По време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас, Continental ще представи най-новата технология на германската компания за управление на енергийното потребление в автомобила. Наречена connected Energy Management (cEM), иновативната технология асистира на водача за постигане на по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране. Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар в автомобила за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил.
В сравнение с 1.2 литровия TSI двигател на Golf VI оборудван с 12 волтова старт-стоп система, представения в Лас Вегас автомобил, оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия, без да се променя архитектурата на автомобила. Чрез анализиране на облачни данни за ситуацията на пътя, cEM предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и като освободите педала на газта, автомобила автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.
Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобила оборудван със cEM “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана, за да направи препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, знае кога те ще станат червени, независимо дали водача ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали.
И всичко, което той трябва да направи е да махне крака си от педала и cEM ще направи така че автомобила да пристигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това - обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радара засече тези автомобили, cEM знае, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар и за да спести най-голямо количество енергия, системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Тошо
13:57 05.01.2016
2 Спиро
Така и Сульо и Пулльо решават, че да се кара кола е проста работа и че и без книжка става.
Коментиран от #8
15:23 05.01.2016
3 Дрифтер
Коментиран от #5
16:11 05.01.2016
4 гост
16:11 05.01.2016
5 onq s konq
До коментар #3 от "Дрифтер":
Попиляхте го тоя асфалт ве дрифтърееей!Ами хвърляйте по една туба олио преди шашкъниите си и хем асфалта цял,хем няма да има черно по него.Ама ви е по-лесно да .ерете на метеното,а не да метете на.раното:)22:18 05.01.2016
6 hmhmhm
22:27 05.01.2016
7 борислав
09:49 06.01.2016
8 гост
До коментар #2 от "Спиро":
В нормалните страни на тези двамата не им дават книжки или преминават през такъв изпит, че да се научат да шофират безопасно преди да им дадат свидтелството.При нас ги дават на неграмотни, прости и некомпетентни същества дори без да са ходили на изпит, стига да си платят корупционната такса. При мен имаше един който за 19ти път се явяваше на листовки и пак го скъсаха. Е такива хора трябва да не им дават шанс повече от 5 пъти, ясно е че не става, ама на 20тия път ще вземе, ще засили някой голф за 500лв и ще убие нечие дете яна тротоар, я на пешеходна пътека.
После ще получи 2г. условно, което не е присъда реално, и ще продължи да си кара без книжка.
В Европа се кара и нощем и на магистрала и изпитите са много стриктни, ГО е в пъти по-висока за млади шофьори, като спада при безавариен стаж зад волана. И това го има от много години, при нас нищо подобно не се случва.
11:24 06.01.2016
9 гост
11:37 06.01.2016