Отидете към основна версия

21 560 24

БИВОЛ: Евродепутатът Емил Радев искал €4,5 милиона от либийците за освобождаването на танкера БАДР

  • бадр-
  • танкер-
  • либия-
  • емил радев

Корабът беше отвлечен в края на миналата година по изключително скандален криминален начин от въоръжени мутри, които действаха като пирати

ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

В началото на август 2018 г. евродепутатът Емил Радев (ГЕРБ/ЕНП), заедно с оръжейния бос Николайчо Гигов и Димитър Борисов от сметопочистващата фирма “Титан”, е летял до Триполи с предложение до държавната либийска компания GNMTC – консултантски договор с близка до Радев кантора за 4,5 милиона евро, срещу съдействие за освобождаване на арестувания в България либийски танкер БАДР.

Корабът беше отвлечен в края на миналата година по изключително скандален криминален начин от въоръжени мутри, които действаха като пирати, но със съдействието на органи на съдебната и изпълнителна власт в страната. Биволъ разкри тази безпрецедентна проява на брутално потъпкване на българското и междинародно право, свързано с въоръжен екшън и насилие над законния екипаж и капитана на кораба в акваторията на Бургаския залив. Последващите разкрития и публикации за инцидента, който се превърна в световна новина, благодарение на журналистическата ни реакция, можете да видите на сайта на изданието. По-късно разкрихме и супер скандалния факт, че пиратската атака срещу либийския кораб е била предвождана от действащ спецполицай от София, който е работил за частната компания в качеството си мутра в свободното си време. След разследване на МВР, публикацията в Биволъ бе изцяло потвърдена, а служителят на МВР Александър Василев Лонгочев, действащ като охранител на “Башев Секюрити Тийм” бе уволнен от системата на Вътрешното министерство. Той бе разпознат и от капитана на кораба Абдулла Абдул Джалил като едно от лицата, превзели насилствено танкера на 21 декември миналата година.

Сайтът разполага с визовите апликации на Радев и Гигов, които са изпратили заедно с копия от паспортите си до Министерството на транспорта на Либия, за да получат разрешение за влизане в страната. По достоверна информация, те са летяли до либийската столица от Летище Истанбул. Подробности за тяхното посещение бяха дадени и в телефонен разговор с г-н Мохамед Елахреш, който е официален преговарящ на GNMTC по казуса с танкера.

Да, мога да потвърдя, че той беше в Либия и се срещах с него, между 3 и 6 август 2018 г. – казва Елахреш. “Г-н Радев беше с лица на име г-н Гигов и г-н Борисов и един български гражданин, живеещ в Либия (името му е арабско и не се разбира от записа). Имахме впечатлението, че с нас се свързват за дипломатическа интервенция, защото, очевидно, г-н Радев е персона с дипломатически статут, доколкото разбирам, той е член на Европейския парламент, и ние вярвахме, че това е официална инициатива от българската държава, за да се реши проблема. За съжаление случаят не беше такъв, защото когато се видяхме ние говорихме за нарушенията от българската администрация, които се гледат в съда в България и бяхме учудени, че те говорят за уреждане на въпроса.

Уреждането е трябвало да мине през консултантски договор с кантора, близка до Радев, като сумата за консултациите е впечатляваща – 4.5 милиона евро, от които 1,5 милиона предварително плащане, неподлежащо на връщане, какъвто и да е резултатът от посредничеството.

Те предложиха, през Мая Андреева, консултантско споразумение, според което GNMTC трябва да плати 4,5 милиона евро, за да се освободи кораба. Една част от сумата – 1,5 милиона, щяха да бъдат невъзвръщаеми при всякакви обстоятелства, независимо дали е успешен или е провал, а другата част от плащането се предполагаше да бъдат платени след освобождаването на кораба. Разбира се, такъв консултантски договор за 1,5 милиона е безумен, нереален, и ние отхвърлихме изцяло предложението и веднага уведомихме Мая Андреева с официален имейл. Тя е лицето, което работи тясно с г-н Радев, мисля, че е негов съдружник. Доколкото разбирам тя е тясно свързана и с българското правителство в областта на транспорта.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 22 гласа.

Свързани новини