Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Камера за заден ход отпреди 46 години

Публикувана: 13 Септември, 2018 15:41
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10072
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Камерите за задно виждане постепенно се превръщат в задължителна част от оборудването на съвременните автомобили. През пролетта властите в САЩ забраниха продажбата на нови коли без такава опция, а по всичко личи това предстои и на останалите големи пазари.

Макар да изглежда като модерна технология (първият сериен автомобил с камера за движение на заден ход е Nissan Primera P12 от 2001 г.), идеята е осъществена доста по-рано. Подобна технология демонстрира Volvo преди близо половин век.

След като разработват първия триточков колан през 1959 г., шведските инженери съсредоточават огромна част от усилията си в безопасността. Кулминацията на дългогодишните им изследвания е прототипът Volvo Experimental Safety Car (VESC), показан на автосалона в Женева през 1972-ра.

Освен всички други системи за безопасност, интегрирани в автомобила, VESC разполага с камера на мястото на регистрационния номер. Тя предава сигнал към екран с електроннолъчева тръба в центъра на арматурното табло.

Системата е доста скъпа и страда от очевидни недостатъци поради ограниченията на тогавашните технологии. За сметка на това обаче много от другите разработки, демонстрирани с VESC, намират път до конвейера - например броните, които поглъщат кинетичната енергия при удар, коланите с обтегач, кормилната колонка, която се прибира с 15 см в таблото при челен удар, еърбеговете отпред и отзад, антиблокиращата система на всички колела, чистачките на фаровете и куп други.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
иван радев
(гост)

Неутрално
1 Отговор
абе като се полагат съсредоточени усилия повече от половин век и често има значителни резултати. истината е, че до 2000-те години повечето коли са абсолютни консервени кутии. тук волво и сааб изпъкват с много пред другите в отношение на сигурността. след това идват регулациите за по-голяма безопасност и колите стават с по един тон отгоре, но все повече коли започнаха да получават заветните звездички от euroncap.
на който му се занимава да види статистика в сайта на euroncap на любимия си модел и да го сравни със съответния на волво.

Коментиран от #2


Оценка:
-3 +13

Random
(гост)

Неутрално
2 Отговор

До коментар #1 от "иван радев":


Баш пък сааб... Опел с друга емблема...

Коментиран от #3


Оценка:
-8 +2

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "Random":


СААБ не винаги е бил преоблечен Опел, изказваш се неподготвен.

Оценка:
-1 +9

Е пак ли
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Кино , опера , театър - всичкото е вятър , цялата култура се върти около ....

Оценка:
-2 +2

5
Този коментар е премахнат от модератор
6
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мирослав Найденов
Земеделският министър в коментар за европейските изисквания за условията, при които трябва да се отглеждат кокошки.
Близо 3 млн. са щастливите кокошки у нас, а половин милион са нещастни"

Още бисери