ФАКТИ.БГ

Защо "пада" акумулаторът?

Публикувана: 10 Април, 2019 15:54
42 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 40709
Защо "пада" акумулаторът?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.

Отговорите на този въпрос могат да бъдат най-различни, в болшинството случаи говорим за някаква повреда. Акумулаторът при автомобилите обаче е консуматив, който на няколко години трябва да се сменя. Много често се налага това да се прави и по-рано, като най-вече това се случва заради проблеми с електрическата инсталация. Има обаче и случаи, когато акумулаторът "пада" без да има проблем в автомобила. Ето и две, по-малко известни причини, водещи до по-бързо разреждане на батерията на вашия автомобил.

Кратки дистанции и бездействие


Ако карате колата си основно на кратки дистанции, при това рядко, то този факт лишава акумулатора от възможността за пълноценно зареждане от алтернатора. Като се прибави към това задължителният саморазряд при палене, допълнителното потребление на енергия от различни електронни системи, когато колата е в покой и евентуално по-студеното време, то бъдете сигурни, че акумулаторът ви няма да издържи дълго. Пробвайте от време на време да карате на по-дълги дистанции и не допускайте дълъг престой на автомобила (повече от седмица).

Вибрации


Ако акумулаторът на автомобила ви не е закрепен добре или пък управлявате колата си основно по черни и разбити пътища, то това е доста основателна причина за повредата му. Бъдете сигурни, че животът му ще се скъси значително. Ако сте сигурни, че гореописаните две причини не се отнасят до вашия автомобил, то има смисъл да се провери бордовата ел. мрежа. Убедете се, че кабелите не са окислени, не са протъркани някъде и въобще, че няма утечка на електрическа енергия.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Морук
1 Отговор
Щот ги правят клетките с малко олово ,и трябва да се печели ,всичко е програмирано требе се продава

Оценка:
-3 +72

ДДРОнег
2 Отговор
Най-бързо изтощава акумулатора алцхаимера - когато забравя фарове, аварийни др. :):):)

Оценка:
-4 +42

Meganoob BG
3 Отговор
Защото така се правят днешно време. Хората не произвеждат трайни неща защото така не могат да ти продадат още. Имах един стар български акумолатор дето издържа 8 години и не се изтощи а ми го откраднаха. А сега купиш нов и максимум 2 години издържи и пак нов.

Коментиран от #4


Оценка:
-8 +67

Boxer
4 Отговор

До коментар #3 от "Meganoob BG":


Кажи им марката на тия с по 2 г. живот, за да ги избягваме.

Коментиран от #6, #7, #32


Оценка:
-3 +20

Boxer
5 Отговор
Моя е Глобъл. На 5г. Задъхва се вече. Но често го карам на 600м стоп-старт...

Оценка:
-1 +8

Един
6 Отговор

До коментар #4 от "Boxer":


Монбат

Коментиран от #10


Оценка:
-4 +15

Meganoob BG
7 Отговор

До коментар #4 от "Boxer":


Аз марки не гледам много, просто съм сиромах и взимам под 120 лева акумолатори, не че има гаранция че ако вземеш по-скъп ще е по-добър. Последно взех един Енерджи на Елхим Искра дето ме докара от Нова Загора до Сливен след като ми се развали релето на жигулата, но го взех миналото лято и ще видя колко ще издържи.

Оценка:
-2 +11

Волво
8 Отговор
Аз карам шеста година с Ексел необслужваем и не ме е оставял на пътя.

Оценка:
-5 +16

Townboy
9 Отговор
Може да не вярвате, но аз карам един барлив Монбат вече пета година а авера дето ми го продаде каза, че кара точно две години колкото му е гаранцията.

Оценка:
-1 +17

Сектант
10 Отговор

До коментар #6 от "Един":


Хахаха разсмя ме,Монбат и акумулатор са антоними,нема такива кенефи,виж Mall и Baner са наистина акумулатори.

Коментиран от #37, #39


Оценка:
-25 +12

ел фен
11 Отговор
защото не се зарежда от основната батерия на електричката

Оценка:
-1 +4

Да взема отношение по въпроса
12 Отговор
Баща ми кара Москвича от 1972г с оригиналният акумулатор 9 години , един такъв черен , като залят отгоре със смола. Комшията ми кара Дачията вече 8 години с оригиналният акумулатор на който пише Ромънска Батерия.

