Last news in Fakti

5 Януари, 2016 13:47 14 001 9

Нова технология за по-нисък разход на гориво при хибридите

  • connected energy management-
  • cem-
  • continental
Нова технология за по-нисък разход на гориво  при хибридите - 1

По време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас, Continental ще представи най-новата технология на германската компания за управление на енергийното потребление в автомобила. Наречена connected Energy Management (cEM), иновативната технология асистира на водача за постигане на по-ниско потребление на гориво и по-висок комфорт при шофиране. Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар в автомобила за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил.

В сравнение с 1.2 литровия TSI двигател на Golf VI оборудван с 12 волтова старт-стоп система, представения в Лас Вегас автомобил, оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия, без да се променя архитектурата на автомобила. Чрез анализиране на облачни данни за ситуацията на пътя, cEM предлага на шофьора кога трябва да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и като освободите педала на газта, автомобила автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.

Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобила оборудван със cEM “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана, за да направи препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, знае кога те ще станат червени, независимо дали водача ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали.

И всичко, което той трябва да направи е да махне крака си от педала и cEM ще направи така че автомобила да пристигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това - обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радара засече тези автомобили, cEM знае, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар и за да спести най-голямо количество енергия, системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Тошо

    3 0 Отговор
    Скоро ще ходят роботи вместо нас на работа както е тръгнало само да не се окажем ненужни за тях някой ден :)
  • 2 Спиро

    1 0 Отговор
    По-добре да не се опитват да направят кола за идиоти (КЗИ). Какъв е смисъла от една суперзнаеща и можеща кола, която на практика да премахне човешкият фактор за взимане на грешни решения?:)
    Така и Сульо и Пулльо решават, че да се кара кола е проста работа и че и без книжка става.

    Коментиран от #8

  • 3 Дрифтер

    1 2 Отговор
    И за кво ми е тоя дрънгел дето сам взима решенията?!? Га не си завъртим яко колелетата на асфалта и направим 20метра черни дири, не ме кефи!

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    2 1 Отговор
    Точно заради идиотите скоро ще забранят изобщо хора да шофират по обществени пътища , то друга оправия няма , а най-голямата икономия е просто да махнат ДВГ-то . И по-просто и по-надеждно и по-икономично .
  • 5 onq s konq

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Дрифтер":

    Попиляхте го тоя асфалт ве дрифтърееей!Ами хвърляйте по една туба олио преди шашкъниите си и хем асфалта цял,хем няма да има черно по него.Ама ви е по-лесно да .ерете на метеното,а не да метете на.раното:)
  • 6 hmhmhm

    0 0 Отговор
    Интересно а как разбира кога какво светва ? къде се намира се контролира с GPS и радар ако има отпред нещо се дедектира с радар но как разбира кой цвят свети и дали е светофар е това ми е най-интересно.
  • 7 борислав

    0 0 Отговор
    Струва ли си толкова пари за някакви светофари.А със семафорите на жп транспорта как ще реагира?Много вероятно при лошите и надупчени пътища без маркировка ,автомобила въобще да не тръгне.
  • 8 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Спиро":

    В нормалните страни на тези двамата не им дават книжки или преминават през такъв изпит, че да се научат да шофират безопасно преди да им дадат свидтелството.
    При нас ги дават на неграмотни, прости и некомпетентни същества дори без да са ходили на изпит, стига да си платят корупционната такса. При мен имаше един който за 19ти път се явяваше на листовки и пак го скъсаха. Е такива хора трябва да не им дават шанс повече от 5 пъти, ясно е че не става, ама на 20тия път ще вземе, ще засили някой голф за 500лв и ще убие нечие дете яна тротоар, я на пешеходна пътека.
    После ще получи 2г. условно, което не е присъда реално, и ще продължи да си кара без книжка.
    В Европа се кара и нощем и на магистрала и изпитите са много стриктни, ГО е в пъти по-висока за млади шофьори, като спада при безавариен стаж зад волана. И това го има от много години, при нас нищо подобно не се случва.
  • 9 гост

    1 0 Отговор
    За сметка на тази система има допълнителен комютър, радар, предавател, приемник и много енергия за изчисленията и комуникацията. В новите коли с много електроника кабелите и комютрите допринасят с 150-200кг към теглото на автомобила. Е ако ги няма тези 200кг дали колата няма да гори по-малко? Преди 30г колите бяха много по-леки, голф 1 е 800кг, сега поло със същите размери и тт данни е 1200кг. Вижте ситроен кактус като го направиха с 200кг по-лек какъв нисък реален разход има: съвременен двигател с 1000кг купе.