Т.нар. компресия на двигателя, преведено на сух технически език, означава налягането в края на такта. Тоест налягането, което се създава в цилиндъра, когато буталото е в най-високата си точка. По степента на сгъстяване много майстори правят извод за състоянието на мотора. Всичко ли обаче е толкова ясно?
НИСКА КОМПРЕСИЯ
Обикновено, виждайки такива индикатори, много майстори веднага казват, че двигателят е много износен и ще трябва да претърпи скъпи ремонти. Това е така, но не съвсем. Ако ниската компресия се дължи на проблеми с механизма за газоразпределение, това е поправимо и не толкова скъпо. Но ако става дума за термични повреди на неговите части (да речем, поради прегряване), тогава "ресурсът" на агрегата не е много, а ремонтите - скъпи. Във всеки случай интелигентен майстор трябва да види всички тези причини и да разбере степента на опасност, индикация за който е ниската компресия.
УВЕЛИЧЕНА КОМПРЕСИЯ
Ако има такава, то имайте едно на ум, че в двигателя може да има добавки, които нямат дългосрочен ефект. Често при разглобен двигател се вижда, че горивната камера след обработка с добавки е покрита с отлагания, а в резултат на това обемът ѝ е намалял. От тук много често идва и повишената компресия. Поради тази причина в такава ситуация не си струва да се радвате, защото отлаганията нарушават основни процеси. Резултатът най-често е свързан с детонация, която е пагубна за мотора. Следователно повишената компресия трябва да предупреди, че също може да има проблеми в мотора
На първо място, на стартовите свойства на двигателя, особено в студения сезон. Ако всеки от цилиндрите има различна компресия, това причинява вибрации в двигателя на празен ход и на ниски обороти. Това се отразява както на мотора, така и на трансмисията. Освен това по-ниската компресия увеличава налягането в картера. В резултат на това голямо количество маслена пара попада в системата за всмукване на двигателя и горивните камери бързо се замърсяват.
Затова е необходимо да се измери компресията, преди да се купи автомобил. И принципно някои майстори казват, че е по-добре да е малко по-ниска, а не повишена. Все пак говорим за употребяван автомобил, а повечето такива у нас не са първа младост. Наистина в този случай има вероятност да няма сериозни проблеми с двигателя и той е просто мръсен. Но причината за по-ниската компресия трябва да се определи от компетентно лице.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хеед Ауто
13:28 02.07.2020
2 Анонимен
Коментиран от #17
13:36 02.07.2020
3 Пак тъпни
Коментиран от #18
13:45 02.07.2020
4 Българин
14:07 02.07.2020
5 Да ми премерят
Коментиран от #7, #11
14:25 02.07.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Манаф
До коментар #5 от "Да ми премерят":
Тъкмо се чудехме 4ри човека кво да правим.Идваме ти само основно измий цилиндъра "набамкването"не го мисли.Ще ти излезе и боба от миналата седмица.Цел живот мед ще ни носиш...Коментиран от #12
16:29 02.07.2020
8 Борко Отворко
16:47 02.07.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ААА
22:23 02.07.2020
11 Хахо
До коментар #5 от "Да ми премерят":
Недей че с някой кожен компресомер няма да ти удържи семерината23:10 02.07.2020
12 0000
До коментар #7 от "Манаф":
Хахахаха.много се смях колега01:16 03.07.2020
13 Разбирач
11:24 03.07.2020
14 Патето яки
Коментиран от #19
19:57 03.07.2020
15 пламен
Коментиран от #16
06:45 04.07.2020
16 Огън
До коментар #15 от "пламен":
Спрямо заводските данни09:28 04.07.2020
17 Призрак
До коментар #2 от "Анонимен":
Кое е невъзможно? Винаги когато купуваш кола се уговаряш за оглед САМО , ако продавача е съгласен на пълна проверка на двигател и окачване в СЕРВИЗ. Ако не иска го подминаваш и това е. Сега поне има огромен избор. Отваряш сайтовете и избираш. Оглеждайте ги и ги проверявайте добре. Не се влюбвайте по външен вид.Коментиран от #23
13:05 04.07.2020
18 Призрак
До коментар #3 от "Пак тъпни":
Има компресионни сегменти и маслообиращ сегмент. Разликата се разбира от самото наименование на сегментите. Обикновено се износват равномерно. Много рядко имаш износен маслен сегмент , а компресионните да са добре. Тогава колата гори и пуши , а компресията е долу горе добре.Коментиран от #20
13:08 04.07.2020
19 Призрак
До коментар #14 от "Патето яки":
Има, но трябва интелигентно и компетентно да му обясниш, че ако не е съгласен ще си купиш от другаде. Ако му скочиш остро с бутонките и той така ще ти отвърне. Досега съм сменил десет коли за 20 години. Не съм имал случай да не ми разрешат да я проверим в сервиз. Те и сайтовете в мобиле си го пишат.13:12 04.07.2020
20 Румбо
До коментар #18 от "Призрак":
При сегашните двигатели често се случва компресионните сегменти да държат компресия,обаче маслените да запекат и да гори масло.Естествено,това не продължава дълго и компресионните също издават багажа заради саждите.Крещящ пример са Опелските екотеци.Коментиран от #21
22:58 04.07.2020
21 да н ти пука
До коментар #20 от "Румбо":
Ръгаш на 5-та и газ.04:26 05.07.2020
22 Тираджия
В казармата съм я пренасял с кофи колко компресия имаше едно време. Сега слушам от колеги с автовози че свалят компресията след Калотина и на Драгоман я продават. Ако в вашия град или село не може да откриете, то в Драгоман има с сигурност.
15:02 05.07.2020
23 qwerty
До коментар #17 от "Призрак":
Един смешник - кандидат купувач ме подлъга да мери компресия на бензинов двигател преди покупката му в сервиз. Отидохме с колата и майстора започна да пляска на акумулатор точно 45 минути за 4 цилиндъра????- всичко беше на 100% и стиснахме ръцете. Закачаме свещи, кабели и тн. завъртам ключа и ядец - тия ми изхабили акумулатора. Както и да е ама купувача ми казва сваляй 100 лева от цената. че акумулатора ти умрЕ. теглих му една майна и го посъветвах ако иска колата да си търси акумулатор от майстора, който мери компресия средно по 11 минути на цилиндър. от тогава - компресия след 500 лв. капаро.Коментиран от #24
19:22 05.07.2020
24 Антиджамбаз
До коментар #23 от "qwerty":
Ти що не прескачаш роднините си от женски пол бе гнида такава Джамбазка!?!!! Ей затова от джамбази не си купувам коли, щото са помияри.11:17 17.11.2020