Смяната на гарнитура на главата на двигателя е един от най-неприятните и трудоемки ремонти по автомобила. Процедурата изисква специални умения, условия и оборудване, на което се дължи високата ѝ цена в сервиз.
На теория тънкото уплътнение между блока и главата би трябвало да служи през целия живот на мотора, но при някои модели капитулира далеч по-рано от обичайното. Consumer Reports състави класация на автомобилите, които бъркат най-често в портфейлите на собствениците си за смяна на гарнитурата.
Рейтингът е базиран на данните от ежегодните доклади на американското издание за надеждността на автомобилите през последните 10 години. Веднага прави впечатление, че в антикласацията доминира продукцията на една японска и една германска марка, които заемат седем места в челната десетка. Докато при Subaru се касае за един и същ двигател обаче, при BMW проблемът тормози различни агрегати.
Модел | Година на производство | Пробег при смяна на гарнитура на главата, км |
BMW 3er | 2006-2007 | 145 000 - 222 000 |
Subaru Impreza | 2006-2008 | 145 000 - 258 000 |
Subru Outback | 2001-2009 | 158 000 - 262 000 |
Subaru Forester | 2001-2009 | 159 000 - 243 000 |
Chevrolet Cruze | 2011 | 100 000 - 156 000 |
Subaru Baja | 2006 | - |
Mini Cooper | 2008-2010 | 92 000 - 200 000 |
Mazda MX-5 | 2000 | - |
BMW X5 | 2013 | 95 000 - 108 000 |
Infiniti M | 2008 | - |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СССР
Коментиран от #17, #24, #51, #52, #87, #99
11:06 25.06.2020
2 Гост
Коментиран от #64, #82
11:07 25.06.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ицо
Коментиран от #7, #54
11:13 25.06.2020
5 Гост
Коментиран от #6, #9, #80
11:18 25.06.2020
6 веселяк
До коментар #5 от "Гост":
За електрическите!11:20 25.06.2020
7 Гост
До коментар #4 от "ицо":
Поне са се потрудили да уточнят, че става дума за един и същ двигател, който се монтира на четирите модела, но кой е двигателя - остава ти опцията да хвърляш боб!11:20 25.06.2020
8 ефф
Коментиран от #90
11:21 25.06.2020
9 Притежател
До коментар #5 от "Гост":
Съгласен, поне да бяха я преписали по-старателно.11:21 25.06.2020
10 Гост
Коментиран от #14
11:31 25.06.2020
11 onq s konq
Коментиран от #12, #44, #58, #78
11:33 25.06.2020
12 на коня комшията
До коментар #11 от "onq s konq":
Карай си така бе ! Тъкмо нема да ти изгние радиатора!Те от бееМве са го измислили отдавна!11:37 25.06.2020
13 Субару
Коментиран от #25, #66
11:55 25.06.2020
14 Механика
До коментар #10 от "Гост":
И да не е стоял, а да се е движил няма как да я смениш, защото няма такава, освен последния модел с 4-тактовия мотор дето се появи !!!Коментиран от #45, #85
12:01 25.06.2020
15 Бесен Язовец
Коментиран от #18, #30
12:01 25.06.2020
16 jар
12:03 25.06.2020
17 Знаеш ли
До коментар #1 от "СССР":
че двигателя на 12та е живо копие на БМВ? И ако няма някъде повреда по охладителната система, трудно може да загрее.Коментиран от #21, #38
12:09 25.06.2020
18 Хе хе
До коментар #15 от "Бесен Язовец":
Ами те на 109 хил сменят гарнитури и турбо на 130 хил.12:11 25.06.2020
19 Оня с коня
Коментиран от #43, #88
12:12 25.06.2020
20 Деянов
12:30 25.06.2020
21 до Знаеш ли
До коментар #17 от "Знаеш ли":
Знам че ключовата дума в поста ти е "копие" … :)Коментиран от #35
12:33 25.06.2020
22 барабус
Коментиран от #79
12:55 25.06.2020
23 А Опел
13:01 25.06.2020
24 a bee
До коментар #1 от "СССР":
Последни десет години и Москвич ?Ся ,комуне или с байрякь -антикомуне а ?
