Отидете към основна версия

14 716 16

Koenigsegg елиминира разпределителния вал

  • koenigsegg

Шведският производител на суперавтомобили Koenigsegg разработва революционен двигател с вътрешно горене без разпределителни валове, съобщава американското сп. Car & Driver. Новият скандинавски V8 с два турбокомпресора на практика ще разполага с неограничено променливи фази на газоразпределението.

Вместо с традиционните разпределителни валове и пружини клапаните в агрегата на Koenigsegg ще се подвигат от пневматични възбудители. Системата е скъпа, шумна и груба, но дава огромна свобода за управление на газоразпределителния механизъм и олекотява неимоверно конструкцията. Ревоюционният двигател е 30% по-икономичен от конвенционалните си аналози.
 
Инженерите на Koenigsegg разработват новия мотор в сътрудничество с шведската компания Cargine Engineering. Скандинавците признават, че в момента се борят с проблеми с шума и надеждността на системата. Самата технология не е нова. Конструкторите във Формула 1 работят по нея от десетилетия. Ако успеят, шведите ще са първите, които я пренасят в цивилното автомобилостроене, макар и в чудовищно скъпа хиперкола.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини