Сръчен украинец преработи Kadett от 1986 г. за работа на дървесен газ. Растящите цени на горивата накарали 38-годишния Евгений Коливан да потърси решение в технология, добила популярност през Втората световна война.
Алтернативното гориво се синтезира чрез изгаряне на дървесината при висока температура (1 400 градуса по Целзий). Получаваният в генератора газ се пречиства, охлажда се и се подава към горивната камера на двигателя, чиято конструкция не се нуждае от никакви изменения.
По време на Втората световна война, когато петролни продукти за цивилни автомобили практически липсват, само в Германия с генератори са оборудвани над половин милион автомобили. Построени са и около 3 000 "дървостанции". На дървесен газ се движат не само леки коли, а и камиони, автобуси, трактори, влакове, кораби и дори мотоциклети. С газгенератори са оборудвани дори някои танкове, макар че немците произвеждат синтетични горива за военната си техника.
"Опелът" на Евгений Коливан гори по 20 килограма дърва на 100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае вечните 1 мин. и 35 сек., а газгенераторът в задната част на "кадета" прилича на отоплително тяло за бездомници, но за сметка на това километър пробег струва 0.10 гривни (0.006 стотинки).