ФАКТИ.БГ

10-те коли, които се нуждаят най-често от нова гарнитура на главата

Публикувана: 25 Юни, 2020 11:00
107 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 60481
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 88 гласа.

Смяната на гарнитура на главата на двигателя е един от най-неприятните и трудоемки ремонти по автомобила. Процедурата изисква специални умения, условия и оборудване, на което се дължи високата ѝ цена в сервиз.

На теория тънкото уплътнение между блока и главата би трябвало да служи през целия живот на мотора, но при някои модели капитулира далеч по-рано от обичайното. Consumer Reports състави класация на автомобилите, които бъркат най-често в портфейлите на собствениците си за смяна на гарнитурата.

Рейтингът е базиран на данните от ежегодните доклади на американското издание за надеждността на автомобилите през последните 10 години. Веднага прави впечатление, че в антикласацията доминира продукцията на една японска и една германска марка, които заемат седем места в челната десетка. Докато при Subaru се касае за един и същ двигател обаче, при BMW проблемът тормози различни агрегати.

Модел Година на производство Пробег при смяна на гарнитура на главата, км
BMW 3er 2006-2007 145 000 - 222 000
Subaru Impreza 2006-2008 145 000 - 258 000
Subru Outback 2001-2009 158 000 - 262 000
Subaru Forester 2001-2009 159 000 - 243 000
Chevrolet Cruze     2011 100 000 - 156 000
Subaru Baja 2006 -
Mini Cooper 2008-2010 92 000 - 200 000
Mazda MX-5 2000 -
BMW X5 2013 95 000 - 108 000
Infiniti M 2008 -

 

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 88 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
СССР
1 Отговор
Москве 12ка е първенеца тука !

Коментиран от #17, #24, #51, #52, #87, #99


Оценка:
-56 +78

Гост
2 Отговор
Щях да се очудя ако бмв не води класацията

Коментиран от #64, #82


Оценка:
-32 +166

3
Този коментар е премахнат от модератор
ицо
4 Отговор
Масово присъствие на Субару

Коментиран от #7, #54


Оценка:
-13 +99

Гост
5 Отговор
Адски плоска статия, която не дава никаква информация! Да бяхте се потрудили поне да напишете за кои двигатели става дума!

Коментиран от #6, #9, #80


Оценка:
-15 +115

веселяк
6 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


За електрическите!

Оценка:
-7 +73

Гост
7 Отговор

До коментар #4 от "ицо":


Поне са се потрудили да уточнят, че става дума за един и същ двигател, който се монтира на четирите модела, но кой е двигателя - остава ти опцията да хвърляш боб!

Оценка:
-4 +68

ефф
8 Отговор
Лада Самара - всеки месец.

Коментиран от #90


Оценка:
-44 +28

Притежател
9 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


Съгласен, поне да бяха я преписали по-старателно.

Оценка:
-2 +22

Гост
10 Отговор
Моят Вартбург е на 50 години и още не му е сменяна гарнитурата. Дали е защото само седи в обора насело?

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +65

onq s konq
11 Отговор
Дали и на моито беенве не е заминала тая гарнитура щото у водата гледам напоследък едни мазни петна се появиха ?

Коментиран от #12, #44, #58, #78


Оценка:
-11 +44

на коня комшията
12 Отговор

До коментар #11 от "onq s konq":


Карай си така бе ! Тъкмо нема да ти изгние радиатора!Те от бееМве са го измислили отдавна!

Оценка:
-5 +76

Субару
13 Отговор
Ако някой се чуди кой е мотора на Субару , EJ25 и разновидностите му :D

Коментиран от #25, #66


Оценка:
-6 +39

Механика
14 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


И да не е стоял, а да се е движил няма как да я смениш, защото няма такава, освен последния модел с 4-тактовия мотор дето се появи !!!

Коментиран от #45, #85


Оценка:
-6 +25

Бесен Язовец
15 Отговор
Преди да ги бракуват щайгите от запад пристигат у Бг.то да им сменят гарнитурата и да я пусне на обява само 109 000 хил. км отлична като нова 15 годишна!

Коментиран от #18, #30


Оценка:
-3 +42

jар
16 Отговор
При BMW гарнитурата най често се сменя в комплект с главата но у нас най често ги "възстановяват" със заварки.

Оценка:
-7 +40

Знаеш ли
17 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


че двигателя на 12та е живо копие на БМВ? И ако няма някъде повреда по охладителната система, трудно може да загрее.

