Ford представи първия си електрически камион

29 Ноември, 2025 11:30 1 976 15

  • ford-
  • европа-
  • камион-
  • влекач

За момента ще се предлагат две версии

Ford представи първия си електрически камион - 1

Въпреки известно намаляване на амбициите си в областта на електромобилите за пътнически превоз, Ford прави масивен тласък към нулеви емисии в търговския сектор с пускането на F-Line E. Този специализиран, изцяло електрически тежкотоварен камион е първото батерийно задвижвано творение на дивизията Ford Trucks, ключово подразделение на съвместното предприятие Ford Otosan, което оперира в Европа, Близкия Изток и Азия.

F-Line E, представен на изложението Solutrans във Франция, се позиционира като изключително гъвкава платформа, готова за всичко – от общински услуги до доставки с автопарк, изградена на базата на модулен дизайн. Той се предлага в две основни конфигурации, всяка от които е оптимизирана за различни задачи:

Ford представи първия си електрически камион

Предлага се вариант Модел 6×2 (тежкотоварен с голям пробег) с капацитет на батерията: 392 kWh бруто (314 kWh използваеми) чрез четири 98 kWh никел-манган-кобалтови пакета. Той разполага с максимална мощност от 523 к.с. и огромни 2470 Нм въртящ момент. Пробегът достига до 300 км с едно зареждане с максимални 285 kW.

Модел 4×2 (професионален транспорт на къси разстояния), разполага с капацитет на батерията - 294 kWh бруто (235 kWh използваеми) чрез три батерийни пакета. Максималната мощност достига до 389 к.с., а пробегът до 250 км със скорост на зареждане ограничена до 213 kW.

Ford представи първия си електрически камион

И двата модела са електронно ограничени до максимална скорост от 90 km/h. Едновременното пускане на пазара на тежък BEV заедно с обновения, икономичен F-Max, който обещава 11% намаление на разходите за гориво за моделите от 2025 година, благодарение на преработения 12,7-литров двигател, демонстрира стратегическия подход на Ford Trucks да предлага както най-модерна електрификация, така и максимална ефективност на дизеловите двигатели на своите глобални търговски клиенти.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    9 4 Отговор
    А на ИЛюзОН камиона обещан още от 2017-ма да е на пазара , още е само видеоигра🤔❗
  • 2 тока нема плътност

    2 4 Отговор
    1000л за 7000км. Свиркай си!!

    Коментиран от #3

  • 3 Искам да го видя този камион

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "тока нема плътност":

    Който харчи 14 на 100 и изминава 7000 км с 1000 литра

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 къфффф камион

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Искам да го видя този камион":

    Джибаа, беее!
  • 7 Яката работа

    1 4 Отговор
    Влекачът TESLA SEMI е с гаранция 1.5 млн. км,
    - 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона.
    - 30 мин. заряд на Tesla Megacharger
    - 900 kWh на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула)
    - Ускорение до 100: 5 секунди (моторите са от Model S PLAID - една подмяна трае 2 часа и се прави навсякъде.
    - При спускане на проход, вместо изпушили спирачки, пълни батерия.
    - Работи автономно 24/7 (Tesla FSD Europe).
    - По станциите се закача от Optimus bot трета генерация. Цялостно решение - камион, шофьор, заряд.
    Драми няма, разходи и поддръжка няма, ТИР паркинги WС-та няма, тахографи и почивки няма, отпуски няма, болнични няма, цена на км - никаква.

    Коментиран от #8, #9, #14

  • 8 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Яката работа":

    Дека е тоА влекач бре, у видеоигри ли ❓
  • 9 Ъе затова

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Яката работа":

    Пепси го използват само на територията на фабриката

    Коментиран от #10

  • 10 Така е

    1 4 Отговор

    До коментар #9 от "Ъе затова":

    Ползват се само за къси разстояния само в базите на Пепси. Затова максималния пробег който е направил електрически камион на Tesla използван от pepsi е само скромните 1732 километра.

    Това е поредното доказателство че електрическите камиони не стават за нищо. Ако карате само по 1 732 км на ден в базата, стават, но ако смятате да ги карате по-сериозно дизелът си е дизел. Само с дизел можеш да минеш 5000 км на денонощие



    При толкова малък пробег, електрически камион може да мине само 600 хиляди километра годишно. Кой си купува камион, който не се кара? 90% от дизеловите камиони минават по над милион километра годишно.

    Коментиран от #12

  • 11 Водородът е бъдещето

    1 3 Отговор
    В Европа има 120 публични водородни станции за камиони (350 bar). За сравнение – само обществените зарядни над 350 kW са над 5000.


    Най-големият „водороден флот“ в света е 47 камиона Hyundai Xcient в Швейцария – за 5 години са изминали общо 1 млн. км. PepsiCo само с Tesla Semi са на 7.5+ млн. км за по-малко от 2 години.
  • 12 Водач

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Тези цифри ги нямате за нищо,как се минават тези 5000км.за едно денонощие,това значи да поддържаш 209км/ч.средна скорост. Лека кола няма да издържи ,камо ли камион.

    Коментиран от #13

  • 13 Какво значение имат фактите

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Водач":

    Важна е вярата! А вярата е, че електрическите камиони са за кратки разстояния от максимум 1700 км и затова се карат само в базата на pepsi, където ги изминават за денонощие с включени товароразтоварни дейности и време за зареждане.


    Не погледна ли коментарите до тук, които го потвърждават? Какво значение има възможно ли е или невъзможно да се изминат 5 000 км с дизелов камион, след като противниците на електрическите камиони го вярват?
  • 14 Янки тир

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Яката работа":

    От десет години съм шофьор на камион в САЩ и още електрически камион Тесла не съм срещал.Само яки дизелови влекачи Кенууд и Интернасионал.
  • 15 Инджинеру

    1 0 Отговор
    Най-доброто от електрификацията може да се изпълни в един хибриден влекач,за дълги разтояния,с малка батерия,за подпомагане при изкачване и движение с ниска скорост само на ток,например при задръствания и маневри.Тя ще се зарежда главно при спускания,където камиона трябва да потдържа максимална скорост не повече от 90км/ч и ел. моторите ще се използват за спиране,чрез рекуперация.По този начин допълнителни спирачки като Ретардер,или Телма стават излишни и разбира се това е добре за ценообразуването,защото цената им никак не е малка.Във всички останали случаи,високо ефективните дизелови двигатели на камионите са най-ефективното решение.