Отидете към основна версия

2 Юли, 2020 13:24, обновена 2 Юли, 2020 13:24 14 116 24

Защо е добре да се измерва компресията на двигателя при закупуване на употребяван автомобил?

  • автомобилът на старо-
  • съвети-
  • компресия-
  • двигател

Диагностиката на двигателя е важна част от инспектирането на автомобил преди покупката

Т.нар. компресия на двигателя, преведено на сух технически език, означава налягането в края на такта. Тоест налягането, което се създава в цилиндъра, когато буталото е в най-високата си точка. По степента на сгъстяване много майстори правят извод за състоянието на мотора. Всичко ли обаче е толкова ясно?

НИСКА КОМПРЕСИЯ

Обикновено, виждайки такива индикатори, много майстори веднага казват, че двигателят е много износен и ще трябва да претърпи скъпи ремонти. Това е така, но не съвсем. Ако ниската компресия се дължи на проблеми с механизма за газоразпределение, това е поправимо и не толкова скъпо. Но ако става дума за термични повреди на неговите части (да речем, поради прегряване), тогава "ресурсът" на агрегата не е много, а ремонтите - скъпи. Във всеки случай интелигентен майстор трябва да види всички тези причини и да разбере степента на опасност, индикация за който е ниската компресия.

УВЕЛИЧЕНА КОМПРЕСИЯ

Ако има такава, то имайте едно на ум, че в двигателя може да има добавки, които нямат дългосрочен ефект. Често при разглобен двигател се вижда, че горивната камера след обработка с добавки е покрита с отлагания, а в резултат на това обемът ѝ е намалял. От тук много често идва и повишената компресия. Поради тази причина в такава ситуация не си струва да се радвате, защото отлаганията нарушават основни процеси. Резултатът най-често е свързан с детонация, която е пагубна за мотора. Следователно повишената компресия трябва да предупреди, че също може да има проблеми в мотора


На първо място, на стартовите свойства на двигателя, особено в студения сезон. Ако всеки от цилиндрите има различна компресия, това причинява вибрации в двигателя на празен ход и на ниски обороти. Това се отразява както на мотора, така и на трансмисията. Освен това по-ниската компресия увеличава налягането в картера. В резултат на това голямо количество маслена пара попада в системата за всмукване на двигателя и горивните камери бързо се замърсяват.

Затова е необходимо да се измери компресията, преди да се купи автомобил. И принципно някои майстори казват, че е по-добре да е малко по-ниска, а не повишена. Все пак говорим за употребяван автомобил, а повечето такива у нас не са първа младост. Наистина в този случай има вероятност да няма сериозни проблеми с двигателя и той е просто мръсен. Но причината за по-ниската компресия трябва да се определи от компетентно лице.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.

Свързани новини