Last news in Fakti

20 Декември, 2012 13:23 12 071 4

Новият фреон за коли бил опасен

  • фреон-
  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • dupont

Одобреният през 2006 г. агент за автомобилни климатици HFO-1234yf крие сериозни рискове от пожар, твърдят инженерите на Daimler. Според немските специалисти заместителят на стария фреон R-134a, приет за стандарт от ЕС, може да се възпламени при катастрофа.

Германците провели експеримент с изтичане на работните течности от климатичната инсталация на Mercedes-Benz B-Klasse. Сместа на HFO-1234yf и маслото от компресора на климатика се е запалила моментално след попадането върху двигателя, отделяйки токсичен флуороводород.

"Честно Ви казвам, направо онемяхме от шока - трябваше ни цяло денонощие, докато осъзнаем на какво сме станали свидетели", разказва главният инженер на Daimler Щефан Гайер. Откритието на немците предизвика истинска словесна война между Mercedes-Benz и производителя на новия фреон Honeywell, коментира Ройтерс.

Американската корпорация и Dupont инвестираха стотици милиони в разработката, маркетинга и производството на фреона HFO-1234yf. В момента този агент е единственият, който удовлетворява изискванията на Евросъюза за опазване на климата от парниковия ефект, съгласно които използването на стария фреон R134a трябва да бъде преустановено през януари 2013 г., а до 2017-а всички автомобили на европейския пазар да бъдат заредени с HFO-1234yf.

В същото време Honeywell, която вече притежава над 100 патента за новия агент за автомобилни климатици, и партньорите й от Dupont отричат напълно резултатите от тестовете на Daimler. Американците обвиняват автомобилния производител в крайно преувеличаване на неправилна методология за провеждането на изпитанията.

Представители на Honeywell твърдят, че съществува далеч по-голям риск човек да бъде убит от еърбег, но в същото време признават "средна степен на възпламеняемост" на HFO-1234yf. Американците цитират изследвания от 2009 г., резултатите от които сочат, че новият фреон създава риск за живота в не повече от един-два случая на година.

В Европейския парламент все още няма постъпило формално искане за отлагане на зареждането с HFO-1234yf. Немските производители обаче са се обединили около становището, че им трябват допълнителни шест месеца за провеждането на нови тестове.

 


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 някой

    1 0 Отговор
    като се знае историята на МБ и как се справят със проблемите... май сами ще си направят нов патент за фреон :D
  • 2 Пенчо Питанката

    0 0 Отговор
    Интересно, тея врътки от каква кола са?
  • 3 Киро

    1 0 Отговор
    Тия врътки са от кола, която явно няма климатик.

    Коментиран от #4

  • 4 .............

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Киро":

    @3 Нормално е да няма климатик.
    Принципно го водят "екстра" и се доплаща. :)