Last news in Fakti

21 Октомври, 2015 13:04 14 383 16

Mercedes-Benz измисли алтернатива на опасния фреон

  • фреон-
  • hfo-1234yf-
  • r134a

Mercedes-Benz разработва нова климатична система за автомобили, която не работи с фреон, а с въглероден двуокис. Технологията ще се влезе в серийно производство през 2017 г. и ще дебютира в моделите E- и S-Klasse.

Към момента немците не споделят много подробности за разработката. Известно е само, че налягането в системата ще бъде 100 бара (98 атмосфери) - около 10 пъти повече, отколкото в сегашните автомобилни климатици. Това ще наложи пълна подмяна на всички компоненти, включително уплътненията и маркучите.

От Daimler смятат да предоставят свободен достъп до техническата документация по проекта за автомобилен климатик на CO2, за да могат и други производители да се включат в развойния процес.

Европейският съюз задължи производителите на автомобили за пазара на Стария континент да преминат на фреон HFO-1234yf до 1 януари 2017 г. Новият хладилен агент се смята за много по-щадящ природата, макар че струва 10 пъти повече от досегашния R134a. Daimler обаче отказва категорично да се съобразява с директивите, тъй като според инженерите на компанията HFO-1234yf е пожароопасен.

През лятото на 2013 г. френските власти забраниха продажбата на някои нови модели на Mercedes-Benz, защото климатиците им били заредени със стария фреон R134a. Впоследствие забраната бе отменена от съда, но напрежението между Брюксел и Daimler продължи да се ескалира, а на страната на немския концерн застана и Volkswagen.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баце

    0 1 Отговор
    Толкова глупости на едно място скоро не бях чел.Мерна единица "атмосфера" няма отдавна, а сегашните климатици работещи на Р134а си работят на налягания над 20 бара, близо 30 дори.Да не говорим, че от Мерцедес не откриват топлата вода.Въглеродния двуокис се използва като хладилен агент от средата на 19-ти век.От началото на 30-те до 50-те на 20-ти век е изместен от хлор-флуоро карбон фреоните.Сега са се пресетили пак за него заради пустата екология.

    Коментиран от #2

  • 2 Баце

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Баце":

    Да не говорим, че 100 бара са 103 "атмосфери".Ама то не става само с ядене тая работа.
  • 3 гост

    5 0 Отговор
    Мерцедес не желаят да се съгласят с новия фреон понеже е много по-скъп първо и второ при вътрешни краш-тестове се е запалил при изтичане и попадане върху нагорещени части.
    Обаче понеже не е официален тест, ЕС не го признава като доказателство, а се лансира продажбата на фреон, който се произвежда само от 2 компании.
    Оптват се да наложат монопол и това е, но Мерцедес не се дават и така трябва да бъде, щом могат да разработят по-добра система, въпреки че технологията е на 100 години.
  • 4 Gost

    0 3 Отговор
    Това, което Мерцедес са "разработли" отдавна се ползва при корабите.
  • 5 Ahche

    2 1 Отговор
    Явно пичовете от сайта мерят в технически атмосфери - 1 atm = 0.98 bar ;)
    A ти мериш във физична атмосфера => 1 atm = 1.013 bar.

    И трите мерни единици се използат доста разпространено.
  • 6 Веско

    0 2 Отговор
    Опааа ще им гърмят климатиците, когато станат нов внос по 22000 лв :)
  • 7 prah

    0 4 Отговор
    от доста време се ползва пропан бутан за зареждане на климатици на коли и е доста по евтин от фреона!
  • 8 Богич

    0 3 Отговор
    Баце 30 бара на 134а малко съмнително.

    Коментиран от #13

  • 9 niakoi

    0 0 Отговор
    В БГ има термопомпа в русенско на въглероден диоксид от 2004 г., а в Германия фриготехник са изградили много промишлени инсталации на транскритично налягане. Отново журналистическа изостаналост - най-"меко" казано!
    И R134а не е последния хладилен агент ползван в автоклиматици!

    Коментиран от #14

  • 10 питанко

    0 1 Отговор
    Караш си и изведнъж се пръсва някое съединение със 100 бара сила! Дали няма да гръмне :))) А при катастрофа няма ли да е една голяма бомба !!???
  • 11 S Doichinov

    0 1 Отговор
    Хахахаха.Такива системи има от много време.Мерцедес ще измислят топлата вода.Имаше преди време статия в Аутобилд с новия фреон и се оказва доста пожароопасен.Преди месец си взех 10кг R134a за около 100лв.Бутилка от новия-5кг в една фирма беше 1500лв Истината е,че е скъп и трябва да се печели яко на гърба на купувача.Няма да се учудя ако се окаже по вреден от досегашните
  • 12 S Doichinov

    0 0 Отговор
    Да допълня само,че във въпросната статия бяха дали пример и снимки на автобуси на които A/C-то им е с въглероден двуокис.Единствено проблем беше,че едно зареждане излизало 2€ а от това не се печели.Сами си правете изводите.
  • 13 Баце

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Богич":

    Единственото съмнително е дали можеш да четеш?Прочети някоя техническа нота или книжка за автоклиматици, па тогава се съмнявай в неща за които очевидно не си наясно.

    Коментиран от #15

  • 14 кара Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "niakoi":

    Ама вероятно таралясника дето кара журналиста е с такъв и той е дочул че му доливат в сервиза такъв.
  • 15 знайчев2

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Баце":

    само да ти кажа че ако автоклиматик работи на 30 бара или близка до тази стойност означава работна температура на компресора около 140 градуса съответно маслата в него стават на пепел и компресора за няколко минути работа е брак ... та продължавай да се мислиш за знаещ
    и да знам че при 30 бара температурата на кондензация е 88 градуса но тази на дисчарджа е доста повече съответно и на самия компресор
    зареждане на коли с пропан бутан вие сериозно ли ??? да съгласен съм че работи почти по същия начин като R134 НО е силно запалим дори повече от R1234yf който също не одобрявам лично за автоклиматик
    А мението че R744 (въглероден диоксид) работи на големи налягания и при катастрофа може да стане като бомба е пълна глупост от тотално неграмотен човек и ето защо: въглеродния диоксид е незапалим и не поддържа горенето та ако се спука тръба или нещо друго само би намалило вероятността от пожар или взрив
  • 16 На баба ти фърчилото

    0 0 Отговор
    Модереторчето да те светна че трудно ще ме блокираш особено като съм казал истината за някой от колегите ти в случая некомпетентността му