Mercedes-Benz разработва нова климатична система за автомобили, която не работи с фреон, а с въглероден двуокис. Технологията ще се влезе в серийно производство през 2017 г. и ще дебютира в моделите E- и S-Klasse.
Към момента немците не споделят много подробности за разработката. Известно е само, че налягането в системата ще бъде 100 бара (98 атмосфери) - около 10 пъти повече, отколкото в сегашните автомобилни климатици. Това ще наложи пълна подмяна на всички компоненти, включително уплътненията и маркучите.
От Daimler смятат да предоставят свободен достъп до техническата документация по проекта за автомобилен климатик на CO2, за да могат и други производители да се включат в развойния процес.
Европейският съюз задължи производителите на автомобили за пазара на Стария континент да преминат на фреон HFO-1234yf до 1 януари 2017 г. Новият хладилен агент се смята за много по-щадящ природата, макар че струва 10 пъти повече от досегашния R134a. Daimler обаче отказва категорично да се съобразява с директивите, тъй като според инженерите на компанията HFO-1234yf е пожароопасен.
През лятото на 2013 г. френските власти забраниха продажбата на някои нови модели на Mercedes-Benz, защото климатиците им били заредени със стария фреон R134a. Впоследствие забраната бе отменена от съда, но напрежението между Брюксел и Daimler продължи да се ескалира, а на страната на немския концерн застана и Volkswagen.