Стремежът към намаляване на разходите и теглото на автомобилите кара все повече производители да прибягват към алтернативни материали. Еволюция обаче търпят и методите за сглобка. Винтовете, заварките и нитовете постепенно отстъпват място на иновационни лепила, чиито качества постоянно се усъвършенстват. Средностатистическата съвременна кола съдържа 12 кг лепилни смеси, а потреблението им нараства с 4-5% годишно, пише The Wall Street Journal.
Ползите от лепилата не се изчерпват само с намаляването на теглото на возилото. Те позволяват внедряването на доскоро редки за масовото автомобилостроене материали като въглеродни нишки и пластмаса и съчетаването им с различни метали. За направата на новия изцяло алуминиев Ford F-150, например, се използват три пъти повече лепилни смеси, отколкото при предшественика. Според The Wall Street Journal следващата стъпка в развитието на технологиите ще бъде разработката на методи за крепеж на двигателя с лепило, което в момента звучи като абсолютна фантастика.