Стремежът към намаляване на разходите и теглото на автомобилите кара все повече производители да прибягват към алтернативни материали. Еволюция обаче търпят и методите за сглобка. Винтовете, заварките и нитовете постепенно отстъпват място на иновационни лепила, чиито качества постоянно се усъвършенстват. Средностатистическата съвременна кола съдържа 12 кг лепилни смеси, а потреблението им нараства с 4-5% годишно, пише The Wall Street Journal.
Ползите от лепилата не се изчерпват само с намаляването на теглото на возилото. Те позволяват внедряването на доскоро редки за масовото автомобилостроене материали като въглеродни нишки и пластмаса и съчетаването им с различни метали. За направата на новия изцяло алуминиев Ford F-150, например, се използват три пъти повече лепилни смеси, отколкото при предшественика. Според The Wall Street Journal следващата стъпка в развитието на технологиите ще бъде разработката на методи за крепеж на двигателя с лепило, което в момента звучи като абсолютна фантастика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
19:08 17.09.2014
2 ккк
20:25 17.09.2014
3 S Doichinov
Коментиран от #4
21:06 17.09.2014
4 циклон Б
До коментар #3 от "S Doichinov":
Лепилата биват много видове има много пластични такива21:24 17.09.2014
5 баце
22:08 17.09.2014
6 Симеон Тасев
09:08 18.09.2014
7 Мони НСА
Коментиран от #8
18:46 20.09.2014
8 Пламен Бакърджиев
До коментар #7 от "Мони НСА":
Швабите още преди 40 години произвеждаха картонени коли - ТРАБАНТ. Двигателя ще го лепят за тампоните без да има заляти в тях болтове. Дефакто всичко се прави с цел по малък живот. Няма как при това свръх производство на автомобили. Би трябвало да се насочат към по глобално рециклиране.09:10 28.09.2014