През 1769 г. успешно потегля първото самодвижещо се превозно средство с механичен двигател в човешката история. Негов създател е френският военен инженер Никола-Жозеф Кюньо, който успява да конструира функциониращ паровоз дълго преди Джеймс Уат да патентова своя универсален парен двигател през 1782 г.
"Парната талига", както Кюньо нарича своята триколка, всъщност е създадена, за да изпълнява функциите на военен влекач за превоз на оръдия и муниции. Топовете се прикрепят с въжета под платформата, а гюллетата са наредени върху нея.
Първият автомобил има доста конструктивни недостатъци, което му пречи да измести животинската сила. Съвременната реплика на "парната талига" обаче доказва, че концепцията е работоспособна.
Първият автомобил успява да претърпи и първата катастрофа в историята. Въпреки че паровозът развива едва 3.6 км/ч, шофьорът не успява да го овладее и блъска каменна стена с котела в предната част на возилото. За късмет желязната рамка се оказва достатъчно здрава, за да не последва експлозия.