Last news in Fakti

2 Юли, 2020 13:24, обновена 1 Юни, 2022 13:26 14 043 24

Защо е добре да се измерва компресията на двигателя при закупуване на употребяван автомобил?

  • автомобилът на старо-
  • съвети-
  • компресия-
  • двигател

Диагностиката на двигателя е важна част от инспектирането на автомобил преди покупката

Защо е добре да се измерва компресията на двигателя при закупуване на употребяван автомобил? - 1

Т.нар. компресия на двигателя, преведено на сух технически език, означава налягането в края на такта. Тоест налягането, което се създава в цилиндъра, когато буталото е в най-високата си точка. По степента на сгъстяване много майстори правят извод за състоянието на мотора. Всичко ли обаче е толкова ясно?

НИСКА КОМПРЕСИЯ

Обикновено, виждайки такива индикатори, много майстори веднага казват, че двигателят е много износен и ще трябва да претърпи скъпи ремонти. Това е така, но не съвсем. Ако ниската компресия се дължи на проблеми с механизма за газоразпределение, това е поправимо и не толкова скъпо. Но ако става дума за термични повреди на неговите части (да речем, поради прегряване), тогава "ресурсът" на агрегата не е много, а ремонтите - скъпи. Във всеки случай интелигентен майстор трябва да види всички тези причини и да разбере степента на опасност, индикация за който е ниската компресия.

УВЕЛИЧЕНА КОМПРЕСИЯ

Ако има такава, то имайте едно на ум, че в двигателя може да има добавки, които нямат дългосрочен ефект. Често при разглобен двигател се вижда, че горивната камера след обработка с добавки е покрита с отлагания, а в резултат на това обемът ѝ е намалял. От тук много често идва и повишената компресия. Поради тази причина в такава ситуация не си струва да се радвате, защото отлаганията нарушават основни процеси. Резултатът най-често е свързан с детонация, която е пагубна за мотора. Следователно повишената компресия трябва да предупреди, че също може да има проблеми в мотора


На първо място, на стартовите свойства на двигателя, особено в студения сезон. Ако всеки от цилиндрите има различна компресия, това причинява вибрации в двигателя на празен ход и на ниски обороти. Това се отразява както на мотора, така и на трансмисията. Освен това по-ниската компресия увеличава налягането в картера. В резултат на това голямо количество маслена пара попада в системата за всмукване на двигателя и горивните камери бързо се замърсяват.

Затова е необходимо да се измери компресията, преди да се купи автомобил. И принципно някои майстори казват, че е по-добре да е малко по-ниска, а не повишена. Все пак говорим за употребяван автомобил, а повечето такива у нас не са първа младост. Наистина в този случай има вероятност да няма сериозни проблеми с двигателя и той е просто мръсен. Но причината за по-ниската компресия трябва да се определи от компетентно лице.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хеед Ауто

    11 3 Отговор
    Така е, по-добре да е малко по-ниска, отколкото по-висока.
  • 2 Анонимен

    18 3 Отговор
    Никой няма да позволи камо ли като купуваш друг двигател това е фактически невъзможно.

    Коментиран от #17

  • 3 Пак тъпни

    13 5 Отговор
    Като вземе да гори яко масло, компресията става даже по-висока, а отзаде не се гледа от сажди...

    Коментиран от #18

  • 4 Българин

    41 2 Отговор
    С тези модерни добавки не само в двигателя а и в скорости раздатки диф. хидравлика...Не "компетентен" майстор екстрасенс+гадател не те оправят. Истината е ако струва 10х приготви си още 5х. за ремонт сменяй всички масла консумативи ПРЕКРЪСТВАШ се и ако не се окоти след примерно хиляда км. ЗОР си отдъхваш и черпиш.
  • 5 Да ми премерят

    12 5 Отговор
    моята компресия като се набамкам с боб

    Коментиран от #7, #11

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Манаф

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Да ми премерят":

    Тъкмо се чудехме 4ри човека кво да правим.Идваме ти само основно измий цилиндъра "набамкването"не го мисли.Ще ти излезе и боба от миналата седмица.Цел живот мед ще ни носиш...