Оценка:
-0 +21

Haha
13 Отговор
Монбата са под всякаква критика първият ми такъв акумулатор го взех втора ръка на 6 месеца едвам ме искара зимата и това беше след това отво си взех монбат нов и той искара около година и повече монбат никога сега карам банер от 5 години често стои колата на габарити с включена музика и няма никакви проблеми

Оценка:
-3 +14

Пламен
14 Отговор
Преди седем години купих чисто нов Опел Зафира и оборудвана с акумулатор Варта АГМ. Миналата година на диагностиката в сервиза показваше 99.6 процента изправен. Уловката е, че след третата година я вързах към поддържащо зарядно на Бош, понеже по рядко се кара тъй като имам други две коли според нуждите на фирмата. Миналата седмица бях в Петрич и на центъра спря да пали! Ток има но не върти......а тя ква била работата само, датчика за положението на съединителя ми се бъзикал!
На другата ми кола бях с някакъв на който пишеше "пройзведено за Кауфланд" и ме изкара 11години!

Оценка:
-0 +9

Ибрикчията
15 Отговор
Аз пък се чудя защо ми пада пишока ..........

Оценка:
-4 +10

onq s konq
16 Отговор
Аз съм с Монбат 100 А/Ч и се държи добре вече 3г.Гледам тука някои хвалят Банер.Лошо няма и вероятно е по-добър,но има разлика в цената-Монбата ми струва/еко цена,т.е. давам стария/ 140лв,Банера СЪС СЪЩИТЕ АМПЕРЧАСОВЕ е 250.Е за това говорим!

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +12

Критика
17 Отговор
И чак нищо съществено в статията

Оценка:
-1 +5

18
Този коментар е премахнат от модератор
да да
19 Отговор
поредна уникално безсмислена статия на тема коли !
спрете да се излагате !

Оценка:
-5 +3

тъй тъй тъй
20 Отговор
законът за задължителни светлини през деня през цялата година е виновен! няма такава простотия! няма как да си върнете взетия ток като ги пусните светлините, включите касетофона и изобщо бая лампички почват да светят :) а предимно се кара на малки дистанции... и като врътвате сума пъти да палите двигателя... ето ви много отнемане на ток от акумулатора, а нищо не вкарвате от динамото към него, за да се повъзбуди и да си върне тока... затова с такъв малоумен закон от герберастите сега ще страдаме и ще си купуваме по-често крушки и акумулатори! оттам и много повече се унищожава природата - убиват се насекоми заради светлините и бълване на много батерии, за да ни осигуряват кефа...

Коментиран от #23, #30


Оценка:
-2 +28

BERGA
21 Отговор
Mercedes E Class , купен с акумулатор BERGA, произведен 2007 г... Още съм с него, дванайсет години...никакви проблеми, може би защото е в купето под задната седалка и няма много резки температурни разлики. Няма вече такива, независимо от коя марка е.

Оценка:
-0 +6

Твой заклет фен
22 Отговор

До коментар #16 от "onq s konq":


Конь , ти нали зимата не го караш БМВ-то? , и то си седи в плевника , дори каза , че си го завил да не го акат кокошките. Значи трябва да смяташ амортизациите на акумулатора , поне на 50% от посоченият срок. А и акумулатора вижда най-голям зор , при зимната експлоатация на дизела.

Оценка:
-0 +7

Човека
23 Отговор

До коментар #20 от "тъй тъй тъй":


Единствения разумен човек, с разумен коментар. Напълно подкрепям. За нашите географски ширини карането на фарове през цялата година е абсолютно ненужно. И както казва човека анти екологично. А уж вече милеят за екологията, произвеждат коли трамвайчета.

Оценка:
-3 +17

ФауВе
24 Отговор
Начи на Теслата ще издъхва за година.

Оценка:
-1 +1

Moje
25 Отговор
Цената води качеството EXID Premium 75A купен за 180 лв
7 ма зима изкарах, на тест показва оставащ 40% живот минимум още една година ще изкара .
После пак съща марка...EXIDE

Оценка:
-1 +3

26
Този коментар е премахнат от модератор
Иван
27 Отговор

До коментар #26 от "Корола":


Ами поварвай ..ако е оригинал за 400лв като моя Варта 110 ач но оригинално вграждане за Ауди...2008 ..сега коя година сме...2019
В средата на зимата когато не бях я палил повече от седмица каза че малко е паднал на 10%,,но ще се зареди..е за следващата зима ще се взема нов няма как..11 години...

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +3

Akumolator bg NE
28 Отговор
Bosh silvar 5S на 11 години . Две години паля трактора с него . Когато го купувах струваше 50-60 % повече от другите но така се бях напатил от български боклуци че се прежалих . Сметката е проста : на две години боклуци на половин цена или нещо свястно за 6 години .

