Автомобилните конструктори и инженери правят автомобилите и по-конкретно техните двигатели с конкретна цел - да се използват регулярно и постоянно. Дългото бездействие на един двигател не се отразява добре на техническата му боеспособност.
При регулярна експлоатация механизмите в работен режим взаимодействат един с друг, а маслото в системата циркулира и освен, като смазка, играе роля и на средство против ръжда. Защото колкото и да се стараят съвременните конструктори на двигатели и да измислят какви ли не покрития, все още никой не е успял да се пребори с ръждата на 100%.
От продължително бездействие на мотора страдат и всички гумени съединения. Антифризът, който се движи по част от тях също има благоприятно въздействие и възпрепятства стареенето на материала и поддържа неговата еластичност. Има и друга, много сериозна причина да трябва да се кара колата редовно. При по-дълъг престой маслото може да се разслои на отделните си фракции, защото е известно, че то се състои от основа и присадки, влияещи пряко на свойствата му.
Така че ако колата не е карана дълго време е силно препоръчително да се смени маслото. Дългият престой се отразява и на хидравличните системи в автомобила. Известно е, че спирачната течност събира влага, което определено влошава свойствата ѝ. За това от особено важно значение са и условията, при които се съхранява автомобила, когато бездейства. Сух и топъл гараж е идеалното място за съхранение на кола, но не всички имат възможност за такава екстра. Затова препоръката е колата да се кара поне два пъти седмично.