13:28 25.06.2020
25 За по обикновени хора
До коментар #13 от "Субару":
Много си напред щом изписваш двигатели с кодове ама няма ли начин да се напише като за нормални кора двигател 2.0;2.5 и така нататък ej25 евала ти направи по зле от тоя със съатиятаКоментиран от #41
14:16 25.06.2020
26 майстора
Коментиран от #60
14:17 25.06.2020
27 Nissan Only
14:18 25.06.2020
28 консуматив
14:21 25.06.2020
29 Дърт Шофьор
14:39 25.06.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Разбирача
Коментиран от #69
15:38 25.06.2020
32 Борко Отворко
15:50 25.06.2020
33 Гост
Коментиран от #107
15:56 25.06.2020
34 хаха смях
15:59 25.06.2020
35 бмв 1500
До коментар #21 от "до Знаеш ли":
Да, копие, но на успешно БМВ, а не на модерен боклук.16:07 25.06.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Перничанин
16:39 25.06.2020
38 Random
До коментар #17 от "Знаеш ли":
Нищо общо с бмв няма16:40 25.06.2020
39 Random
До коментар #36 от "dido":
То се вижда от начина ти на писане колко ти е интелекта, ама да си знаеш че си написал глупости. Разликите са много повече16:42 25.06.2020
40 Рендето
16:43 25.06.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Мустафа
- Ураааа няма ни тука !
Та и аз така - урааа няма я моята марка и модел тука !
17:01 25.06.2020
43 Мда
До коментар #19 от "Оня с коня":
Затова карай си коня.Коментиран от #57
17:19 25.06.2020
44 Притежател
До коментар #11 от "onq s konq":
Недей така баце, че ако водата влезе в цилиндрите с какво ще ме гониш после?Коментиран от #56
17:35 25.06.2020
45 Дърт Шофьор
До коментар #14 от "Механика":
Как да няма бе, ...(биип), да те ...(биип) в механика, да те ...(биип)!17:47 25.06.2020
46 принципно
Коментиран от #73
17:48 25.06.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Селянин
18:17 25.06.2020
50 МП4
18:46 25.06.2020
51 баш майстора
До коментар #1 от "СССР":
На Москве 12ка гарнитурата мога да я сменя на място без да смъквам двигателя !Обаче на всичките изброени тук трябва да се разглоби цялата кола. Остава само купето !
Сваляш цялото окачване - предно задно . Цялата изпускателна система . Цялата охладителна система.
Изпускаш и климатика.
И като го свалиш двигателя - така и така - му правиш пълно обслужване. Вериги , ремъци , ролки , водна помпа ....
Шлайфаш и главата , сменяш и маслата и антифриза и чак тогава сглабяш !
И всичко това за една гарнитура !!!
А сметката отива на 2 000 лева минимум !!!
19:19 25.06.2020
52 факт
До коментар #1 от "СССР":
с форсиран двигател19:23 25.06.2020
53 шофьор
19:37 25.06.2020
54 Иван
До коментар #4 от "ицо":
Който се интересува малко повече от японските автомобили знае че Subaru използват двигатели тип "боксер". При "боксера" износването на частите е по-голямо.19:44 25.06.2020
55 Мерцедес
Коментиран от #67
19:44 25.06.2020
56 Оня с коня
До коментар #44 от "Притежател":
Това не съм ази баце некой мизерник ми използва името.Много излъгали се хора с оризарници.има и такива дето немат пари да си купят БМВ и завиждат.За гоненето давай да се уговаряме казвай какво ще залягаме първо оти я така на сухо не играемКоментиран от #63, #68
20:11 25.06.2020
57 Оня с коня
До коментар #43 от "Мда":
Я ке си карам по-добре да си карам коня отколкото твоя скапан оризарник ясно ли ти е мизернико.20:15 25.06.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Jsb
20:20 25.06.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 дявола
20:54 25.06.2020
62 Бат.Влад
21:01 25.06.2020
63 Притежател
До коментар #56 от "Оня с коня":
ще залагаме, ама когато й сложа чип, да мое да изкарам и аз 300кс.21:16 25.06.2020
64 330i
До коментар #2 от "Гост":
И аз щях да се Очудя, ако беше грамотен!Коментиран от #84
21:17 25.06.2020
65 Антре
Коментиран от #96
21:26 25.06.2020
66 Boxer 3.0
До коментар #13 от "Субару":
Поздрави!Така е! Потвърждавам и за щастие, не от личен опит.
