Въпреки повсеместната електрификация, двигателите с вътрешно горене и дизелово гориво все още се използват, а според някои от специалистите, краят им съвсем няма да е скоро, особено що се касае до тежкотоварните превозни средства.
Именно заради камионите, производителите на масло разработват нови смазочни течности, а според експерти от Shell съвсем скоро тежкотоварните превозни средства ще преминат на много "по-тънко" масло.
В момента TIR-овете се движат основно с 15W-40 и 10W-40, но в бъдеще технологиите ще позволят на камионите да изминават по над 200 000 километра без смяна на масло, като смазочната течност ще е с вискозитети 0W-20, 0W-16 и дори 0W-12.
Всичко това ще стане възможно за сметка на нови "присадки" в маслата, както и на нови материали, с които ще бъдат покривани буталата и цилиндрите. Специалистите от Shell предвиждат тази своеобразна революция да се случи в съвсем скоро време.