С представянето на новите BMW X3 M и X4 M преди ден дебютира и дългоочакваният наследник на редовия шестак S55, с който досега се оборудваха седанът M3 и купето M4. Новият мотор носи индекса S58 и ще се монтира също на следващото M2 Competition.
Агрегатът развива мощност от 480 или 510 к.с. (в модификацията Competition) и максимален въртящ момент от 600 Нм. Построен е на основата на модулния B58, но е доработен основно от M GmbH.
S58 има два турбокомпресора, които доставят сгъстен въздух съответно за 1-3 и 4-6 цилиндър. Индиректният охладител подобрява циркулацията и помага на мотора да "диша" по-ефективно, а електронно контролираният изпускателен тракт подобрява отзивчивостта му. Литровата мощност достига 170 к.с./л, което е повече от сегашното BMW M3/M4 CS.
BMW публикува кратко видео, което показва как се изработва S58. Клипчето дава възможност да бъде чут и звукът на новия баварски шестак.