Отидете към основна версия

49 187 12

В завода на Koenigsegg - краят на разпределителните валове

  • koenigsegg-
  • freevalve

Медията Drive отново ще ни разходи из фабриката на Кристиян Вон Кьонигсег, като лично той ще ни разкаже за технологията Freevalve. Тя управлява клапаните дистанционно един от друг и позитивите са огромни. Цялата цилиндова глава е намалена значително на размери, като главен виновник е липсата на ремък или верига, с който да бъдат задвижвани зъбните колела на валовете. Това води и до по-нисък център на тежеста на двигателя и съответно автомобила. Абсолютния контрол над клапаните намалява значително разхода на гориво, контролира достигането на работна температура и го прави по-бързо, може да гаси цилиндри и играе ролята на контролиращ налягането на турбокомпресора клапан. Предварението и закъснението на отварянето също са напълно регулируеми, като това може да означава и повече мощност. От своя страна не е нужно и използването на директно впръсване, а то ускъпява производството.

Компанията не се спира да прилага новости и това няма да е последната. Очакваме обаче, технологията да "навърти километраж" преди да бъде прехвърлена към автомобилите за масова употреба. 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини