WD-40 е изобретен от американеца Норман Ларсен през 50-те години като средство за борба с влагата в самолетите, което всъщност означава съкращението WD Water Displacement - водоизместване. Числото в заглавието е броят на опитите за създаване на идеалната формула. Този препарат днес е широко използван за много неща в бита и респективно в автомобилите. Знаете ли обаче кога WD-40 не трябва да се използва в колата?
Смазването на окислените контакти на, да речем, акумулаторната батерия с WD-40 не е препоръчително. Първо, WD-40 не е най-добрият токов проводник. Второ, след изсушаване ще остави покритие, което трудна се премахва. И трето, мястото на обработения контакт ще е покрито със слой мръсотия, прах и, още по-лошо, с леснозапалим нагар. Има и други течности и спрейове, които са специално разработени за тази работа. По-добре използвайте тях.
Също така не си струва да запълвате ключалките на вратите на колата с WD-40, за да не замръзнат. Да, WD-40 ще премахне излишната влага, останала след измиване, и за кратко ще смаже механизма, но ще премахне и основната смазка. И след като се изпари, бравата ще остане незащитена от влиянието на агресивна среда, особено през зимата. Затова и тук е по-добре да използвате специализиран лубрикант.
Всъщност и като средство за борба с корозията, WD-40 не е толкова добър помощник. По-скоро ще ви предупреди само при постоянно пръскане. Първоначално препаратът измества влагата, но ако го оставите да действа, то много скоро зоната на корозия ще се разшири.