Въпреки известно намаляване на амбициите си в областта на електромобилите за пътнически превоз, Ford прави масивен тласък към нулеви емисии в търговския сектор с пускането на F-Line E. Този специализиран, изцяло електрически тежкотоварен камион е първото батерийно задвижвано творение на дивизията Ford Trucks, ключово подразделение на съвместното предприятие Ford Otosan, което оперира в Европа, Близкия Изток и Азия.
F-Line E, представен на изложението Solutrans във Франция, се позиционира като изключително гъвкава платформа, готова за всичко – от общински услуги до доставки с автопарк, изградена на базата на модулен дизайн. Той се предлага в две основни конфигурации, всяка от които е оптимизирана за различни задачи:
Предлага се вариант Модел 6×2 (тежкотоварен с голям пробег) с капацитет на батерията: 392 kWh бруто (314 kWh използваеми) чрез четири 98 kWh никел-манган-кобалтови пакета. Той разполага с максимална мощност от 523 к.с. и огромни 2470 Нм въртящ момент. Пробегът достига до 300 км с едно зареждане с максимални 285 kW.
Модел 4×2 (професионален транспорт на къси разстояния), разполага с капацитет на батерията - 294 kWh бруто (235 kWh използваеми) чрез три батерийни пакета. Максималната мощност достига до 389 к.с., а пробегът до 250 км със скорост на зареждане ограничена до 213 kW.
И двата модела са електронно ограничени до максимална скорост от 90 km/h. Едновременното пускане на пазара на тежък BEV заедно с обновения, икономичен F-Max, който обещава 11% намаление на разходите за гориво за моделите от 2025 година, благодарение на преработения 12,7-литров двигател, демонстрира стратегическия подход на Ford Trucks да предлага както най-модерна електрификация, така и максимална ефективност на дизеловите двигатели на своите глобални търговски клиенти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
11:35 29.11.2025
2 тока нема плътност
Коментиран от #3
11:42 29.11.2025
3 Искам да го видя този камион
До коментар #2 от "тока нема плътност":
Който харчи 14 на 100 и изминава 7000 км с 1000 литраКоментиран от #4, #5, #6
14:55 29.11.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 къфффф камион
До коментар #3 от "Искам да го видя този камион":
Джибаа, беее!15:18 29.11.2025
7 Яката работа
- 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона.
- 30 мин. заряд на Tesla Megacharger
- 900 kWh на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула)
- Ускорение до 100: 5 секунди (моторите са от Model S PLAID - една подмяна трае 2 часа и се прави навсякъде.
- При спускане на проход, вместо изпушили спирачки, пълни батерия.
- Работи автономно 24/7 (Tesla FSD Europe).
- По станциите се закача от Optimus bot трета генерация. Цялостно решение - камион, шофьор, заряд.
Драми няма, разходи и поддръжка няма, ТИР паркинги WС-та няма, тахографи и почивки няма, отпуски няма, болнични няма, цена на км - никаква.
Коментиран от #8, #9, #14
20:11 29.11.2025
8 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
До коментар #7 от "Яката работа":
Дека е тоА влекач бре, у видеоигри ли ❓22:53 29.11.2025
9 Ъе затова
До коментар #7 от "Яката работа":
Пепси го използват само на територията на фабрикатаКоментиран от #10
23:54 29.11.2025
10 Така е
До коментар #9 от "Ъе затова":
Ползват се само за къси разстояния само в базите на Пепси. Затова максималния пробег който е направил електрически камион на Tesla използван от pepsi е само скромните 1732 километра.Това е поредното доказателство че електрическите камиони не стават за нищо. Ако карате само по 1 732 км на ден в базата, стават, но ако смятате да ги карате по-сериозно дизелът си е дизел. Само с дизел можеш да минеш 5000 км на денонощие
При толкова малък пробег, електрически камион може да мине само 600 хиляди километра годишно. Кой си купува камион, който не се кара? 90% от дизеловите камиони минават по над милион километра годишно.
Коментиран от #12
10:29 30.11.2025
11 Водородът е бъдещето
Най-големият „водороден флот“ в света е 47 камиона Hyundai Xcient в Швейцария – за 5 години са изминали общо 1 млн. км. PepsiCo само с Tesla Semi са на 7.5+ млн. км за по-малко от 2 години.
10:38 30.11.2025
12 Водач
До коментар #10 от "Така е":
Тези цифри ги нямате за нищо,как се минават тези 5000км.за едно денонощие,това значи да поддържаш 209км/ч.средна скорост. Лека кола няма да издържи ,камо ли камион.Коментиран от #13
12:32 30.11.2025
13 Какво значение имат фактите
До коментар #12 от "Водач":
Важна е вярата! А вярата е, че електрическите камиони са за кратки разстояния от максимум 1700 км и затова се карат само в базата на pepsi, където ги изминават за денонощие с включени товароразтоварни дейности и време за зареждане.Не погледна ли коментарите до тук, които го потвърждават? Какво значение има възможно ли е или невъзможно да се изминат 5 000 км с дизелов камион, след като противниците на електрическите камиони го вярват?
13:13 30.11.2025
14 Янки тир
До коментар #7 от "Яката работа":
От десет години съм шофьор на камион в САЩ и още електрически камион Тесла не съм срещал.Само яки дизелови влекачи Кенууд и Интернасионал.16:02 30.11.2025
15 Инджинеру
20:53 01.12.2025