Камерите за задно виждане постепенно се превръщат в задължителна част от оборудването на съвременните автомобили. През пролетта властите в САЩ забраниха продажбата на нови коли без такава опция, а по всичко личи това предстои и на останалите големи пазари.
Макар да изглежда като модерна технология (първият сериен автомобил с камера за движение на заден ход е Nissan Primera P12 от 2001 г.), идеята е осъществена доста по-рано. Подобна технология демонстрира Volvo преди близо половин век.
След като разработват първия триточков колан през 1959 г., шведските инженери съсредоточават огромна част от усилията си в безопасността. Кулминацията на дългогодишните им изследвания е прототипът Volvo Experimental Safety Car (VESC), показан на автосалона в Женева през 1972-ра.
Освен всички други системи за безопасност, интегрирани в автомобила, VESC разполага с камера на мястото на регистрационния номер. Тя предава сигнал към екран с електроннолъчева тръба в центъра на арматурното табло.
Системата е доста скъпа и страда от очевидни недостатъци поради ограниченията на тогавашните технологии. За сметка на това обаче много от другите разработки, демонстрирани с VESC, намират път до конвейера - например броните, които поглъщат кинетичната енергия при удар, коланите с обтегач, кормилната колонка, която се прибира с 15 см в таблото при челен удар, еърбеговете отпред и отзад, антиблокиращата система на всички колела, чистачките на фаровете и куп други.