Mercedes-Benz разработва нова климатична система за автомобили, която не работи с фреон, а с въглероден двуокис. Технологията ще се влезе в серийно производство през 2017 г. и ще дебютира в моделите E- и S-Klasse.
Към момента немците не споделят много подробности за разработката. Известно е само, че налягането в системата ще бъде 100 бара (98 атмосфери) - около 10 пъти повече, отколкото в сегашните автомобилни климатици. Това ще наложи пълна подмяна на всички компоненти, включително уплътненията и маркучите.
От Daimler смятат да предоставят свободен достъп до техническата документация по проекта за автомобилен климатик на CO2, за да могат и други производители да се включат в развойния процес.
Европейският съюз задължи производителите на автомобили за пазара на Стария континент да преминат на фреон HFO-1234yf до 1 януари 2017 г. Новият хладилен агент се смята за много по-щадящ природата, макар че струва 10 пъти повече от досегашния R134a. Daimler обаче отказва категорично да се съобразява с директивите, тъй като според инженерите на компанията HFO-1234yf е пожароопасен.
През лятото на 2013 г. френските власти забраниха продажбата на някои нови модели на Mercedes-Benz, защото климатиците им били заредени със стария фреон R134a. Впоследствие забраната бе отменена от съда, но напрежението между Брюксел и Daimler продължи да се ескалира, а на страната на немския концерн застана и Volkswagen.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баце
Коментиран от #2
13:30 21.10.2015
2 Баце
До коментар #1 от "Баце":
Да не говорим, че 100 бара са 103 "атмосфери".Ама то не става само с ядене тая работа.13:35 21.10.2015
3 гост
Обаче понеже не е официален тест, ЕС не го признава като доказателство, а се лансира продажбата на фреон, който се произвежда само от 2 компании.
Оптват се да наложат монопол и това е, но Мерцедес не се дават и така трябва да бъде, щом могат да разработят по-добра система, въпреки че технологията е на 100 години.
14:00 21.10.2015
4 Gost
14:13 21.10.2015
5 Ahche
A ти мериш във физична атмосфера => 1 atm = 1.013 bar.
И трите мерни единици се използат доста разпространено.
15:07 21.10.2015
6 Веско
15:40 21.10.2015
7 prah
18:15 21.10.2015
8 Богич
Коментиран от #13
19:31 21.10.2015
9 niakoi
И R134а не е последния хладилен агент ползван в автоклиматици!
Коментиран от #14
20:48 21.10.2015
10 питанко
22:38 21.10.2015
11 S Doichinov
23:31 21.10.2015
12 S Doichinov
23:45 21.10.2015
13 Баце
До коментар #8 от "Богич":
Единственото съмнително е дали можеш да четеш?Прочети някоя техническа нота или книжка за автоклиматици, па тогава се съмнявай в неща за които очевидно не си наясно.Коментиран от #15
13:55 22.10.2015
14 кара Лада
До коментар #9 от "niakoi":
Ама вероятно таралясника дето кара журналиста е с такъв и той е дочул че му доливат в сервиза такъв.14:20 22.10.2015
15 знайчев2
До коментар #13 от "Баце":
само да ти кажа че ако автоклиматик работи на 30 бара или близка до тази стойност означава работна температура на компресора около 140 градуса съответно маслата в него стават на пепел и компресора за няколко минути работа е брак ... та продължавай да се мислиш за знаещи да знам че при 30 бара температурата на кондензация е 88 градуса но тази на дисчарджа е доста повече съответно и на самия компресор
зареждане на коли с пропан бутан вие сериозно ли ??? да съгласен съм че работи почти по същия начин като R134 НО е силно запалим дори повече от R1234yf който също не одобрявам лично за автоклиматик
А мението че R744 (въглероден диоксид) работи на големи налягания и при катастрофа може да стане като бомба е пълна глупост от тотално неграмотен човек и ето защо: въглеродния диоксид е незапалим и не поддържа горенето та ако се спука тръба или нещо друго само би намалило вероятността от пожар или взрив
18:30 26.01.2022
16 На баба ти фърчилото
18:33 26.01.2022