Коментиран от #21, #38


Оценка:
-12 +40

Хе хе
18 Отговор

До коментар #15 от "Бесен Язовец":


Ами те на 109 хил сменят гарнитури и турбо на 130 хил.

Оценка:
-1 +22

Оня с коня
19 Отговор
Хондата и всички японски котурници

Коментиран от #43, #88


Оценка:
-67 +15

Деянов
20 Отговор
Кебапче с гарнитура в шесто

Оценка:
-2 +14

до Знаеш ли
21 Отговор

До коментар #17 от "Знаеш ли":


Знам че ключовата дума в поста ти е "копие" … :)

Коментиран от #35


Оценка:
-1 +12

барабус
22 Отговор
БМВ-бърка водата с маслото!

Коментиран от #79


Оценка:
-13 +32

А Опел
23 Отговор
Къде го забравиха?

Оценка:
-4 +20

a bee
24 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


Последни десет години и Москвич ?
Ся ,комуне или с байрякь -антикомуне а ?

Оценка:
-8 +4

За по обикновени хора
25 Отговор

До коментар #13 от "Субару":


Много си напред щом изписваш двигатели с кодове ама няма ли начин да се напише като за нормални кора двигател 2.0;2.5 и така нататък ej25 евала ти направи по зле от тоя със съатията

Коментиран от #41


Оценка:
-13 +8

майстора
26 Отговор
Това за бмвтата, минито и субару отдавна се знае. Боклуци

Коментиран от #60


Оценка:
-10 +25

Nissan Only
27 Отговор
Нисан 2,2 ДЦИ 100 киловата 2004 - та година дали се нуждае от нещо освен от редовна смяна на масло . Риторичен въпрос.

Оценка:
-5 +5

консуматив
28 Отговор
Забравихте алфа умрело.

Оценка:
-20 +14

Дърт Шофьор
29 Отговор
Мали-и-и, какви писаници. Сега ще настане голям рев от засегнатите.

Оценка:
-4 +11

30
Този коментар е премахнат от модератор
Разбирача
31 Отговор
Всички японски машини са така мешат маслото с антифриза.

Коментиран от #69


Оценка:
-40 +13

Борко Отворко
32 Отговор
Много си прав за японските точно имал съм и такава и правих гарнитура никога повече японска не бих си взел.

Оценка:
-29 +15

Гост
33 Отговор
Някой знае ли на колко км се сменя скъсаната ангренажна верига на 325ТДС?

Коментиран от #107


Оценка:
-4 +18

хаха смях
34 Отговор
Оризарниците нали ужким бяха много убави и не се чупеха ?!?

Оценка:
-20 +17

бмв 1500
35 Отговор

До коментар #21 от "до Знаеш ли":


Да, копие, но на успешно БМВ, а не на модерен боклук.

Оценка:
-5 +11

36
Този коментар е премахнат от модератор
Перничанин
37 Отговор
Оризарците са пълна трагедия братлета как може да купувате и да се набутвате с такива направо се чудя.

Оценка:
-27 +9

Random
38 Отговор

До коментар #17 от "Знаеш ли":


Нищо общо с бмв няма

Оценка:
-5 +6

Random
39 Отговор

До коментар #36 от "dido":


То се вижда от начина ти на писане колко ти е интелекта, ама да си знаеш че си написал глупости. Разликите са много повече

Оценка:
-3 +4

Рендето
40 Отговор
10-те първи места трябва да са на френски коли. Всички имат пронлеми или с охлаждането или с пистови ремъци. Прегряват и огъват главата.

Оценка:
-16 +18

41
Този коментар е премахнат от модератор
Мустафа
42 Отговор
Две баби разглеждат табло с жалейки и накрая радостно възкликват:
- Ураааа няма ни тука !
Та и аз така - урааа няма я моята марка и модел тука !

Оценка:
-2 +26

Мда
43 Отговор

До коментар #19 от "Оня с коня":


Затова карай си коня.

Коментиран от #57


Оценка:
-1 +15

Притежател
44 Отговор

До коментар #11 от "onq s konq":


Недей така баце, че ако водата влезе в цилиндрите с какво ще ме гониш после?

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +5

Дърт Шофьор
45 Отговор

До коментар #14 от "Механика":


Как да няма бе, ...(биип), да те ...(биип) в механика, да те ...(биип)!

Оценка:
-1 +7

принципно
46 Отговор
Сменят се гарнитурите на прегрелите мотори. А прегряването се дължи както на причини от завода, така и от задкормилното устройство.

