ФАКТИ.БГ

Защо е добре да се измерва компресията на двигателя при закупуване на употребяван автомобил?

Диагностиката на двигателя е важна част от инспектирането на автомобил преди покупката

Публикувана: 2 Юли, 2020 13:24
23 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6357
Защо е добре да се измерва компресията на двигателя при закупуване на употребяван автомобил?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.

Т.нар. компресия на двигателя, преведено на сух технически език, означава налягането в края на такта. Тоест налягането, което се създава в цилиндъра, когато буталото е в най-високата си точка. По степента на сгъстяване много майстори правят извод за състоянието на мотора. Всичко ли обаче е толкова ясно?

НИСКА КОМПРЕСИЯ

Обикновено, виждайки такива индикатори, много майстори веднага казват, че двигателят е много износен и ще трябва да претърпи скъпи ремонти. Това е така, но не съвсем. Ако ниската компресия се дължи на проблеми с механизма за газоразпределение, това е поправимо и не толкова скъпо. Но ако става дума за термични повреди на неговите части (да речем, поради прегряване), тогава "ресурсът" на агрегата не е много, а ремонтите - скъпи. Във всеки случай интелигентен майстор трябва да види всички тези причини и да разбере степента на опасност, индикация за който е ниската компресия.

УВЕЛИЧЕНА КОМПРЕСИЯ

Ако има такава, то имайте едно на ум, че в двигателя може да има добавки, които нямат дългосрочен ефект. Често при разглобен двигател се вижда, че горивната камера след обработка с добавки е покрита с отлагания, а в резултат на това обемът ѝ е намалял. От тук много често идва и повишената компресия. Поради тази причина в такава ситуация не си струва да се радвате, защото отлаганията нарушават основни процеси. Резултатът най-често е свързан с детонация, която е пагубна за мотора. Следователно повишената компресия трябва да предупреди, че също може да има проблеми в мотора


На първо място, на стартовите свойства на двигателя, особено в студения сезон. Ако всеки от цилиндрите има различна компресия, това причинява вибрации в двигателя на празен ход и на ниски обороти. Това се отразява както на мотора, така и на трансмисията. Освен това по-ниската компресия увеличава налягането в картера. В резултат на това голямо количество маслена пара попада в системата за всмукване на двигателя и горивните камери бързо се замърсяват.

Затова е необходимо да се измери компресията, преди да се купи автомобил. И принципно някои майстори казват, че е по-добре да е малко по-ниска, а не повишена. Все пак говорим за употребяван автомобил, а повечето такива у нас не са първа младост. Наистина в този случай има вероятност да няма сериозни проблеми с двигателя и той е просто мръсен. Но причината за по-ниската компресия трябва да се определи от компетентно лице.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Хеед Ауто
1 Отговор
Така е, по-добре да е малко по-ниска, отколкото по-висока.

Оценка:
-3 +11

Анонимен
2 Отговор
Никой няма да позволи камо ли като купуваш друг двигател това е фактически невъзможно.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +18

Пак тъпни
3 Отговор
Като вземе да гори яко масло, компресията става даже по-висока, а отзаде не се гледа от сажди...

Коментиран от #18


Оценка:
-5 +12

Българин
4 Отговор
С тези модерни добавки не само в двигателя а и в скорости раздатки диф. хидравлика...Не "компетентен" майстор екстрасенс+гадател не те оправят. Истината е ако струва 10х приготви си още 5х. за ремонт сменяй всички масла консумативи ПРЕКРЪСТВАШ се и ако не се окоти след примерно хиляда км. ЗОР си отдъхваш и черпиш.

Оценка:
-1 +40

Да ми премерят
5 Отговор
моята компресия като се набамкам с боб

Коментиран от #7, #11


Оценка:
-5 +12

6
Този коментар е премахнат от модератор
Манаф
7 Отговор

До коментар #5 от "Да ми премерят":


Тъкмо се чудехме 4ри човека кво да правим.Идваме ти само основно измий цилиндъра "набамкването"не го мисли.Ще ти излезе и боба от миналата седмица.Цел живот мед ще ни носиш...

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +12

Борко Отворко
8 Отговор
Е какво като я мерим компресията ако има една хубава добавка след смяната на маслото мотора е чао😉

Оценка:
-2 +8

9
Този коментар е премахнат от модератор
ААА
10 Отговор
За първи път чувам за такъв проблем , като висока компресия от употребяван автомобил , та дори и каран от 98 годишен германски пенсионер . Обикновено проблема е обратен , и криво ляво го закрепят с някоя добавка , колкото да го продадат , но чак пък да вдигне такива опасно високи налягания - Аз съм потресен.

Оценка:
-5 +10

Хахо
11 Отговор

До коментар #5 от "Да ми премерят":


Недей че с някой кожен компресомер няма да ти удържи семерината

Оценка:
-0 +7

0000
12 Отговор

До коментар #7 от "Манаф":


Хахахаха.много се смях колега

Оценка:
-0 +7

Разбирач
13 Отговор
Така че купувайки автомобил си купете и компресор като му падне компресията да го надуйте.Ако се случи на пътя огледай те се за жрици те ще го надуят

Оценка:
-1 +8

Патето яки
14 Отговор
Напълно глупава статия. Компресията е важно да е в норми, но няма джамбазин който ще се занимава да мериш или да ти мери компресията.

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +2

пламен
15 Отговор
По висока или по ниска компресия но спрямо кое ниво? Нещо куца в тази статия!

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +1

Огън
16 Отговор

До коментар #15 от "пламен":


Спрямо заводските данни

Оценка:
-0 +3

Призрак
17 Отговор

До коментар #2 от "Анонимен":


Кое е невъзможно? Винаги когато купуваш кола се уговаряш за оглед САМО , ако продавача е съгласен на пълна проверка на двигател и окачване в СЕРВИЗ. Ако не иска го подминаваш и това е. Сега поне има огромен избор. Отваряш сайтовете и избираш. Оглеждайте ги и ги проверявайте добре. Не се влюбвайте по външен вид.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +2

Призрак
18 Отговор

До коментар #3 от "Пак тъпни":


Има компресионни сегменти и маслообиращ сегмент. Разликата се разбира от самото наименование на сегментите. Обикновено се износват равномерно. Много рядко имаш износен маслен сегмент , а компресионните да са добре. Тогава колата гори и пуши , а компресията е долу горе добре.

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +0

Призрак
19 Отговор

До коментар #14 от "Патето яки":


Има, но трябва интелигентно и компетентно да му обясниш, че ако не е съгласен ще си купиш от другаде. Ако му скочиш остро с бутонките и той така ще ти отвърне. Досега съм сменил десет коли за 20 години. Не съм имал случай да не ми разрешат да я проверим в сервиз. Те и сайтовете в мобиле си го пишат.

Оценка:
-1 +1

Румбо
20 Отговор

До коментар #18 от "Призрак":


При сегашните двигатели често се случва компресионните сегменти да държат компресия,обаче маслените да запекат и да гори масло.Естествено,това не продължава дълго и компресионните също издават багажа заради саждите.Крещящ пример са Опелските екотеци.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +1

да н ти пука
21 Отговор

До коментар #20 от "Румбо":


Ръгаш на 5-та и газ.

Оценка:
-2 +1

Тираджия
22 Отговор
Джанти гледайте да има, компресия има при всеки вулканизатор, гумаджия и бензиностанция и не е скъпа.
В казармата съм я пренасял с кофи колко компресия имаше едно време. Сега слушам от колеги с автовози че свалят компресията след Калотина и на Драгоман я продават. Ако в вашия град или село не може да откриете, то в Драгоман има с сигурност.

Оценка:
-2 +1

qwerty
23 Отговор

До коментар #17 от "Призрак":


Един смешник - кандидат купувач ме подлъга да мери компресия на бензинов двигател преди покупката му в сервиз. Отидохме с колата и майстора започна да пляска на акумулатор точно 45 минути за 4 цилиндъра????- всичко беше на 100% и стиснахме ръцете. Закачаме свещи, кабели и тн. завъртам ключа и ядец - тия ми изхабили акумулатора. Както и да е ама купувача ми казва сваляй 100 лева от цената. че акумулатора ти умрЕ. теглих му една майна и го посъветвах ако иска колата да си търси акумулатор от майстора, който мери компресия средно по 11 минути на цилиндър. от тогава - компресия след 500 лв. капаро.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5