Отидете към основна версия

11 853 8

Австралийци създадоха супер икономичен TIR

  • kenworth-
  • t610-
  • europantech trailers-
  • влекач-
  • tir-
  • автовлак

Собственик на  австралийска компания за автомобилни превози предлага алтернатива на популярните в страната композиции, които се състоят от влекач и две полуремаркета (прочутите свърхдълги road trains са нищожна част от товарния транспорт в страната). Дейв Мърфи от EuroPantech Trailers успял да осъществи идеята си да построи огромно ремарке с четири оси за 2 години.

Най-характерната особеност на хладилния полуприцеп са двете сдвоени талиги с полезно натоварване по 17 тона. Първата и последната ос могат да завиват и да се вдигат, което подобрява маневреността, пази гумите и намалява разхода на гориво.

Особено внимание е отделено на аеродинамиката, поради което задната част на ремаркето се стеснява. За да се запази удобството при товарене, там са монтирани двукрили врати, които излизат частично извън борда.

Влекачът Kenworth T610 (8х4) също не е подбран случайно - има две управляеми оси. Типичните за австралийските автовлакове защитни ролбари на предницата, козирка против слънце над предното стъкло и тромби на клаксона липсват, за да не влошават аеродинамиката.

Общата дължина на композицията е 24.5 метра. Полуприцепът има товароносимост 38 тона и побира 33 австралийски палети (1 165 на 1 165 мм), които са еквивалентни на 48 европейски. Автовлакът вече е в експлоатация и според първите замервания дава разход между 30 и 40 л/100 км при пълно натоварване.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.

Свързани новини