    Коментиран от #12

  • 8 Борко Отворко

    8 2 Отговор
    Е какво като я мерим компресията ако има една хубава добавка след смяната на маслото мотора е чао😉
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ААА

    11 5 Отговор
    За първи път чувам за такъв проблем , като висока компресия от употребяван автомобил , та дори и каран от 98 годишен германски пенсионер . Обикновено проблема е обратен , и криво ляво го закрепят с някоя добавка , колкото да го продадат , но чак пък да вдигне такива опасно високи налягания - Аз съм потресен.
  • 11 Хахо

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Да ми премерят":

    Недей че с някой кожен компресомер няма да ти удържи семерината
  • 12 0000

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "Манаф":

    Хахахаха.много се смях колега
  • 13 Разбирач

    8 1 Отговор
    Така че купувайки автомобил си купете и компресор като му падне компресията да го надуйте.Ако се случи на пътя огледай те се за жрици те ще го надуят
  • 14 Патето яки

    2 2 Отговор
    Напълно глупава статия. Компресията е важно да е в норми, но няма джамбазин който ще се занимава да мериш или да ти мери компресията.

    Коментиран от #19

  • 15 пламен

    1 0 Отговор
    По висока или по ниска компресия но спрямо кое ниво? Нещо куца в тази статия!

    Коментиран от #16

  • 16 Огън

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "пламен":

    Спрямо заводските данни
  • 17 Призрак

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Анонимен":

    Кое е невъзможно? Винаги когато купуваш кола се уговаряш за оглед САМО , ако продавача е съгласен на пълна проверка на двигател и окачване в СЕРВИЗ. Ако не иска го подминаваш и това е. Сега поне има огромен избор. Отваряш сайтовете и избираш. Оглеждайте ги и ги проверявайте добре. Не се влюбвайте по външен вид.

    Коментиран от #23

  • 18 Призрак

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пак тъпни":

    Има компресионни сегменти и маслообиращ сегмент. Разликата се разбира от самото наименование на сегментите. Обикновено се износват равномерно. Много рядко имаш износен маслен сегмент , а компресионните да са добре. Тогава колата гори и пуши , а компресията е долу горе добре.

    Коментиран от #20

  • 19 Призрак

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Патето яки":

    Има, но трябва интелигентно и компетентно да му обясниш, че ако не е съгласен ще си купиш от другаде. Ако му скочиш остро с бутонките и той така ще ти отвърне. Досега съм сменил десет коли за 20 години. Не съм имал случай да не ми разрешат да я проверим в сервиз. Те и сайтовете в мобиле си го пишат.
  • 20 Румбо

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Призрак":

    При сегашните двигатели често се случва компресионните сегменти да държат компресия,обаче маслените да запекат и да гори масло.Естествено,това не продължава дълго и компресионните също издават багажа заради саждите.Крещящ пример са Опелските екотеци.

    Коментиран от #21

  • 21 да н ти пука

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Румбо":

    Ръгаш на 5-та и газ.
  • 22 Тираджия

    1 2 Отговор
    Джанти гледайте да има, компресия има при всеки вулканизатор, гумаджия и бензиностанция и не е скъпа.
    В казармата съм я пренасял с кофи колко компресия имаше едно време. Сега слушам от колеги с автовози че свалят компресията след Калотина и на Драгоман я продават. Ако в вашия град или село не може да откриете, то в Драгоман има с сигурност.
  • 23 qwerty

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "Призрак":

    Един смешник - кандидат купувач ме подлъга да мери компресия на бензинов двигател преди покупката му в сервиз. Отидохме с колата и майстора започна да пляска на акумулатор точно 45 минути за 4 цилиндъра????- всичко беше на 100% и стиснахме ръцете. Закачаме свещи, кабели и тн. завъртам ключа и ядец - тия ми изхабили акумулатора. Както и да е ама купувача ми казва сваляй 100 лева от цената. че акумулатора ти умрЕ. теглих му една майна и го посъветвах ако иска колата да си търси акумулатор от майстора, който мери компресия средно по 11 минути на цилиндър. от тогава - компресия след 500 лв. капаро.

    Коментиран от #24

  • 24 Антиджамбаз

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "qwerty":

    Ти що не прескачаш роднините си от женски пол бе гнида такава Джамбазка!?!!! Ей затова от джамбази не си купувам коли, щото са помияри.