Отидете към основна версия

14 003 9

Нова технология за по-нисък разход на гориво при хибридите

  • connected energy management-
  • cem-
  • continental

По време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас, Continental ще представи най-новата технология на германската компания за управление на енергийното потребление в автомобила. Наречена connected Energy Management (cEM), иновативната технология асистира на водача за постигане на по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране. Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар в автомобила за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил.

В сравнение с 1.2 литровия TSI двигател на Golf VI оборудван с 12 волтова старт-стоп система, представения в Лас Вегас автомобил, оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия, без да се променя архитектурата на автомобила. Чрез анализиране на облачни данни за ситуацията на пътя, cEM предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и като освободите педала на газта, автомобила автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.

Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобила оборудван със cEM “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана, за да направи препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, знае кога те ще станат червени, независимо дали водача ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали.

И всичко, което той трябва да направи е да махне крака си от педала и cEM ще направи така че автомобила да пристигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това - обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радара засече тези автомобили, cEM знае, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар и за да спести най-голямо количество енергия, системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини