30 Май, 2019 09:26 17 487 31

Над 200 000 км без смяна на масло - скоро (но на камиони)

  • масло-
  • двигатели-
  • камиони
Над 200 000 км без смяна на масло - скоро (но на камиони) - 1

Въпреки повсеместната електрификация, двигателите с вътрешно горене и дизелово гориво все още се използват, а според някои от специалистите, краят им съвсем няма да е скоро, особено що се касае до тежкотоварните превозни средства.

Именно заради камионите, производителите на масло разработват нови смазочни течности, а според експерти от Shell съвсем скоро тежкотоварните превозни средства ще преминат на много "по-тънко" масло.

В момента TIR-овете се движат основно с 15W-40 и 10W-40, но в бъдеще технологиите ще позволят на камионите да изминават по над 200 000 километра без смяна на масло, като смазочната течност ще е с вискозитети 0W-20, 0W-16 и дори 0W-12.

Всичко това ще стане възможно за сметка на нови "присадки" в маслата, както и на нови материали, с които ще бъдат покривани буталата и цилиндрите. Специалистите от Shell предвиждат тази своеобразна революция да се случи в съвсем скоро време.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    23 0 Отговор
    А защо не и при автомобилите да се сменя на 50 000 км.

    Коментиран от #2, #3, #12, #21, #29

  • 2 Иван

    39 8 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Ми щото как ще те дерат във фирмените сервизи на всеки 15 000 км, а пък в сервизната книжка пише 20 000 км. и се оправдават че в България горивата били лоши.

    Коментиран от #14

  • 3 Гост

    33 3 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    защото нова кола се сервизира задължително в лицензиран сервиз и е от порядъка на 150-350лв.
    кой луд ще изпусне кьоравото?

    Коментиран от #11

  • 4 Бай Георги

    39 8 Отговор
    Защо да го сменям маслото като доливам полувин литър на седмица

    Коментиран от #20

  • 5 Емил

    8 29 Отговор
    Сетила се Мара...! ДВГ отиват в историята, те нови масла мислят - по-добре да се съсредоточат в нови видове конски подкови!

    Коментиран от #8

  • 6 гощо

    14 2 Отговор
    На маслото с което карам пише 2години или 20хил. Аз го карам по година и нещо и 15хил. Защото както казва Иван тук твърдят,че имало сяра в нафтата и да сме го сменяло по често!?!?!
  • 7 Експерт

    12 4 Отговор
    Вервайте, с нашата нафта на 50 000 км. маслото ще е само сажди, а след още 5000 двигателят ще закове!
  • 8 Я па ти

    22 5 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Ама ти Емилчо ще се изкараш по-умен и от Шел бе пич--те видиш ли бальците разработват,трошат пари и време-а ти специалисте си каза тежката дума...А влезте малко в реалният свят
  • 9 оня с коня

    20 9 Отговор
    низнаих че маслото се сменя кат светни ламбата доливам кило две и пиля гумити пред хоремага

    Коментиран от #22

  • 10 Стария

    10 6 Отговор
    Няма няма, не е имало, няма и да има. Само измама, ще чакаме още по-голяма драма. Абе кво ви пука, малко остана и термоядрения синтез ще ни изпрати на Марс. Там ще сме 3 пъти по леки и като пръднеш излиташ и минаваш 50 км. ОТ РЕАКТИВНАТА СИЛА. ТАКА ЧЕ, ДА САДИМ ПОВЕЧЕ ОТ ПРЪДЛИВИЯ БОБ..
  • 11 jambazina

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Много тънко бре?
  • 12 Boxer

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Даже и да се запази е с перфекни качества, маслото за 50 хил. км , ще се замръси от износените частици метал и кокс(от горивото и изгореното масло). Ще се превърне в течна шкурка. За това редовната смяна на 10-15 хил. е необходима, въпреки че маслото може да издържи и повече.
  • 13 Случаен

    14 4 Отговор
    Най-добре на 10 000км да се сменя. То затова новите коли не изкарват колкото старите - ония гледат да удължат интервала на хартия и двигателя заминава. В книжката, на бутилката, където каквото ще да пише - пълна синтетика на 10-15 000км макс.

    Коментиран от #24

  • 14 Random

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Ма сменяй си го сам, кой те е спрял?
  • 15 Жоро

    1 1 Отговор
    Тъкмо навреме тая лъжовна новина - старите пръцкащи двигатели няма да бъдат заеменени от електроавтомобилите щото са много добри.
  • 16 Ония там

    22 2 Отговор
    Пичове тука става дума за камиони доколкото виждам. Там не се сменят на 10-15000 км.Че иначе ще сменяш масло всеки месец. По скоро на 60-70 хиляди. На новите евро 6 даже и на 100-120 хиляди. Та незнам какви неща говорите тука.
  • 17 BATJ

    14 1 Отговор
    В Италия отдавна са на този принцип, доливане до откат.
  • 18 mihni

    12 0 Отговор
    На ивеко тракер примерно ,маслото го дават да се сменя на 80000км.Е с маслото което е предписано от производителя

    Коментиран от #19

  • 19 MasterCalculation

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "mihni":

    URANIA 100K е за 100 000км за Ивеко двигател. И е от поне 10години :-)
  • 20 comment

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Георги":

    То е, щото караш немски таралясник. Няма от к'во друго да е.
  • 21 1234

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    има батко има аз карам от отдавна със такова и на който съм казал му е смешно и подигравки колкото щеш ама не ме ебе от 2008 е в бг имат невероятни продукти, разтършувай се
  • 22 АМG

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "оня с коня":

    е на бордовия компютьр не изписва ли кога ти е за смена ,или колата ти е по стар модел ,с прьчка за маслото / масломер/ .
  • 23 никси

    1 5 Отговор
    маслото трябва да се сипва ,за колите специялно , каквото пище по каталог , не може всякькви болумачи да се сипват ,защото има опасност да се пресече ако преди това не е направена промивка ,преди да сипете новото масло ,щото от старото все остава някьде по магистралата в коленовия вал, колкото и да го цедиш, на моите коли им сипвам винаги castrol GTx-3, така си е било от както са си нови били .
  • 24 Философ Български

    6 9 Отговор

    До коментар #13 от "Случаен":

    Колега инжиниер..намери 1лв. И отиди да си купиш една вафла...спри да ядеш тези л@ина..карам служебен Пасат B7 2.0 TDI...177каня..2014произведен...30000 смяна на маслото по каталози на толкова го сменям...в момента е на 290000км...двигателят работи като часовник,от смяна до смяна харчи около 800гр. до литър..
    Ся ти Българско инжиниерче ми обясни с какво превъзхождаш Германските инженери навъртяли по тестове милиони километри на тези коли...че аз да си сменям маслото на 10000км....Не забравяй за вафлата !!!

    Коментиран от #30

  • 25 onq s konq

    4 2 Отговор
    В статията се споменава за някакви "мистични" специални покрития на цилиндрите и главите на двигателите,което едва ли ще е доста по-различно от сегашните използвани,от тук и евентуалният ефект.Цялата работа е в съответните нови присадки на маслото,но ОСНОВНОТО Е ЧЕ ДИЗЕЛА ЗА РАЗЛИКА ОТ БЕНЗИНА ИМА ПОЧТИ 2 ПЪТИ ПО-НИСКИ ОБОРОТИ.Което пък води до много по-ниска амортизация на маслото.Затова и недоумявам защо пише че маслото ще бъде само за Камиони,а не и за всички МПС с дизелов двигател.
  • 26 Монтьор

    4 0 Отговор
    Задръстеняци става въпрос за камиони и да на камионите добро масло 10/40 по принцип се сменя на 50 до 80 000 км в зависимост от това дали кара линия или локал и най важния фактор който всички пропускате е че работния диапазон на камиона е между 1100 1300 оборота докато колите са 2500 3000 за дизел и 3500 4000 за бензин следователно повече обороти по бързо износване на маслото както спомена колегата преди мен
  • 27 Токо

    1 0 Отговор
    Имахме една тойота корола от онези старите модели дето бяха с 4 фара отпред. Беше се поучукала и беше трудна за продаване . Спрях да и сменявам маслото 75 000 км изкара без смяна. Дадох я за скрап със работещ двигател . Напълно изправна . Номерата свалих пред моргата
  • 28 у ха

    0 0 Отговор
    мечтии!
  • 29 Бари

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    В италия го сменяме на толкова на по-старите коли(над 10 годишните) къде от мързел къде от незаинтересованост лъм автомобила. Тука е принципа докато спре, така и така е стара таргата струва 500 евро и няма кой да я купи, а смяната на масло често надвишава 100 евро защото има и ролко и ремък и филтри и бог знае какво още като се отвори предния капак
  • 30 smeh

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Философ Български":

    Колега, аз пък карам Ауди от ново, отново дизел и не знам в книжката ти какво пише, ама в моята има интервали според вида масло и стила на шофиране. Като категорите са - леко, нормално, и "спортно" каране. Също дали се кара на къси разстояния, студени стартове и т.н. Та мисълта ми беше, че ако стила ти на шофиране е по-спортен, редовно да пълниш оборотомера и имаш предимно градско каране на къси разстояния. Тогава е силно препоръчително да не прекрачваш границата от 15 000км. Колата си е твоя, но провери в нета има достатъчно информация как след определен интервал дори качествените масла изменят свойствата си и рязко намалява защитата, която осигуряват на двигателя. Е, за няколкостотин лева икономия струва ли си?
  • 31 Дайхатсу

    0 0 Отговор
    15 000 км без масло,след това само долях 3 литра и работи като часовник.