През 1937 г. General Motors започва да използва в сглобката на луксозните си автомобили Cadillac винтове с нов тип глава. Жлебовете в нея са два - разположени под формата на кръст. Само пет години по-късно 85% от производителите на винтове в САЩ вече са закупили патента.
Противно на масовото схващане винтовете Phillips нямат нищо общо с едноименния концерн. Патентът принадлежи на Джон Томпсън, но методите за едросерийното производство и налагането на пазара са заслуга на Хенри Ф. Филипс от Портланд, Орегон.
Винтовете Phillips дължат огромната си популярност на навлизащите в конвейерното производство моторизирани отвертки през 30-те години на минилия век. Кръстатите глави се оказват много по-лесни и ефективни за поточните линии от винтовете с единичен жлеб заради двете оси, по които може да се подравни накрайникът на отвертката.
Хенри Филипс купува патента през 1936 г. за своята Phillips Screw Company, но масовото навлизане на къстатите винтове в машиностроенето става възможно едва след като в General Motors осъзнават колко много време и пари може да им спести новата система. Cadillac пък става първият автомобил в историята, в чиято конструкция се използват най-разпространените крепежни елементи в света.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.