Отидете към основна версия

10 711 6

Камера за заден ход отпреди 46 години

  • volvo-
  • volvo experimental safety car-
  • vesc-
  • камера-
  • заден ход

Камерите за задно виждане постепенно се превръщат в задължителна част от оборудването на съвременните автомобили. През пролетта властите в САЩ забраниха продажбата на нови коли без такава опция, а по всичко личи това предстои и на останалите големи пазари.

Макар да изглежда като модерна технология (първият сериен автомобил с камера за движение на заден ход е Nissan Primera P12 от 2001 г.), идеята е осъществена доста по-рано. Подобна технология демонстрира Volvo преди близо половин век.

След като разработват първия триточков колан през 1959 г., шведските инженери съсредоточават огромна част от усилията си в безопасността. Кулминацията на дългогодишните им изследвания е прототипът Volvo Experimental Safety Car (VESC), показан на автосалона в Женева през 1972-ра.

Освен всички други системи за безопасност, интегрирани в автомобила, VESC разполага с камера на мястото на регистрационния номер. Тя предава сигнал към екран с електроннолъчева тръба в центъра на арматурното табло.

Системата е доста скъпа и страда от очевидни недостатъци поради ограниченията на тогавашните технологии. За сметка на това обаче много от другите разработки, демонстрирани с VESC, намират път до конвейера - например броните, които поглъщат кинетичната енергия при удар, коланите с обтегач, кормилната колонка, която се прибира с 15 см в таблото при челен удар, еърбеговете отпред и отзад, антиблокиращата система на всички колела, чистачките на фаровете и куп други.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини