Трудно е да си представим как собственикът на чисто нов автомобил на бензиностанцията налива малко масло в резервоара. Така можете да унищожите мотора - въглеродни отлагания ще се появят върху цилиндрите и свещите под формата на нагар, маслото ще изгори и от ауспуха ще започне да излиза син дим. Всъщност съвременният автомобил не изисква такива трикове и те дори са силно непрепоръчителни.
Не точно така обаче стои случая със стара кола, която е с пробег от няколкостотин хиляди километра. Не са малко специалистите, които твърдят, че коктейл от 100 мл масло на един резервоар бензин, добре разбъркан, значително ще улесни живота на горивната помпа, особено на такава, която е към края на своя жизнен път.
Подобна добавка не само ще спре неприятния звук от работата ѝ, но и леко ще увеличи мощността. Това е свързано с втория важен момент - компресията. Старите двигатели редовно страдат от намаляване на този важен индикатор, което води до намаляване на мощността, повишен разход на гориво и много други проблеми, като детонация, изгаряне на моторно масло и т.н.
Добавянето на масло за двутактови автомобили (но не повече от 100 милилитра на резервоар) в бензина ще създаде допълнително уплътнение в двигателя с вътрешно горене, което ще доведе до увеличаване на степента на компресия. Разбира се, много по-добре е да ремонтирате двигателя, да смените уплътненията и да установите истинската причина за „неразположенията“ му, но този метод е подходящ за „запушване на дупки“. Както се казва, като няма риба и ракът е риба.