Много собственици на автомобили, дори и при липса на сериозни снеговалежи, са свикнали да вдигат чистачките, оставяйки колата на паркинга за дълго време, за да не замръзват. Доколко обаче е оправдан този метод?
Много от собствениците на автомобили са чували, че чистачките се износват по-бързо, ако се опитате да почистите снега и леда от предното стъкло с тях. Освен това много от шофьорите ги включват, без да проверяват дали са замръзнали или не. Да, и електрическият мотор, който ги задейства, също не е добре да се "мъчи" при замръзнали чистачки. Спасението от всички горепосочени неприятности опира до най-простата манипулация - вдигането им. Популярността на този метод е голяма, което лесно се вижда по откритите паркинги, особено в този период от годината.
Всъщност повдигането на чистачките с добра идея, с цел да се спасят гумените части от тях. Истински ревностен собственик на автомобил обаче трябва да знае, че чистачките са притиснати към стъклото със специални пружини. Те са скрити в основата на т.нар. рамо. Когато ги вдигнем и ги оставим в това положение за дълго време, тези пружини се разтягат до почти максималните възможни стойности.
Известно е, че колкото по-дълго прекарват времето си в подобно положение, толкова по-рязко и бързо еластичността им намалява. Всъщност, силата, с която чистачката се притиска към стъклото, оказва много по-сериозно влияние върху качеството на почистване. С отслабена пружина, дори и най-марковите "пера" ще оставят неизчистени зони или изобщо няма да се справят със задачата си.
Повдигането на чистачките, разбира се, ги спасява от замръзване към стъклото, но в същото време създава много по-сериозен проблем - самият механизъм за почистване на стъклото се поврежда. Затова е по-добре да не се занимавате с глупости, като повдигате чистачките, а просто да спазвате правилото да не ги включвате, преди да сте почистили предното стъкло от сняг, да сте ги отлепили от стъклото ръчно или, ако имате повече време, използвайки вграденото отопление.