Структурата на каросерията на автомобила осигурява определен брой скрити кухини. Това се прави с цел, за да се гарантира, по време на работа там да не се задържа влага, което е и основна причина за корозия. Именно поради тази причина е създадена въпросната специална дренажна система. За съжаление, малко шофьори знаят къде има дренажни отвори в колата им, въпреки че те трябва да бъдат редовно наблюдавани.
Ръждата по колата е проблем за всеки собственик на употребяван автомобил, така че трябва да се грижите за правилното функциониране на дренажната система. За целта се препоръчва периодично да се следи състоянието ѝ, тъй като мръсотията, натрупана в нея, нарушава нормалното изтичане на водата. Това важи особено за собствениците на по-стари употребявани автомобили.
За да се грижите за дренажа, трябва да знаете къде са дренажните отвори в колата и да ги проверявате поне два пъти годишно - през пролетта и есента. Тъй като не е лесно да стигнете до много от тях, най-добре е те да бъдат почистени от професионалисти в автосервиз с необходимото оборудване.
ПОД
Не бъркайте технологичните дупки в долната част на машината, затворени с гумени тапи, с дренажна система. Тяхната функция е ограничена до изтичане на течности по време на антикорозионна обработка и боядисване на каросерията в завода. Но един отвор в предната част на колата е проектиран да отстранява влагата от кондензационната система. Спомняте ли си локвата под паркирана кола през лятото? Тя е следствие от работата по отстраняването на конденз от дренажната система, така че споменатият отвор винаги трябва да бъде отворен.
БАГАЖНИК
В никакъв случай не трябва да запушвате каналите за източване в багажното отделение, разположени под резервната гума. Ако те са запушени от мръсотия, трябва да бъдат почистени, така че влагата да не се натрупва там. Обикновено производителят осигурява два такива отвора в багажника за оттичане на вода.
ВРАТИ
Отводнителните канали на вратите обикновено се запушват с мръсотия по-бързо от другите. Те са разположени в долния ръб под уплътнението и са предназначени за източване на водата, която е попаднала във вътрешната кухина на вратата. При запушен дренаж там ще се натрупва вода и това, освен появата на ръжда, ще доведе до повреда на механизмите на електрическите прозорци.
РЕЗЕРВОАР
Корозията в капака на горивния резервоар е често срещано явление. И всичко това, защото далеч не всеки собственик на автомобил следи състоянието на отвора за източване близо до капачката. Освен това дренажната система там предотвратява навлизането на влага в резервоара за гориво.
МОТОРЕН ОТСЕК
Изпускателните канали в тази част на тялото са разположени в основата на предното стъкло под вентилационната решетка. Освен това там бързо се натрупва мръсотия, паднали листа и друг боклук. Ако състоянието им не се следи, тогава има голяма вероятност не само от появата на огнища на корозия, но и от нарушение на нормалното климатизиране в салона.