ФАКТИ.БГ

Можем ли да караме с масло под минимума?

Публикувана: 19 Ноември, 2019 12:38
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 35048
Можем ли да караме с масло под минимума?
Снимки: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 45 гласа.

Ако при проверка на маслото в двигателя, установите, че то е под минимума, то не бързайте да изпадате в паника. Ако няма видими и силни течове на масло, тогава можете да продължите да карате, докато стигнете до място, откъдето можете да купите масло.

Можем ли да караме с масло под минимума?

Работата е там, че маслената помпа с всмукателната тръба е разположена много по-ниско от тестовата пръчка. А налягането на маслото по никакъв начин не е свързано с нивото му. Следователно, сухото разграфяване на тестовата пръчка изобщо не означава, че на двигателя ви липсва смазване.

Можем ли да караме с масло под минимума?

Така че можете да стигнете до сервиза или до магазина, където можете да закупите маслото, което се препоръчва за мотора на вашия автомобил, и просто да го добавите. Основното важно нещо е да не стигате до ситуация, в която индикаторът за налягане на маслото на таблото започне да свети постоянно. В този случай трябва незабавно да приведете колата в покой докато намерите смазочна течност или не установите от къде идват проблемите.

Можем ли да караме с масло под минимума?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 45 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
точно така е

Оценка:
-9 +81

Бисер
2 Отговор
Статията е технически обоснована!

Оценка:
-6 +78

Ивайло
3 Отговор
Правилно!!! Цедката на маслената помпа, която засмуква маслото, е в най-ниската точка на картера, така че все ще има какво да маже, докато се стигне до бензиностанция!!! А иначе може да се кара и без всякакво масло и антифриз, НО НЕ Е ЯСНО ДОКОГА И Е СИЛНО НЕПРЕПОРЪЧИТЕЛНО!!! ;)))

Оценка:
-4 +48

Роско и Пасито
4 Отговор
Ние винаги си носим лубрикант за всеки случай !

Оценка:
-12 +53

НАБЛЮДАТЕЛ
5 Отговор
ВИНАГИ СИ ДРЪЖТЕ МАЛКО ОТ МАСЛОТО В АВТОМОБИЛА СИ, В СЛУЧАЙ,ЧЕ СЕ НАЛОЖИ ДА ДОЛЕЙТЕ. СТАТИЯТА Е ВЯРНА,НО АКО СЕ НАЛОЖИ ДА КАТЕРИШ ИЗ БАЛКАНА С МИН. МАСЛО Е КОФТИ РАБОТА.

Оценка:
-1 +73

filo
6 Отговор
Би трябвало всеки да си носи масло за поливане, освен това преди дълъг път задължително се проверява нивото на маслото и антифриза.

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +50

type-R
7 Отговор
Да, може. Аз съм карал така "поддържана" в марков сервиз с големите им "експерти" кола!

Оценка:
-0 +24

Bmw 500hp
8 Отговор
BMW-то му доливам всяка неделя и си имам тубипка от 5л в багажника 😁😁😁

Коментиран от #13


Оценка:
-15 +32

onq s konq
9 Отговор
Интересува ме ОБРАТНИЯ ВАРИАНТ на Статията- по-точно какви са и доколко са Сериозни последствията от НАЛИЧНОСТ НА МАСЛО НАД "Макс" на Щеката.Преди 15 дни сменях маслото В СЕРВИЗ и ГИ ПРЕДУПРЕДИХ да не наливат ПОВЕЧЕ/какъвто горчив опит имах от миналия път/,защото ако е по-малко,няма проблем да си долея после ТОЧНО ДО Максимума.Е сякаш им казах обратното и в момента Маслото е 2-3 мм НАД ЧЕРТАТА!Между другото нямам Канал да отлея малко,не ми се ходи пак в Сервиза,а БМВ-то ми харчи едва около 700 ГРАМА/10000км/вместимост на Картера - 7 литра/.

Коментиран от #10, #11, #28


Оценка:
-3 +13

10
Този коментар е премахнат от модератор
type-R
11 Отговор

До коментар #9 от "onq s konq":


Бтв, хубаво е маслото да се сменя на 7-8 к км, дори по-малко ако се кара само градско. И да се избягват псевдо-еко изгъзиците като "горивоспестяващо" или "нископепелно" масло

Оценка:
-4 +21

Порно
12 Отговор
Икономията майка на мизерията. Купувайте си нови коли. Колкото масло налееш , толкова ще източиш при смяната. Личен опит с Пежо 308 , което продадох на 320 х км.

Коментиран от #16


Оценка:
-20 +17

ИМАШ САМО ТУБИЧКА
13 Отговор

До коментар #8 от "Bmw 500hp":


ДАНО ДА АСИМИЛИРАШ КАЗАНОТО...А ИНАЧЕ ИМАШ СНИМКА НА BMW..

Оценка:
-2 +10

Оня с рикията
14 Отговор
Язе карам на рикия. Мене масло ми не требе.

