11 Ноември, 2016 04:00 49 156 12

В завода на Koenigsegg - краят на разпределителните валове

  • koenigsegg-
  • freevalve

Медията Drive отново ще ни разходи из фабриката на Кристиян Вон Кьонигсег, като лично той ще ни разкаже за технологията Freevalve. Тя управлява клапаните дистанционно един от друг и позитивите са огромни. Цялата цилиндова глава е намалена значително на размери, като главен виновник е липсата на ремък или верига, с който да бъдат задвижвани зъбните колела на валовете. Това води и до по-нисък център на тежеста на двигателя и съответно автомобила. Абсолютния контрол над клапаните намалява значително разхода на гориво, контролира достигането на работна температура и го прави по-бързо, може да гаси цилиндри и играе ролята на контролиращ налягането на турбокомпресора клапан. Предварението и закъснението на отварянето също са напълно регулируеми, като това може да означава и повече мощност. От своя страна не е нужно и използването на директно впръсване, а то ускъпява производството.

Компанията не се спира да прилага новости и това няма да е последната. Очакваме обаче, технологията да "навърти километраж" преди да бъде прехвърлена към автомобилите за масова употреба. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 корса

    0 0 Отговор
    Въпреки, че бъдещето е в ел.технологиите, това е добра стъпва за двг-то!Във Ф1 ползват електромагнитни клапани!

    Коментиран от #5

  • 2 Тошибиян

    0 0 Отговор
    Аз отдавна съм го казал че това е бъдещето

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Тошибиян":

    За твое съжаление не , защо мислиш големите производители досега не са го въвели при положение, че очевидно е и по-евтино от сложните съвременни газоразпределителни механизми , а и няма нужда от дроселова клапа , тоест няма ограничаване на въздушния поток? Ами щото така им изнася , как иначе ще ти искат по 1000-2000 лева на всеки 60-80000 км за "консумативи" включващи ремъчета , ролчици ( повече - по-добре ! ) , водни помпи , обтегачи и т.н. А и що да не си ползваме оборудването ,изплатено преди 20-30 години за производство на гореизброеното , ами да плащаме за ново за тези "изгъзици" . Пък и за какво ти е надеждност , а майсторчето сбърка с един-два зъба или "забравиш" да го смениш навреме , хоп основно ремонтче или направо нов двигател , какво по-хубаво ?

    Коментиран от #12

  • 4 Marinov

    0 0 Отговор
    Явно и това е на принципа на електромагнитните клапани, защото гледам има бобина в долната част на държача.
  • 5 Чичу Ади

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "корса":

    Във Формула 1 от Мерцедес преди 15-на години се опитаха да приложат пиезо-електрически клапани, тъй като електромагнитните ограничават до 20000 оборота в минута.... Нещо не им се получи с надеждността до колкото си спомням. Съмнява ме, точно Кьонигсег да са първите, които се опитват да наложат ел.магнитните клапани в серийното производство.

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Чичу Ади":

    Кьонигсег нямат и няма да имат масово производство , а и да имат , моделите за него биха били коренно различни , да не говорим , че в масови модели никой няма да сложи мотор дори с 10000 оборота , да не говорим с 20000. А за "налагането" прочети в коментар 3 . А пък колкото до бъдещето , след 5 години електромоторите няма да имат дори намотки , а комплекти от дискове , ще се монтират директно в колелата и даже такова ДВГ като от статията ще изглежда като динозавър , което между другото го казва самият Кристиян фон Кьонигсег

    Коментиран от #11

  • 7 рес еоод

    0 0 Отговор
    а казваха ,че двг се е изчерпал
  • 8 ПЕРО

    0 0 Отговор
    как ви се струва тир на ток

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ПЕРО":

    Ами супер ми се струва , вече има няколко модела и кой от кой по-добри . Например ако искаш разгледай този и прочети ,че цената ( която не е много повече от сегашните ) включва гориво и обслужване за 1 600 000 км : https://nikolamotor.com/
  • 10 кроко

    0 0 Отговор
    Ето ви статията от миналата година в същия сайт, коментарите са доста по-адекватни. Иначе ако ви се чете, в интерент има всякаква информация по темата.

    https://fakti.bg/technozone/134617-dvigatel-bez-razpredelitelen-val
  • 11 IQто

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Двигателя е поръчков за Китайска фирма Qoros която произвежда автомобили.
  • 12 V осмак

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Не съм склонен да се съглася със сметките за резервните части.
    Колко би струвал един електромагнитен/пиезоелеткрически клапан? Вероятно сте запознат, но механизъм, от който да искаш надеждност при експлоатация 150 хил.км (стандартна гаранция) в режим 3000 об/мин. осреднено, изисква сериозна технология - на метали и материали, на конструкция и пр. А това не е евтино. Ако беше евтино, щеше да навлезе в масово производство. Не мислете, че производителите не търсят евтиното производство. Печалбата я формират от проектиране на "програмирано износване" на ключови детайли и други компоненти.