Въпреки повсеместната електрификация, двигателите с вътрешно горене и дизелово гориво все още се използват, а според някои от специалистите, краят им съвсем няма да е скоро, особено що се касае до тежкотоварните превозни средства.
Именно заради камионите, производителите на масло разработват нови смазочни течности, а според експерти от Shell съвсем скоро тежкотоварните превозни средства ще преминат на много "по-тънко" масло.
В момента TIR-овете се движат основно с 15W-40 и 10W-40, но в бъдеще технологиите ще позволят на камионите да изминават по над 200 000 километра без смяна на масло, като смазочната течност ще е с вискозитети 0W-20, 0W-16 и дори 0W-12.
Всичко това ще стане възможно за сметка на нови "присадки" в маслата, както и на нови материали, с които ще бъдат покривани буталата и цилиндрите. Специалистите от Shell предвиждат тази своеобразна революция да се случи в съвсем скоро време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #2, #3, #12, #21, #29
09:38 30.05.2019
2 Иван
До коментар #1 от "незнайко":
Ми щото как ще те дерат във фирмените сервизи на всеки 15 000 км, а пък в сервизната книжка пише 20 000 км. и се оправдават че в България горивата били лоши.Коментиран от #14
09:44 30.05.2019
3 Гост
До коментар #1 от "незнайко":
защото нова кола се сервизира задължително в лицензиран сервиз и е от порядъка на 150-350лв.кой луд ще изпусне кьоравото?
Коментиран от #11
10:03 30.05.2019
4 Бай Георги
Коментиран от #20
10:05 30.05.2019
5 Емил
Коментиран от #8
10:10 30.05.2019
6 гощо
10:22 30.05.2019
7 Експерт
10:25 30.05.2019
8 Я па ти
До коментар #5 от "Емил":
Ама ти Емилчо ще се изкараш по-умен и от Шел бе пич--те видиш ли бальците разработват,трошат пари и време-а ти специалисте си каза тежката дума...А влезте малко в реалният свят10:28 30.05.2019
9 оня с коня
Коментиран от #22
10:38 30.05.2019
10 Стария
10:41 30.05.2019
11 jambazina
До коментар #3 от "Гост":
Много тънко бре?10:58 30.05.2019
12 Boxer
До коментар #1 от "незнайко":
Даже и да се запази е с перфекни качества, маслото за 50 хил. км , ще се замръси от износените частици метал и кокс(от горивото и изгореното масло). Ще се превърне в течна шкурка. За това редовната смяна на 10-15 хил. е необходима, въпреки че маслото може да издържи и повече.12:06 30.05.2019
13 Случаен
Коментиран от #24
13:00 30.05.2019
14 Random
До коментар #2 от "Иван":
Ма сменяй си го сам, кой те е спрял?13:01 30.05.2019
15 Жоро
13:30 30.05.2019
16 Ония там
14:54 30.05.2019
17 BATJ
15:23 30.05.2019
18 mihni
Коментиран от #19
16:31 30.05.2019
19 MasterCalculation
До коментар #18 от "mihni":
URANIA 100K е за 100 000км за Ивеко двигател. И е от поне 10години :-)17:30 30.05.2019
20 comment
До коментар #4 от "Бай Георги":
То е, щото караш немски таралясник. Няма от к'во друго да е.20:22 30.05.2019
21 1234
До коментар #1 от "незнайко":
има батко има аз карам от отдавна със такова и на който съм казал му е смешно и подигравки колкото щеш ама не ме ебе от 2008 е в бг имат невероятни продукти, разтършувай се21:05 30.05.2019
22 АМG
До коментар #9 от "оня с коня":
е на бордовия компютьр не изписва ли кога ти е за смена ,или колата ти е по стар модел ,с прьчка за маслото / масломер/ .21:14 30.05.2019
23 никси
22:02 30.05.2019
24 Философ Български
До коментар #13 от "Случаен":
Колега инжиниер..намери 1лв. И отиди да си купиш една вафла...спри да ядеш тези л@ина..карам служебен Пасат B7 2.0 TDI...177каня..2014произведен...30000 смяна на маслото по каталози на толкова го сменям...в момента е на 290000км...двигателят работи като часовник,от смяна до смяна харчи около 800гр. до литър..Ся ти Българско инжиниерче ми обясни с какво превъзхождаш Германските инженери навъртяли по тестове милиони километри на тези коли...че аз да си сменям маслото на 10000км....Не забравяй за вафлата !!!
Коментиран от #30
22:08 30.05.2019
25 onq s konq
01:52 31.05.2019
26 Монтьор
18:03 31.05.2019
27 Токо
19:40 01.06.2019
28 у ха
19:45 01.06.2019
29 Бари
До коментар #1 от "незнайко":
В италия го сменяме на толкова на по-старите коли(над 10 годишните) къде от мързел къде от незаинтересованост лъм автомобила. Тука е принципа докато спре, така и така е стара таргата струва 500 евро и няма кой да я купи, а смяната на масло често надвишава 100 евро защото има и ролко и ремък и филтри и бог знае какво още като се отвори предния капак21:53 02.06.2019
30 smeh
До коментар #24 от "Философ Български":
Колега, аз пък карам Ауди от ново, отново дизел и не знам в книжката ти какво пише, ама в моята има интервали според вида масло и стила на шофиране. Като категорите са - леко, нормално, и "спортно" каране. Също дали се кара на къси разстояния, студени стартове и т.н. Та мисълта ми беше, че ако стила ти на шофиране е по-спортен, редовно да пълниш оборотомера и имаш предимно градско каране на къси разстояния. Тогава е силно препоръчително да не прекрачваш границата от 15 000км. Колата си е твоя, но провери в нета има достатъчно информация как след определен интервал дори качествените масла изменят свойствата си и рязко намалява защитата, която осигуряват на двигателя. Е, за няколкостотин лева икономия струва ли си?11:13 03.06.2019
31 Дайхатсу
21:54 05.06.2020