Оценка:
-0 +6

Гост
29 Отговор

До коментар #27 от "Иван":


тури го 24 часа на зарядно, не заносвай добрият акумулатор, е и приготви пари за нов, че като стане тоя пълнолетен ще го жениш. :)

Оценка:
-0 +2

Гост
30 Отговор

До коментар #20 от "тъй тъй тъй":


да допълня колегата, масово се кара и на фарове за мъгла , които са най- голям консуматор.
Откакто вкараха "хубавият" закон за дневните, а аз нямам фабрични и няма да сложа лампите от елхата, съм си купил зарядно, зимата да си го зареждам до горе.
предните фарове за късите ги сменях миналата година, на 2 години като абониран....

Оценка:
-1 +7

Нютон
31 Отговор
Акумулатора пада защото има гравитация !

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +11

Иво
32 Отговор

До коментар #4 от "Boxer":


Boxer - имам FERA - MF, не издържа и 2 години, днес пак го зареждах около час , за да мога да излезна с колата. Не ги знам чие производство са, купих го, защото се наложи - старият ме остави насред пътуване..... Може и така да ми се е случило - с някакъв не добре направен, знам ли, но не бих си купил повторно от тази марка. На Espace IV / 3.0 / имам сложен Bosch - от 7 години не е мръднал - зиме, лято - пали от раз / хем е дизел/. Продавачът тогава каза, че са оригинални, съответно не му повярвах, ама може и да е казал истината човекът?!

Оценка:
-1 +5

1235
33 Отговор
Ако карате на къси разстояния, всеки месец зареждайте по 8 часа акумулатора на зарядно 10% от капацитета .

Оценка:
-0 +9

Дарвин
34 Отговор

До коментар #31 от "Нютон":


Обърни го с клемите надолу и ще спре да пада

Оценка:
-1 +5

qwerty
35 Отговор
Тук повечето пишете за ЕДИН акумулатор, а при мен положението е трагично с ДВА съм и то дизел. Миналата година единия замина след 5-годишна употреба марка Варта 100Ач. Надявам се новите от същата марка да изкарат и те те поне 5 годинки. По темата - най е важна поддръжката на акумулатора ако е обслужваем, т.е. да се замерва електролита и долива, когато трябва, за капсулованите: колкото изкарат. Когато взех СУМПС преди 25 годинки един пич с някакъв ЖУК ми разказваше, че го кара с оригиналния акумулатор 20-та година, така, че сами си направете изводите. Преди нещата се правеха от инженери, а сега от счетоводители. Поздрави!!!

Коментиран от #36


Оценка:
-0 +13

Иво
36 Отговор

До коментар #35 от "qwerty":


qwerty - май не счетоводители, а бакали, в чиито сънища се превъртат Поршета, яхти, екзотични острови , безкрайни купони .....

Оценка:
-1 +7

Марек
37 Отговор

До коментар #10 от "Сектант":


Немския MOLL са боклук, но от скъпите едвам си изкара 3 годишната гаранция. Подведох се по коментарите на хората че са най здравите на пазара но изядох дървото с него.
MOLL M3 Plus K2 75Ah - 200лв.

Оценка:
-0 +3

КОЮ
38 Отговор
Monbat купува се само Българско , хем е по евтино хем наливам пари в нашата икономика. За вас може да са боклуци за мен е супер . Оправете си колите и няма да имате проблем с МОНБАТ . Преди бая години в Габрово ме хвана -25 градуса МОНБАТА ЗАМРЪЗНА ЦЕЛИЯ КИСЕЛИНАТА стоеше отгоре над леда . Сложих го на печката стопих леда 2 часа на зарядното и след 5 години продадох колата с него . Колата иска ласка и редовна смазка ,това че вие спите не ви е виновен производителя.

Оценка:
-1 +7

Стефко
39 Отговор

До коментар #10 от "Сектант":


Напротив. И аз карах един Монбат 6 години.

Оценка:
-1 +2

40
Този коментар е премахнат от модератор
vasik atanasova
41 Отговор
ПРИ МЕНЕ В ПЪРВИЯ МИ АВТОМОБИЛ ИМАШЕ УТЕЧКА
ИНАЧЕ СИ КУПУВАМ САМО АКУМОЛАТОРИ НА МАРКАТА VARTA 5 ГОДИНИ НЯМАШ ГРИЖИ

Оценка:
-1 +2

Aaa
42 Отговор
Карам 4-та година с Monbat .Колата ми е Audi A2i ,акумулатора е в багажника.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5