Коментиран от #73


Оценка:
-0 +28

47
Този коментар е премахнат от модератор
48
Този коментар е премахнат от модератор
Селянин
49 Отговор
Това е класация за Америка, направете една и за Европа. В нашето село не се шофира нито една от изброените марки.

Оценка:
-0 +14

МП4
50 Отговор
БМВ е боса тук!

Оценка:
-5 +5

баш майстора
51 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


На Москве 12ка гарнитурата мога да я сменя на място без да смъквам двигателя !
Обаче на всичките изброени тук трябва да се разглоби цялата кола. Остава само купето !
Сваляш цялото окачване - предно задно . Цялата изпускателна система . Цялата охладителна система.
Изпускаш и климатика.
И като го свалиш двигателя - така и така - му правиш пълно обслужване. Вериги , ремъци , ролки , водна помпа ....
Шлайфаш и главата , сменяш и маслата и антифриза и чак тогава сглабяш !
И всичко това за една гарнитура !!!
А сметката отива на 2 000 лева минимум !!!

Оценка:
-14 +16

факт
52 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


с форсиран двигател

Оценка:
-0 +0

шофьор
53 Отговор
Егати даже и кангото изкара 250000 на газ

Оценка:
-2 +8

Иван
54 Отговор

До коментар #4 от "ицо":


Който се интересува малко повече от японските автомобили знае че Subaru използват двигатели тип "боксер". При "боксера" износването на частите е по-голямо.

Оценка:
-3 +15

Мерцедес
55 Отговор
По голям боклук от това няма карах една б класа постоянно бях по майстори уффф

Коментиран от #67


Оценка:
-1 +12

Оня с коня
56 Отговор

До коментар #44 от "Притежател":


Това не съм ази баце некой мизерник ми използва името.Много излъгали се хора с оризарници.има и такива дето немат пари да си купят БМВ и завиждат.За гоненето давай да се уговаряме казвай какво ще залягаме първо оти я така на сухо не играем

Коментиран от #63, #68


Оценка:
-12 +2

Оня с коня
57 Отговор

До коментар #43 от "Мда":


Я ке си карам по-добре да си карам коня отколкото твоя скапан оризарник ясно ли ти е мизернико.

Оценка:
-8 +2

58
Този коментар е премахнат от модератор
Jsb
59 Отговор
Проблем с гарнитура на главата при БМВ 3 серия 2006-07 НЯМА!При х5 2013 също!Допускам,че автора е обърнал таблицата при преписване на статията!Ако някой е имал такъв проблем нека да сподели!

Оценка:
-9 +3

60
Този коментар е премахнат от модератор
дявола
61 Отговор
Най-добрият ремонт за баварците е смяна на марката.Да караш тази марка си е жив мазохизъм

Оценка:
-7 +15

Бат.Влад
62 Отговор
А на ЗазА кога да я сменя

Оценка:
-1 +6

Притежател
63 Отговор

До коментар #56 от "Оня с коня":


ще залагаме, ама когато й сложа чип, да мое да изкарам и аз 300кс.

Оценка:
-1 +0

330i
64 Отговор

До коментар #2 от "Гост":


И аз щях да се Очудя, ако беше грамотен!

Коментиран от #84


Оценка:
-1 +1

Антре
65 Отговор
Главата на гарнитурата може да се скапе само по два начина. Не добре затегнати болтове на главата и от прегряване на двигателя. При не добре затегнати болтове двигателя издухва гарнитурата а при прегряване главата се деформира и по същият начи издухва гарнитурата. При нови автомобили този дефект се проявява от не добро изчисление на охлаждащата система. Или по точно казано от икономия на по голям радиатор.

Коментиран от #96


Оценка:
-2 +17

Boxer 3.0
66 Отговор

До коментар #13 от "Субару":


Поздрави!
Така е! Потвърждавам и за щастие, не от личен опит.

Оценка:
-0 +4

67
Този коментар е премахнат от модератор
Притежател
68 Отговор

До коментар #56 от "Оня с коня":


Идвай и заставай, загубилия черпи един обяд.

Оценка:
-1 +1

Имамбаялдъ
69 Отговор

До коментар #31 от "Разбирача":


Не всички! Нисанът ми е на 300 хил. км. , наливам му само 5w40 и колкото налея, толкова точа, а антифризът не съм го сменял от 11 години. Двигателят е бензинов, атмосверен и не се е налагало да правя никакви ремонти, освен смяна на ангренажена верига на 270 х. км. Така, че японското определено си заслужава.

Коментиран от #77


Оценка:
-1 +17

Перничанин
70 Отговор
Яяяяи да не ти GT-R този Нисан та го хвалиш толкова не съм чул някоя от оризарските марки да не гори масло всички са масларки.Пълни боклуци са!

