Медията Drive отново ще ни разходи из фабриката на Кристиян Вон Кьонигсег, като лично той ще ни разкаже за технологията Freevalve. Тя управлява клапаните дистанционно един от друг и позитивите са огромни. Цялата цилиндова глава е намалена значително на размери, като главен виновник е липсата на ремък или верига, с който да бъдат задвижвани зъбните колела на валовете. Това води и до по-нисък център на тежеста на двигателя и съответно автомобила. Абсолютния контрол над клапаните намалява значително разхода на гориво, контролира достигането на работна температура и го прави по-бързо, може да гаси цилиндри и играе ролята на контролиращ налягането на турбокомпресора клапан. Предварението и закъснението на отварянето също са напълно регулируеми, като това може да означава и повече мощност. От своя страна не е нужно и използването на директно впръсване, а то ускъпява производството.
Компанията не се спира да прилага новости и това няма да е последната. Очакваме обаче, технологията да "навърти километраж" преди да бъде прехвърлена към автомобилите за масова употреба.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 корса
Коментиран от #5
08:05 11.11.2016
2 Тошибиян
Коментиран от #3
10:58 11.11.2016
3 гост
До коментар #2 от "Тошибиян":
За твое съжаление не , защо мислиш големите производители досега не са го въвели при положение, че очевидно е и по-евтино от сложните съвременни газоразпределителни механизми , а и няма нужда от дроселова клапа , тоест няма ограничаване на въздушния поток? Ами щото така им изнася , как иначе ще ти искат по 1000-2000 лева на всеки 60-80000 км за "консумативи" включващи ремъчета , ролчици ( повече - по-добре ! ) , водни помпи , обтегачи и т.н. А и що да не си ползваме оборудването ,изплатено преди 20-30 години за производство на гореизброеното , ами да плащаме за ново за тези "изгъзици" . Пък и за какво ти е надеждност , а майсторчето сбърка с един-два зъба или "забравиш" да го смениш навреме , хоп основно ремонтче или направо нов двигател , какво по-хубаво ?Коментиран от #12
11:26 11.11.2016
4 Marinov
11:28 11.11.2016
5 Чичу Ади
До коментар #1 от "корса":
Във Формула 1 от Мерцедес преди 15-на години се опитаха да приложат пиезо-електрически клапани, тъй като електромагнитните ограничават до 20000 оборота в минута.... Нещо не им се получи с надеждността до колкото си спомням. Съмнява ме, точно Кьонигсег да са първите, които се опитват да наложат ел.магнитните клапани в серийното производство.Коментиран от #6
12:09 11.11.2016
6 гост
До коментар #5 от "Чичу Ади":
Кьонигсег нямат и няма да имат масово производство , а и да имат , моделите за него биха били коренно различни , да не говорим , че в масови модели никой няма да сложи мотор дори с 10000 оборота , да не говорим с 20000. А за "налагането" прочети в коментар 3 . А пък колкото до бъдещето , след 5 години електромоторите няма да имат дори намотки , а комплекти от дискове , ще се монтират директно в колелата и даже такова ДВГ като от статията ще изглежда като динозавър , което между другото го казва самият Кристиян фон КьонигсегКоментиран от #11
12:27 11.11.2016
7 рес еоод
18:43 11.11.2016
8 ПЕРО
Коментиран от #9
18:44 11.11.2016
9 гост
До коментар #8 от "ПЕРО":
Ами супер ми се струва , вече има няколко модела и кой от кой по-добри . Например ако искаш разгледай този и прочети ,че цената ( която не е много повече от сегашните ) включва гориво и обслужване за 1 600 000 км : https://nikolamotor.com/19:50 11.11.2016
10 кроко
https://fakti.bg/technozone/134617-dvigatel-bez-razpredelitelen-val
20:00 11.11.2016
11 IQто
До коментар #6 от "гост":
Двигателя е поръчков за Китайска фирма Qoros която произвежда автомобили.19:50 12.11.2016
12 V осмак
До коментар #3 от "гост":
Не съм склонен да се съглася със сметките за резервните части.Колко би струвал един електромагнитен/пиезоелеткрически клапан? Вероятно сте запознат, но механизъм, от който да искаш надеждност при експлоатация 150 хил.км (стандартна гаранция) в режим 3000 об/мин. осреднено, изисква сериозна технология - на метали и материали, на конструкция и пр. А това не е евтино. Ако беше евтино, щеше да навлезе в масово производство. Не мислете, че производителите не търсят евтиното производство. Печалбата я формират от проектиране на "програмирано износване" на ключови детайли и други компоненти.
14:50 14.11.2016