21:46 25.06.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Притежател
До коментар #56 от "Оня с коня":
Идвай и заставай, загубилия черпи един обяд.21:55 25.06.2020
69 Имамбаялдъ
До коментар #31 от "Разбирача":
Не всички! Нисанът ми е на 300 хил. км. , наливам му само 5w40 и колкото налея, толкова точа, а антифризът не съм го сменял от 11 години. Двигателят е бензинов, атмосверен и не се е налагало да правя никакви ремонти, освен смяна на ангренажена верига на 270 х. км. Така, че японското определено си заслужава.Коментиран от #77
22:07 25.06.2020
70 Перничанин
Коментиран от #71, #76
23:07 25.06.2020
71 Ввв
До коментар #70 от "Перничанин":
Боклук е Гоуфо,айде лагай да спиш и мечтаеш как караш с 200Коментиран от #75
00:17 26.06.2020
72 тстс
00:42 26.06.2020
73 3255
До коментар #46 от "принципно":
зависи и от конструкция. Даунсайз било моля ти се. 3 цилиндъра, една шепа алуминий, а мощност ще вади за 150 коня!? Как се охлажда тая малка материя бле от това ти горене!? Криви на осморка.01:18 26.06.2020
74 СВТ40 ссср
03:18 26.06.2020
75 Приятел
До коментар #71 от "Ввв":
Само да ти кажа имам голф 2 1991 г. 1.6 тд. Купил съм го почти нов сега е на 950 000. Дори и ръжда няма! Айде лека нощ.03:49 26.06.2020
76 Я я я
До коментар #70 от "Перничанин":
Тва да не са ти немаките кошери да ти горят маслото04:45 26.06.2020
77 Нищо особено
До коментар #69 от "Имамбаялдъ":
Японците имат добри , опростени , издържливи мотори , здрава ходова част , и до там . Слаби ламарини , гнили греди, брони , заприличва на разплетена дамаджана . Е на мен като ми изгние купето , двигателя на гръб ли да си го нося?Коментиран от #97
06:03 26.06.2020
78 Борката Попов
До коментар #11 от "onq s konq":
ТДС- а не си играе на дребно с гарнитури , направо пука глава.06:11 26.06.2020
79 Гъдьо
До коментар #22 от "барабус":
Обратно- бърка маслото с водата.07:46 26.06.2020
80 Тъпомер
До коментар #5 от "Гост":
Какво да се потрудят...?!Та те просто са ,,копи и пейстнали" тъпата статия...08:22 26.06.2020
81 Гошо 2
08:45 26.06.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Телевизора на Елвис
09:59 26.06.2020
84 Fuck BMW
До коментар #64 от "330i":
Колко и да се пънеш, все тоалетна караш мой човек10:17 26.06.2020
85 До механик
До коментар #14 от "Механика":
Как да няма гарнитура двутактовия вартбург? Лично съм я сменял ей така профилактично. А ти на какво си механик? Да не ремонтираш женски вибратори.Коментиран от #92
10:52 26.06.2020
86 Чукча
14:17 26.06.2020
87 Тодор
До коментар #1 от "СССР":
Той моторът е краден, от БМВ, затова се дъни. Карах Дванайстака 22 години, затова и Баварец няма да си взема...14:22 26.06.2020
88 Хонда и Нисан
До коментар #19 от "Оня с коня":
Хонда и Нисан много трудно могат да прегреят !14:26 26.06.2020
89 Гост
15:01 26.06.2020
90 Меджик
До коментар #8 от "ефф":
Имах Лада Самара, 5врати! Купена нова, 17години я карах без нито един проблем. Само периодично обслужване!15:23 26.06.2020
91 Някъв случаен
16:50 26.06.2020
92 Баш майстор
До коментар #85 от "До механик":
Да го е....и механика....Чул е нещо ама не е разбрал.Вартбурга НЯМА гарнитура на"картера" на главата си има. Говоря за 353w двутактов.17:40 26.06.2020
93 Сашо
17:46 26.06.2020
94 Вуте
18:47 26.06.2020
95 Бакалов
19:43 26.06.2020
96 Също
До коментар #65 от "Антре":
Пропусна и от некачествен и не навреме сменян антифриз !22:11 26.06.2020
97 Имамбаялдъ
До коментар #77 от "Нищо особено":
Вярно, ламарините са им слабо място. И при мен се появи този проблем. Все пак е 20 годишен нисана, а едва ли инженерите са го проектирали за толкова дълга експлоатация. Отдавна щях да съм го сменил, ако не беше на газ, но понеже ми е изключително евтино да го карам, за това все още го ползвам. И ще е така докато не се разкапе или пък не му намеря достоен заместител.22:57 26.06.2020
98 Като гост
01:31 27.06.2020
99 Европеец
До коментар #1 от "СССР":
Само на американските коли гарнитурите никога не се сменят! С тях си отиват на боклука !04:23 27.06.2020
100 Тошко
Коментиран от #101
07:50 27.06.2020
101 Лошко
До коментар #100 от "Тошко":
Кво означава "тарабанда"да не се е "прекръстила" онази "Банда_Банда???Ако говориш за Трабанта..приятно "возене" особено зимата.........Нали знаеш че има "Климатроник"....08:18 27.06.2020
102 Някой
11:44 27.06.2020
103 QUADRIFOGLIO
12:08 27.06.2020
104 перничанин
Коментиран от #105
08:00 28.06.2020
105 Бакалов
До коментар #104 от "перничанин":
Да сте виждали Порше на 200 000 км. И още двигателят на 911 е по-скъп от цялото Субару, всичко си има цена.Коментиран от #106
10:30 28.06.2020
106 перничанин
До коментар #105 от "Бакалов":
Да де, значи е проблем с качеството при Субару, а не е от боксера.19:02 28.06.2020
107 Елементарно
До коментар #33 от "Гост":
100км преди да се скъса....10:23 03.07.2020