Камерите за задно виждане постепенно се превръщат в задължителна част от оборудването на съвременните автомобили. През пролетта властите в САЩ забраниха продажбата на нови коли без такава опция, а по всичко личи това предстои и на останалите големи пазари.
Макар да изглежда като модерна технология (първият сериен автомобил с камера за движение на заден ход е Nissan Primera P12 от 2001 г.), идеята е осъществена доста по-рано. Подобна технология демонстрира Volvo преди близо половин век.
След като разработват първия триточков колан през 1959 г., шведските инженери съсредоточават огромна част от усилията си в безопасността. Кулминацията на дългогодишните им изследвания е прототипът Volvo Experimental Safety Car (VESC), показан на автосалона в Женева през 1972-ра.
Освен всички други системи за безопасност, интегрирани в автомобила, VESC разполага с камера на мястото на регистрационния номер. Тя предава сигнал към екран с електроннолъчева тръба в центъра на арматурното табло.
Системата е доста скъпа и страда от очевидни недостатъци поради ограниченията на тогавашните технологии. За сметка на това обаче много от другите разработки, демонстрирани с VESC, намират път до конвейера - например броните, които поглъщат кинетичната енергия при удар, коланите с обтегач, кормилната колонка, която се прибира с 15 см в таблото при челен удар, еърбеговете отпред и отзад, антиблокиращата система на всички колела, чистачките на фаровете и куп други.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 иван радев
на който му се занимава да види статистика в сайта на euroncap на любимия си модел и да го сравни със съответния на волво.
Коментиран от #2
16:14 13.09.2018
2 Random
До коментар #1 от "иван радев":
Баш пък сааб... Опел с друга емблема...Коментиран от #3
21:48 13.09.2018
3 Алфа Ромео
До коментар #2 от "Random":
СААБ не винаги е бил преоблечен Опел, изказваш се неподготвен.01:17 14.09.2018
4 Е пак ли
22:29 14.09.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.