Ferrari е подала в Европейското патентно ведомство документи за запазване на авторските върху крайно необичайна за италианската компания разработка - четирицилиндров двигател с електрическа надстройка, каквато все още не се среща в произвежданите серийно мотори.
Във всмукателния тракт на агрегата е вградена турбина, която обаче задвижва не компресор, а генератор. Той произвежда електричество не само за захранването на електромотор (на схемата е изобразен на изходния вал на двигателя), а и за нагнетател на ток. За разлика от моторите на Mercedes-Benz и Audi с електрическо принудително пълнене, което работи в тандем с традиционно турбо, патентованият от Ferrari агрегат има само един електрически компресор.
Нагнетателят с електрическо задвижване избавя двигателя от т.нар. турбо дупка. Италианците обаче са посочили и друга особеност на системата - звука. Турбината в изпускателния тракт с възможност за плавно регулиране на натоварването на генератора позволява промяна в тоналността на ауспуха в изключително широк диапазон.
Перспективите пред патентованата система засега са твърде мъгляви. В момента Ferrari оборудва автомобили си само с 8- и 12-цилиндрови двигатели, а в историята на марката е имало само няколко състезателни болида с четири цилиндъра.