Коментиран от #71, #76


Оценка:
-14 +4

Ввв
71 Отговор

До коментар #70 от "Перничанин":


Боклук е Гоуфо,айде лагай да спиш и мечтаеш как караш с 200

Коментиран от #75


Оценка:
-3 +10

тстс
72 Отговор
и всичко е на бензин и газ!

Оценка:
-1 +3

3255
73 Отговор

До коментар #46 от "принципно":


зависи и от конструкция. Даунсайз било моля ти се. 3 цилиндъра, една шепа алуминий, а мощност ще вади за 150 коня!? Как се охлажда тая малка материя бле от това ти горене!? Криви на осморка.

Оценка:
-1 +8

СВТ40 ссср
74 Отговор
А къде са индийците .

Оценка:
-0 +2

Приятел
75 Отговор

До коментар #71 от "Ввв":


Само да ти кажа имам голф 2 1991 г. 1.6 тд. Купил съм го почти нов сега е на 950 000. Дори и ръжда няма! Айде лека нощ.

Оценка:
-5 +10

Я я я
76 Отговор

До коментар #70 от "Перничанин":


Тва да не са ти немаките кошери да ти горят маслото

Оценка:
-1 +3

Нищо особено
77 Отговор

До коментар #69 от "Имамбаялдъ":


Японците имат добри , опростени , издържливи мотори , здрава ходова част , и до там . Слаби ламарини , гнили греди, брони , заприличва на разплетена дамаджана . Е на мен като ми изгние купето , двигателя на гръб ли да си го нося?

Коментиран от #97


Оценка:
-2 +10

Борката Попов
78 Отговор

До коментар #11 от "onq s konq":


ТДС- а не си играе на дребно с гарнитури , направо пука глава.

Оценка:
-1 +13

Гъдьо
79 Отговор

До коментар #22 от "барабус":


Обратно- бърка маслото с водата.

Оценка:
-0 +2

Тъпомер
80 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


Какво да се потрудят...?!Та те просто са ,,копи и пейстнали" тъпата статия...

Оценка:
-0 +3

Гошо 2
81 Отговор
Интересно как се води тази статистика? Ако е от внесени автомобили 2-ра ръка от Италия и на километража на БМВ пише 150 000 км. то значи са мимимум 350 000 км! Имал съм 5 автомобила от тази марка с различни двигатели, бензинови и дизелови и искам да уточня, че редовното обслужване няма да доведе до този ремонт на почти нито една марка автомобили! И последно това, че повечето двигатели на БМВ са с верига не означава, че водната помпа не се сменя на максимум 50 000 км. и антифриза на всеки 3 години!

Оценка:
-0 +4

82
Този коментар е премахнат от модератор
Телевизора на Елвис
83 Отговор
Космича и Волгата къде ги оставихте?

Оценка:
-2 +0

Fuck BMW
84 Отговор

До коментар #64 от "330i":


Колко и да се пънеш, все тоалетна караш мой човек

Оценка:
-2 +0

До механик
85 Отговор

До коментар #14 от "Механика":


Как да няма гарнитура двутактовия вартбург? Лично съм я сменял ей така профилактично. А ти на какво си механик? Да не ремонтираш женски вибратори.

Коментиран от #92


Оценка:
-0 +6

Чукча
86 Отговор
Не глава - шапка ушанка ми дайте!

Оценка:
-1 +1

Тодор
87 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


Той моторът е краден, от БМВ, затова се дъни. Карах Дванайстака 22 години, затова и Баварец няма да си взема...

Оценка:
-0 +2

Хонда и Нисан
88 Отговор

До коментар #19 от "Оня с коня":


Хонда и Нисан много трудно могат да прегреят !

Оценка:
-1 +1

Гост
89 Отговор
А френските боклуци къде останаха... Верно само на едното рено съм сменял гарнитура но след 3 такива боклука дето постоянно ме държаха в напрежение и все нещо се чупеше тотално се убедих че французите могат да правят само св.... и. Нисана с френския дизел също не ми го хвали. Сега си карам една японска и една корейска джипки и си свиркам

Оценка:
-6 +5

Меджик
90 Отговор

До коментар #8 от "ефф":


Имах Лада Самара, 5врати! Купена нова, 17години я карах без нито един проблем. Само периодично обслужване!

