационна годност и трябва да се подмени много спешно. Тя просто е опасна, защото няма никаква светлоотразителност. На Западната дъга, където е подновявана сравнително скоро, е доста по-добре. Там основната констатация е, че трябва просто скоро да бъде подновена“, обясни още Русинова.

Попитана дали качеството, с което е изпълнена маркировката, отговаря на това, което е зададено по стандарти, Русинова е категорична - не отговаря.

На въпрос колко време трябва да издържи една маркировка, положена на пътя, тя отговори: „Гаранционният период е равен на експлоатационния. За различните типове маркировки на различните класове пътища този период е различен. Но е поне 2 години. На Западната дъга маркировката е подновявана миналата година септември, но вече е в края на експлоатационния период. Към момента все още става, но, пак казвам, вече е в края на експлоатационния период и трябва да се подмени. Ако трябва всяка година да подновяваме маркировка…“

Измерването вчера е направено през светлата част на деня, но това няма значение, защото измерването е комплексно и в него се калкулира с колко намалява видимостта и в тъмната част на деня.

„През деня или през нощта се прави измерването няма значение. Измерването се прави и за дневна светлина, и за намалена видимост през нощта. Нашето предписание е да се положи нова маркировка, а какво ще се случи – предстои да видим“, завърши Русинова.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.

Свързани новини