Оценка:
-2 +26

Алфа Ромео
15 Отговор
Сьс стар Опел може и под минимума и без масло в скоростите, с друга марка не съм го правил, не знам...

Оценка:
-2 +19

Георги Чобана
16 Отговор

До коментар #12 от "Порно":


Да бе да от новите Пижа по големи боклуци нема брато.

Оценка:
-12 +20

0000
17 Отговор
Може,може.аз постоянно така карам

Оценка:
-2 +3

Джуган
18 Отговор
Ако решите да карате с масло под минимума избягвайтв резки ускорения и особено остри завои с голяма скорост защото от центробежните сили маслото може да отиде в страни от маслената помпа. Помпата като засмуче въздух червената лампичка светва и шумът на двигателя се променя поради сухото триене.

Оценка:
-2 +22

Guest10
19 Отговор
мое да се кара докато не светне чайника

Коментиран от #34


Оценка:
-0 +22

майстора
20 Отговор
Парадоксални глупости прочетох в статията ...после прочетох 19 коментара и съм втрещен колко технически неграмотни хора може да има че акъл дават ....няма нищо ..имам в двора на сервиза специално място за такива като вас ....долу в дъното при брашлянчето са натръшкани блокиралите ....и си седят не за друго а защото като чуете цените.., право почвате да припадате

Оценка:
-8 +13

Каруцаръ
21 Отговор

До коментар #6 от "filo":


Като ПОливате, гледайте да не е върху изпускателните тръби, че много мирише :D :D :D

Оценка:
-1 +9

Микеле
22 Отговор
В Италия продават по-дълги щеки за маслото и проблема се решава.

Оценка:
-3 +19

БМВ
23 Отговор
Не е написано най-важното, следите температурата на двигателя ако се повишава над допустимото спирате и гасите след 4-5 мин. работа на място. Ако температурата не се повишава може да карате дори да ви свети червено. При първа възможност доливате.

Оценка:
-6 +4

гощо
24 Отговор
С очите си съм виждал как при развиване на пробката я излязоха 200-300грама я не! Колата беше японска малолитражка която се караше без прекъсване! Разбира се беше от ония по старите и по истински коли!

Коментиран от #31


Оценка:
-4 +6

Шаран БГ
25 Отговор
Тя тая щека с тия чертички там е ръгната за красота, да запушва дупката !!?? Не ми се е налагало, но по стара привичка имам отзад тубичка с 5 лт. бензин и 1 лт. масло за двигателя. Дано никога не ми се налага!! Ама и много пари да ми дава авторът на написаното - пак няма да тръгна с масло под минимума на щеката, ако ще и на 500 метра да е. Изобщо не изпадам в паника. ДОЛИВАМ - И ГАЗ !!

Оценка:
-2 +5

Японеца
26 Отговор
Японките са ок, ВНИМАВАЙТЕ с немските коли, следват големи ремонти особенно на БМВ! В съвременните коли свети лампа в жълто за доливане!

Оценка:
-2 +7

Луд
27 Отговор
Автора на статията е единственият журналист от факти който заслужава внимание.БРАВО!!!И винаги пише интересни и технически издържани статии.

Оценка:
-1 +9

Гост
28 Отговор

До коментар #9 от "onq s konq":


Масло над макс най-често води до издухана гарнитура на главата. В твоя случай няма значение - в лудницта коли НЯМА!

Оценка:
-3 +2

Каруцарите
29 Отговор
Дърпайте я тази щека от време на време бре и няма да имате проблеми

Оценка:
-0 +5

Койчо
30 Отговор
Щеката за маслото я изгубих преди години, карам без нея. Набих един чеп на дупката. Като мина 10 000 км. ходя да го сменям.

Оценка:
-2 +2

31
Този коментар е премахнат от модератор
32
Този коментар е премахнат от модератор
Преди
33 Отговор
Години карах Форд ескорт 1.4 71к.с от тия дето им викаха (междинки). Понеже ми гореше около 2л масло на 10000км в един момент реших че вече няма да го сменям а само ще доливам. И така минах 120000км докато го подарих на мой близък. А веднъж се хванах на бас с един приятел че тая кола може да върви с един литър масло. Източихме всичко и наляхме точно 1 литър. После тръгнахме и минах 100км със скорост около 110-120кмч без нищо да му стане.

Оценка:
-0 +0

Порко
34 Отговор

До коментар #19 от "Guest10":


Лампата на аладин.

Оценка:
-0 +0

Мохикан
35 Отговор
Познавам много хора които карат опели от маслояда които само доливат и никога не сменят масло не съм чул да е блокирала някоя кола шефът ми кара Ауди в Германия сменят му маслото в сервиз на Ауди и ми каза че му казали на 30000хиляди вие ако искате при всяко мерене на налягането на гумите сменяите и маслото.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Емил Димитров – Ревизоро
Депутатът Емил Димитров – Ревизоро с коментар за митниците
Сякаш нарочно се създават пречки на митницата – за да си плащаш"

Още бисери