Оценка:
-2 +6

Някъв случаен
91 Отговор
Хора не разбирам защо спорите толкова за нещо което е известно от край време. Която и марка автомобил да е се нуждае от обслужване това е цялата работа и зависи как се кара+ това ако ще плюете БМВ , то плюйте новите им поколения, защото те са направени така чупливи, докато старите за които толкова много хора говорят глупости всъщност са здрави и с качествени материали създадени от инженери, а не от маркетолози, същото се отнася и за японските коли. Отделно от това сигурно повечето от вас които плюят карат 4 цилиндъра скучни автомобили или някои от вас са се сблъсквали с подобни проблеми дали като собственици или някой познат, но това са само случаи, не при всички е така.

Оценка:
-0 +2

Баш майстор
92 Отговор

До коментар #85 от "До механик":


Да го е....и механика....Чул е нещо ама не е разбрал.Вартбурга НЯМА гарнитура на"картера" на главата си има. Говоря за 353w двутактов.

Оценка:
-0 +3

Сашо
93 Отговор
Москвича няма грешка с тия неща

Оценка:
-1 +2

Вуте
94 Отговор
На комшията кравата издухала гарнитура,и сега меша водата с млекото.

Оценка:
-0 +3

Бакалов
95 Отговор
Много тъпа статия. Всички Субара заради боксер двигателя по документи се сервизира главата на 200 000 км. На Инфинити М са едни от най-здравите двигатели.

Оценка:
-0 +2

Също
96 Отговор

До коментар #65 от "Антре":


Пропусна и от некачествен и не навреме сменян антифриз !

Оценка:
-0 +1

Имамбаялдъ
97 Отговор

До коментар #77 от "Нищо особено":


Вярно, ламарините са им слабо място. И при мен се появи този проблем. Все пак е 20 годишен нисана, а едва ли инженерите са го проектирали за толкова дълга експлоатация. Отдавна щях да съм го сменил, ако не беше на газ, но понеже ми е изключително евтино да го карам, за това все още го ползвам. И ще е така докато не се разкапе или пък не му намеря достоен заместител.

Оценка:
-0 +1

Като гост
98 Отговор
На Субару блока е алуминий, главата също. Като се слага антифриз не по спецификации като за чугунен блок така се получава. Различна техника, но от неграмотност я смазват, после плюят.

Оценка:
-1 +4

Европеец
99 Отговор

До коментар #1 от "СССР":


Само на американските коли гарнитурите никога не се сменят! С тях си отиват на боклука !

Оценка:
-1 +4

Тошко
100 Отговор
На тарабанда не сменям гарнитура, а целия мотор на всеки 3 години. Купих го с резервен мотор.

Коментиран от #101


Оценка:
-1 +4

Лошко
101 Отговор

До коментар #100 от "Тошко":


Кво означава "тарабанда"да не се е "прекръстила" онази "Банда_Банда???Ако говориш за Трабанта..приятно "возене" особено зимата.........Нали знаеш че има "Климатроник"....

Оценка:
-0 +3

Някой
102 Отговор
Боклуците ВАГ, къде ги забравихте?

Оценка:
-1 +1

QUADRIFOGLIO
103 Отговор
Нормално е при Субару да са най-чести, защото там главите са 2 в боксеровите им мотори, съответно и вероятността да дрисне гарнитура на глава е по-висока. И за БМВ съм съгласен, по мои наблюдения доста често двигателите са им целите в масло. Класацията ми се струва достоверна и логична.

Оценка:
-0 +2

перничанин
104 Отговор
Тук много колеги казват, че Субару хвърля гарнитура заради боксера. Хубаво де, но и на Порше е боксер, а го водят едва ли не за вечен и във всички класации за надеждност Порше е на първите места. За BMW съм съгласен с колегите и то за един двигател 2.5 който ако не пукне глава най-често хвърля гарнитура. Между другото , защо много хора се учудват и смятат за много 350-400 000км безпроблемен пробег. Имам бензинов Аурис (от 220 000 с ГИ) , купуван нов, в момента е на 354 000км . Изглежда и върви като нов. По мотора освен някой датчик съм сменял само консумативи.

Коментиран от #105


Оценка:
-0 +3

Бакалов
105 Отговор

До коментар #104 от "перничанин":


Да сте виждали Порше на 200 000 км. И още двигателят на 911 е по-скъп от цялото Субару, всичко си има цена.

Коментиран от #106


Оценка:
-0 +2

перничанин
106 Отговор

До коментар #105 от "Бакалов":


Да де, значи е проблем с качеството при Субару, а не е от боксера.

Оценка:
-0 +1

Елементарно
107 Отговор

До коментар #33 от "Гост":


100км преди да се скъса....

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5