Отидете към основна версия

2 304 3

26 януари 1891 г. Умира Николаус Ото

  • николаус ото-
  • технологии-
  • двигател

На 26 януари 1891 г. в Кьолн умира Николаус Ото.

Той е самоук автомобилен изобретател на четиритактовия двигател, наречен от него Отомотор.

Ото израства в бедно семейство, баща му е управител на пощата на градчето. Ото преминава обучение за търговец и се препитава, като работи като търговски служител в градовете Франкфурт на Майн и Кьолн. Оженва се за Анна Госи и им се раждат седем деца. Синът му Густав Ото става самолетен конструктор.

Още през 1862 г. той започва първите си експерименти с четиритактови мотори. Едва през 1876 г. той успява да създаде модел, който да се наложи на пазара. Междувременно през 1863г. построява първата си машина, задвижвана с газова сила.

През 1864 г. заедно с инженера Ойген Ланген основават първата фабрика за двигатели в света. Първоначално името е „N.A.Otto Cie“, през 1869 става „Gasmotorenfabrik Deutz“, а в днешни дни е позната като „Дойц АГ“ (Deutz AG). През 1876 г. Ото и Ойген Ланген успяват да създадат четиритактов мотор със сгъстен заряд. Този тип мотор е основата за направата на четиритактови двигатели и до днес.

В 1867 г. техният двутактов мотор печели златен медал на Парижкото изложение. Оттук нататък търговията потръгва бързо и печалбите на компанията растат стремглаво. В 1872 г. двамата наемат Готлиб Даймлер, блестящ инженер с опит в ръководенето на фабрика, за да им помогне в производството на двигателя.

Далеч по-добрата ефикасност и работа на четиритактовия двигател са очевидни и той се радва на незабавен успех в продажбите. Само през следващите десет години са купени 30 000 броя и скоро всички разновидности на Леноаровия мотор са вече демоде.

В съдебно дело немският патент на Ото за четиритактовия двигател му е отнет в 1886 г. Оказва се, че някакъв французин на име Алфонс дьо Роша е измислил в 1862 г. подобен на Отовия модел и го е патентовал. Дьо Роша обаче не произвежда нито един двигател.

Фирмата на Ото продължава да печели. Когато умира в 1891 г., той е много състоятелен човек.

Междувременно в 1882 г. Готлиб Даймлер напуска фирмата. Той твърдо е решил да приспособи Отовия двигател за превозно средство. А как това става ще ви разкажем по-нататък.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини