Смяната на гарнитура на главата на двигателя е един от най-неприятните и трудоемки ремонти по автомобила. Процедурата изисква специални умения, условия и оборудване, на което се дължи високата ѝ цена в сервиз.
На теория тънкото уплътнение между блока и главата би трябвало да служи през целия живот на мотора, но при някои модели капитулира далеч по-рано от обичайното. Consumer Reports състави класация на автомобилите, които бъркат най-често в портфейлите на собствениците си за смяна на гарнитурата.
Рейтингът е базиран на данните от ежегодните доклади на американското издание за надеждността на автомобилите през последните 10 години. Веднага прави впечатление, че в антикласацията доминира продукцията на една японска и една германска марка, които заемат седем места в челната десетка. Докато при Subaru се касае за един и същ двигател обаче, при BMW проблемът тормози различни агрегати.
Модел | Година на производство | Пробег при смяна на гарнитура на главата, км |
BMW 3er | 2006-2007 | 145 000 - 222 000 |
Subaru Impreza | 2006-2008 | 145 000 - 258 000 |
Subru Outback | 2001-2009 | 158 000 - 262 000 |
Subaru Forester | 2001-2009 | 159 000 - 243 000 |
Chevrolet Cruze | 2011 | 100 000 - 156 000 |
Subaru Baja | 2006 | - |
Mini Cooper | 2008-2010 | 92 000 - 200 000 |
Mazda MX-5 | 2000 | - |
BMW X5 | 2013 | 95 000 - 108 000 |
Infiniti M | 2008 | - |