За втори път в своята кариера Серхио Перес спечели Гран при във Формула 1. Този път пилотът на Red Bull Рейсинг, който стартира от шеста позиция на старта, финишира на върха в шеметното състезание по време на Гран при на Азербайджан. Мексиканецът трябваше да изстрада успеха си, след като получи шанса да поведе колоната, тъй като пет обиколки преди края съотборникът му Макс Верстапен катастрофира сериозно, но за щастие се размина без физически проблеми.
Тази катастрофа принуди рейс-контрола да възобнови надпреварата две обиколки преди края със старт от решетката. След него вторият Люис Хамилтън задмина Перес на правата, но англичанинът не успя да завие в първия завой, разчитайки на късно спиране и така се срина до последното място в крайното класиране.
Надпреварата край Каспийско море стартира безпроблемно за водещото трио, което запази позициите си след силните стартове на Льоклер, Хамилтън и Верстапен. Изключително потегляне пък направи Серхио Перес, който в рамките на първата обиколка достигна четвъртото място и бе на едно зад съотборника си в Red Bull Макс Верстапен.
В третата обиколка шампионът Хамилтън задмина Льоклер, след като изпревари монегаска на дългата права преди първия завой. В този случай Мерцедеса дори не се нуждаеше от системата DRS. В третата обиколка шампионът Хамилтън задмина Льоклер, след като изпревари монегаска на дългата права преди първия завой. В този случай Мерцедеса дори не се нуждаеше от системата DRS. В седмата обиколка и Макс Верстапен задмина Льоклер, след като Red Bull имаше нужната скорост, за да изпревари болида на „черните кончета”, а в последвалата обиколка и Серхи Перес изпревари Льоклер, който продължи от четвърта позиция.
След само девет обиколки в Баку отборите решиха да започнат със своите спирания в питстоповете, като пръв това стори Шарл Льоклер от Ferrari. Донякъде логично пилотът на италианския отбор пръв се реши, след като изборът на отбора за твърди гуми определено не сработи и бе нужно да се предприеме различно решение. След 12 тура същото стори и Люис Хамилтън, но в бокса на "сребърните стрели" не обслужиха колата на британеца по възможно най-бързият начин и той загуби лидерската си позиция, а колоната бе поведена от Верстапен.
Макс Верстапен водеше спокойно в състезанието, но пет обиколки преди края се удари. Нидерландецът караше с над 300 км/ч в правата, но заради карбонови отломки по пистата спука задна лява гума, след което последва забиване в бетонните блокове встрани и надпреварата за Макс приключи преди самия край. Заради катастрофата от рейс-контрола прецениха да преустановят надпреварата при две оставащи обиколки. Последва решение състезанието да се възобнови от... стартовата решетка. Серхио Перес бе лидер, а Люис Хамитлън втори, докато Топ 3 бе запълнен от Себастиан Фетел от Астън Мартин.
Рестартът бе шеметен, а Люис изпревари Перес при старта, но не успя да завие на първия завой и продължи напред, след което се свлече до 16-ото място. Също така при подновяването имаше контакт между Пиер Гасли и Фернандо Алонсо, а Шарл Льоклер остана четвърти.
Стартова решетка за Гран при на Азербайджан:
1. Шарл Льоклер (Монако, Ferrari) - 1.41,218 минута
2. Люис Хамилтън (Великобритания, Мерцедес) - на 0,232 секунди
3. Макс Верстапен Нидерландия, (Red Bull) - на 0,345
4. Пиер Гасли (Франция, Алфа Таури) - на 0,347
5. Карлос Сайнс (Испания, Феррари) - на 0,358
6. Ландо Норис (Великобритания, Макларън) - на 0,529
7. Серхио Перес (Мексико, Red Bull) - на 0,669
8. Юки Цунода (Япония, Алфа Таури) - на 0,993
9. Фернандо Алонсо (Испания, Алпин) - на 1,109
10. Валтери Ботас (Финландия, Мерцедес) - на 1,441
11. Себастиан Фетел (Германия, Астън Мартин)
12. Естебан Окон (Франция, Алпин)
13. Даниел Рикардо (Австралия, Макларън)
14. Кими Райконен (Финландия, Алфа Ромео)
15. Джордж Ръсел (Великобритания, Уилямс)
16. Николас Латифи (Канада, Уилямс)
17. Мик Шумахер (Германия, Хаас)
18. Никита Мазепин (Русия, Хаас)
19. Антонио Джовинаци (Италия, Алфа Ромео)
20. Ланс Строл (Канада, Астън Мартин).